2020-06-09, 15:34
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
När kom Britton med den förutsägelsen? Det kräver ett snitt på 60 per dag, vilket i nuläget verkar vara osannolikt.

I Aktuellt i maj.
Citera
2020-06-09, 15:35
Medlem
Så här gör Israel som är bland de bästa i världen på att hantera Covid19:
Parent in Yehud tests positive for COVID-19, schools close
(Källa: Jerusalem Post)
Citera
2020-06-09, 15:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så du menar att folk inte gick ut för promenad/motion en timma varje dag? Utöver nödvändiga ärenden. Jag tror dig inte.

Nu har du iofs lite lömskt ändrar ditt påstående till "i enlighet med gällande regler" istället för att erkänna att du tidigare uttryckte dig vilseledande. Du kan visst inte erkänna fel.
Nej, det vill jag påstå att folk inte gjorde. En brutal majoritet följde reglerna. Du kan väl googla själv, det finns gott om dokumentation på hur det såg ut under lockdown. Klarar du INGENTING själv?

https://www.youtube.com/watch?v=DjnfIcszzIo

Skillnaden verkar vara att folk här förstod allvaret och stannade hemma, medan där du befinner dig är man (i varje fall DU) behäftad med någon form av fel i huvudet där man försöker komma på knep för att BLI smittad. Här VILLE man inte bli det. Smittad, alltså. Därför stannade man hemma.

De som ändå drevs av någon form av självskadebeteende fick böter (trots att du påstår att man inte fick böter). Jag har kollat i våra databaser och kan konstatera att antalet som fått böter nu är betydligt högre än 16,000, så visst fanns det idioter här också.
Citera
2020-06-09, 15:36
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men de siffrorna beror ju bara på vem som testar mer, dvs hur många bekräftade fall det finns. Ingen vet hur många fall det egentligen finns, dvs hur många som smittats totalt. Det är okänt.
Ja exakt, och på så sätt kan man alltid övertyga sig själv om att det egentligen är värre i alla andra länder än Sverige och att den av Sverige inslagna vägen egentligen är den bästa. Hela vägen ner i avgrunden.

"Hoppa, hoppa, hoppa...!"

Edit: Det allra roligaste med det där resonemanget är ju att Sverige i själva verket är ett av de länder som testar allra minst. Om vi ska fortsätta jämföra Storbritannien med Sverige så är det i själva verket så att Storbritannien utfört 84 456 tester per miljon invånare och Sverige 27 289. Antalen skiljer sig alltså med en faktor 3, och till Storbritanniens fördel, inte Sveriges.

Bland annat detta får mig att misstänka att outoftheblue är ett troll, som moderatorerna borde fundera på att göra någonting åt. Så här korkad och självsaboterande kan rimligtvis inte någon seriöst agerande person, som är tillräckligt intelligent för att starta en dator, vara.
Senast redigerad av Tjackmoster 2020-06-09 kl. 15:42.
Citera
2020-06-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Coronavirus outbreak in Wuhan may have started in August: Study (Källa: Aljazeera)
Explosionen av dödsfallen i januari skulle kanske redan då kunna vara den andra vågen??
Fem månader senare...
Då har de isåfall mörkat väldigt länge
Citera
2020-06-09, 15:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
De hade gjort en stor antikropps-testning i Bergamo nu och hela 57% hade antikroppar. Det är den högsta siffran jag sett för antikroppstester på ett så stor befolkning (1,1 miljoner innevånare, 10.000 testade).
En länk vore fint.
Citera
2020-06-09, 15:37
Medlem
Undrar om FHM kunde inte hitta en bättre expert än Giesecke?!
Jag menar han ju 70 år. När han pratar om Corona strategi och Covid-19 känns det som han har ingen aning vad han pratar om.
Han pratade om 50% flockimmunitet förre sommar! Han pratar om att Covid-19 är bara en sort influensa och det är ingen märkligt med det.
Han tycker inte att 70+ ska kallas för riskgrupper.
Asymmetrisk smittspridning har han inte hört talas om!
Jag är 55 år gammal och har betydligt sämre läs förmåga jämfört med 15 år sen. Om jag läste och analyserade 30 artiklar om dan då nu kan jag inte läsa mer än 5.
Han är 70 år. Hur orkar han hänga med i vetenskapliga analyser av viruset och läsa artiklar?!!
Han har knappt lust att avsluta en mening utan släpper den oftast halvfärdig.
Ska inte folk gå i pension vid 65 årsåldern?
Jag har skickat honom flera artiklar och ställt frågor men inget svar.
Jag tror han har inte ens lust att skumma igenom dem!
Neej, dags för gubben att pensionera sig.
Citera
2020-06-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Då har de isåfall mörkat väldigt länge

Redan tidig höst vet man nu att sökningar på diverse symptom i Kina ökade markant. Man kunde också se att bilar på parkeringarna utanför sjukhusen blev fler. Finns flera andra misstänkta beteenden som eventuellt kan härledas till att pandemin startade tidigare, mycket tidigare, än vad man tidigare trott.
Citera
2020-06-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En länk vore fint.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7491542

den finns tidigare i tråden också
Citera
2020-06-09, 15:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Study: Coronavirus Lockdowns Saved 3 Million Lives In Europe [Infographic]

https://www-forbes-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.forbes.com/sites/niallmccarthy/2020/06/09/study-coronavirus-lockdowns-saved-3-million-lives-in-europe-infographic/amp/?amp_js_v=0.1
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2020-06-09 kl. 15:44.
Citera
2020-06-09, 15:40
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hör av dig igen när siffrorna börjar peka rakt upp.

Det är uppenbart att i tex Stockholm har tillräckligt många blivit immuna för att hela stan ska kunna vara ute i solen tillsammans. Det var klart fler människor i Tantolunden för flera veckor sen än det varit på nån demonstration. Varför blev det ingen peak av det?

Elementärt Watson.

Man håller större avstånd under en picnic än under en demonstration där man går tätt tillsammans.

Betänk på hur många som smittades under "Mellot" på Friends Arena (ca 30 000 åskådare). Fyra dagar senare sänkte FHM max antal till 500 personer och några veckor senare ner till 50 st. Danmark hade sin final samma kväll men danskarna valde, av smitto-synpunkt, att köra sin final utan åskådare.
Citera
2020-06-09, 15:41
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
I Aktuellt i maj.
Misstänkte att du tänkte du på det inslaget. Skulle förvåna mig om han inte har skrivit ner den siffran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in