2020-06-08, 23:44
Medlem
Har försökt att hänga med i tråden, men har inte koll på allt.
Ser att det finns en del som inte misstänker TH inblandning i saken samt en del som tror att han planerat allting.

Jag har ingen aning om huruvida TH är inblandad men ställer upp en lista över tankar som jag har om fallet i fråga.

Polis har uttalat att Sloraveien 4 är en mordplats.[i]

För att polisen skall uttala sig enligt ovan finns det med all säkerhet fynd som talar för detta, t. ex. blod, markeringar från likhund eller annat. Det bör Mao finnas bevisning i bostaden som stödjer polisens uttalande.

Polisens arbete med fallet stödjer inte kidnappningsteorin

Detta talar för att polisen i sin utredning hittills inte har hittat tecken som tyder på en kidnappning. Detta i enlighet med att polisen uttalat att, Sloraveien 4 är en arrangerad brottsplats. Brevet som kidnappare efterlämnat i bostaden, buntband blev kvar på adressen, skospår som finns säkrade mm. indikerar för ett hafsarbete från kidnapparnas sida.
Jämför man med övriga uppgifter som framkommit, såsom att tillvägagångssättet är väl planerad med tanke på övervakning av familj, monerokonton, långt kravbrev mm.

Det finns alltså motsägelser i kidnappningshistorien som av utredarna kan tolkas som att, det aldrig skett en kidnappning. Kidnapparna har heller inte varit villiga att kommunicera med TH om pengar, vilket i sig är ovanligt eftersom deras idé utgår ifrån att tillskansa sig pengar i utbyte av kidnappningsoffer.

TH har betalat en del av lösensumma

TH har under en tidsperiod köpt monero/bitcoin och valt att betala en stor summa i pengar till kidnappare trots att inga livsbevis på AEH inkommit. Kidnappare har heller inte visat intresse vare sig för kommunikation eller för mer pengar.
Ovan talar mot att AEH inte lever och har troligtvis inte blivit kidnappad.

Polis har upprättat misstanke om mord på AEH och misstänker TH

Det finns uppgifter och/eller fynd i utredningen som i någon form talar för att TH mördat AEH och transporterat bort kroppen från Sloraveien 4. Polis verkar arbeta systematisk på TH adress för att hitta mer bevisning som förstärker deras arbetshypotes om mord.

Vad dessa anträffade fynd är vet bara polisen som utreder fallet. Det är fynd och uppgifter i ett ärende som skall ligga till grund för misstanke. Att fynd sedermera inte håller i rätten för en häktning behöver inte betyda att utredarna saknar bevisning. Det betyder att de säkrade fynden inte är tillräckligt starka för att få en MT häktad.

TH har motiv till att mörda AEH

Motiv varierar från person till person och det kan hittas i alla förhållanden - om man vill. Motiv är inte ett måste för en mördare. Det kan även vara en bagatell. Tittar man på vilket 50- årigt äktenskap som helst så kan man alltid hitta motiv. I detta fallet tror jag att motiv är underordnat.

TH har alibi

Bara för att TH synts i en vägkamera vid hans arbetsplats Behöver det inte betyda att TH är oskyldig.
Ingen vet hur AEH blev mördad. Det finns många alternativ för att få till en liknande händelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror også at disse er involvert. Spørsmålet er hvorfor i all verden politiet gikk ut og sa at de la bort sporet. De har aldri sagt at personene er sjekket ut. Svaret finnes antagelig i den hemmelige etterforskningen og det klausulerte materialet. Kan det hende politiet gikk offentlig ut i pressekonferansen og "la sporet dødt" for at de involverte skulle føle seg trygge, og eventuelt begå feil? Eller røyke dem ut på noe vis?

Jeg har store problemer med å forstå at TH har våget og involvere mange i dette
Vi må ikke glemme at disse personene sitter på info som gjør at de kan presse TH for penger resten av livet.

Så dette med leiemordere etc. har jeg for lengst lagt fra meg, TH er ikke dum og han vet godt hva han han har involvert andre mennesker i.

