2020-06-09, 18:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Stämmer säkert.
Nu diskuterade jag med en person som hävdade att dödsfallen skulle öka inom 2-3 veckor pga demonstrationerna. Då menar jag att det kommer ta längre tid för att de möjliga dödsfallen att komma.

Okej, var kanske snabb att kasta mig in i en diskussion men budskapet är viktigt.
Likaså håller jag med om det du skriver att dödsfallen lär dröja mer än 2-3 veckor
Citera
2020-06-09, 18:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nu tror jag inte att IFR är 100%, men om man istället utgår från någonstans runt 1% så skulle 500 miljoner smittade betyda 5 miljoner liv.

Tyvärr tolkade jag infon felaktigt. Ursäktar mig för detta verkligen (knäböjer som svenska poliser och ber om ursäkt för att jag är vit!)
Citera
2020-06-09, 18:18
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det var ju även en man som sökte vård flera gånger på sjukhus och "lyckades" smitta många äldre i väntrummen alldeles i början
Nästan så.

Mattia da Codogno. Mattia från Codogno.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Vad borde Löfvén/Tengele åtalas för?

"The chief prosecutor of Paris said on Tuesday it had launched an investigation into the French state’s handling of the coronavirus outbreak, with possible charges including “involuntary homicide” and “endangering life”, AFP reports."

https://www.theguardian.com/world/live/2020/jun/09/coronavirus-live-news-brazil-passes-700000-infections-as-who-warns-pandemic-is-worsening?page=with:b lock-5edf96508f08beee219d7fc1#block-5edf96508f08beee219d7fc1
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montu
Dålig lista. Man kan inte jämföra Sverige och Storbritannien med framgångsrika länder som Frankrike och Belgien. De senare har stoppat spridningen mycket framgångsrikt. Vad gör de i samma tier som Sverige?

Vet inte, men något har de gjort fel!
Citera
2020-06-09, 18:19
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Enligt worldometer siffrorna senaste dagarna för Sverige är följande:

3 juni - 1070
4 juni - 1042
5 juni - 1143
6 juni - 825
7 juni - 462
8 juni - 536
9 juni - 202

Hela världen kollar på worldometer och kanske tror att nya fall i Sverige minskar.
De använder FHMs statistik där datum för provtagning är inlagt, de korrigerar eftersom bakåt:
https://www.arcgis.comsharing/rest/content/items/b5e7488e117749c19881cce45db13f7e/data
Lite udda dock att de gör det för smittade men ej dödsfall.
Citera
2020-06-09, 18:19
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Så tragiskt, beklagar verkligen..vill du lämna nån ålder på personen?
Det är många som säger att de haft det uppemot 3 månader..och alla möjliga konstiga symptom som kommit och gått. De jag hört har varit i 40-45 års ålder.

43 år och hade visserligen högt blodtryck men med medicinering var blodtrycket normalt
Citera
2020-06-09, 18:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Så tragiskt, beklagar verkligen..vill du lämna nån ålder på personen?
Det är många som säger att de haft det uppemot 3 månader..och alla möjliga konstiga symptom som kommit och gått. De jag hört har varit i 40-45 års ålder.

Min sambo har varit sjukskriven totalt 5 veckor. Symptom röda ögon, hosta tryck över bröstet mm.

Kommer o går. Jobbar en vecka sen hemma en ungefär. Ingen aning om det är covid19 eller nåt annat.

Själv har jag bara varit sjuk en vecka ungefär.
Citera
2020-06-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Stämmer säkert.
Nu diskuterade jag med en person som hävdade att dödsfallen skulle öka inom 2-3 veckor pga demonstrationerna. Då menar jag att det kommer ta längre tid för att de möjliga dödsfallen att komma.

Antagligen, demonstranterna skall ju först insjukna, sen ev. smitta vidare till äldre släktingar eller andra riskgrupper. Medelåldern på demonstranterna var väl rätt låg så bland dessa blir det knappast några större mängder dödsfall, men ev. ett antal extra IVA-fall.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-06-09 kl. 18:29.
Citera
2020-06-09, 18:30
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Antagligen, demonstranterna skall ju först insjukna, sen ev. smitta vidare till äldre släktingar eller andra riskgrupper. Medelåldern på demonstranterna var väl rätt låg så bland dessa blir det knappast några större mängde dödsfall, men ev. ett antal extra IVA-fall.

Berörda personer kanske inte kommer att dö i någon större omfattning men deltagarna verkar ju inte tillhöra den grupp som försöker minska smittspridningen i landet med t ex social distansiering. Så dessa kommer effektivt att sprida smittan vidare
Citera
2020-06-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Berörda personer kanske inte kommer att dö i någon större omfattning men deltagarna verkar ju inte tillhöra den grupp som försöker minska smittspridningen i landet med t ex social distansiering. Så dessa kommer effektivt att sprida smittan vidare

Precis! Om de nu inte bor i Rinkeby/kista. Där verkar ju flockimmuniteten gjort sitt..
Kan vi hoppas på iaf.
Såg att malmöborna verkar besitta högre intelligens. Bara typ 200 dök upp idag och de stod ju två meter ifrån varandra.
Märklig demonstration, men skönt att se
Citera
2020-06-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Min sambo har varit sjukskriven totalt 5 veckor. Symptom röda ögon, hosta tryck över bröstet mm.

Kommer o går. Jobbar en vecka sen hemma en ungefär. Ingen aning om det är covid19 eller nåt annat.

Själv har jag bara varit sjuk en vecka ungefär.
Eftersom man inte fått testa sig..så är det ju dj-vligt svårt veta om man haft covid-19 eller inte.
Har också haft konstiga symptom till och från för några månader sedan som höll i sig väldigt länge symptom efter symptom utlösta om vartannat stark yrsel, pirr i kroppen svårt med andningen (fick bricanyl utskrivet)tryck över bröstet, lätt feber,ögonen krånglade m.m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in