Så jeg tror rett og slett ikke på noen planlagt handling av TH og en eller flere personer. Hvis TH har en alliert er jeg sikker på at han har noe på han som gjør at han ikke vil snakke.Det finnes ingen annen løsning.

Hvem ville vært så dum at de involverte mennesker de ikke kan stole på i en slik handling.
Citera
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Hon skriver:

Punkt 4 handlar om telefon avslusningen.

Det får mig till att tro hon är väldigt naiv och har liten sammarbets vilja, samt motsträvig. Långsint. Har hon kanske avslöjat något i ett telefonsamtal kanske???
Det är bara en intuition jag får när jag läser brevet. Mycket möjligt att jag är helt offside.
Fra brevet får jeg sterk fornemmelse av at hun går rett i forsvar. Jeg tror hun har avslørt noe, tidlig i saken som hun senere har angret på. Så forsøker hun å snu det til at politiet manipulerer. Det betyr ikke at jeg tror hun er delaktig i forbrytelsen.
Citera
2020-06-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Bestillinger og avtaler skjedde så lang tid i forveien at alt av teledata er slettet, også hos operatørene.

Det är misstänkt att familjemedlemmar är bland dom inblandade, som anlitat en Hitman. Speciellt ena dottern som kanske har avslöjat sig i ett telefonsamtal samtidigt som hon var avlyssnad. Så i efterkant fått reda på att telefonen blir avlyssnad hela tiden och blir förbannad på polisen. Som hon skriver i brevet.
Citera
2020-06-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Har lest at de er «sjekket ut av saken», har ikke kilder på det. Jeg tenker at disse utførte selve bortføringen etc, og at en tredje person senere sto klar med bil. Tenker også at minst en i nære relasjoner har tilrettelagt, mht tidspunkt, muligvis uten å vite hva hen var med på. Her tror jeg de forskellige personene ikke har visst det hele bildet.

Gitt denne teorien blir kidnapping mest relevant
Citera
2020-06-08, 23:50
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har skrevet en del rundt dette, og det kan se sånn ut ja. Helt utenkelig til klagebrevet ble sluppet, da forsto jjeg sammenhengen. Han fikk tydeligvis barna med på å kalle moren et stygt kallenavn, en degradering av familiens mamma, det krever en del hjernevask.

Jeg har jo ingen innsikt i saken utover det som har stått i media, men hvor utrolig det høres ut, så ser jeg ingen annen mulighet. Alt passer inn 31.10.18.

Trusselbrevet nevner bare det ene barnet. Hvorfor? Jo, hadde det vært utenforstående ville alle vært nevnt. Jeg tror dette barnet skrev / var med på å skrive trusselbrevet.
Brevet fra datteren avslører at denne familien lever i en annen virkelighet. Jeg fikk ikke inntrykk av at det var oppriktig frykt for hva som var skjedd med AE, heller at hun var død. TH derimot var det mye bekymring for, og ikje minst seg og barna som måtte få beskyttelse.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-08 kl. 23:51. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Ene dagen kjøper hun komfyr til 70 000 (kilde: vg podcast), neste dag ikke råd til helgetur? Oppspinn fra noen med for mye fritid.
Det er mulig, og jeg har ikke bevis for at det stemmer. Jeg er åpen for alt, men har ikke fått indtrykk av at hun har hatt mye mulighet for økonomisk selvstendighet.
Apropo tid, det går an å lese FB når man kjører tog. Selv jobber jeg minst 12 timer i døgnet. FB er ikke nødvendigvis bare et forum for folk med mye tid.
Citera
2020-06-08, 23:52
Medlem
Hon som skrev brevet och hon som hade ett förflutet med en kriminell ex. Är det samma dotter???
Citera
2020-06-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vi må ikke glemme at disse personene sitter på info som gjør at de kan presse TH for penger resten av livet.

Så dette med leiemordere etc. har jeg for lengst lagt fra meg, TH er ikke dum og han vet godt hva han han har involvert andre mennesker i.

Så jeg tror rett og slett ikke på noen planlagt handling av TH og en eller flere personer. Hvis TH har en alliert er jeg sikker på at han har noe på han som gjør at han ikke vil snakke.Det finnes ingen annen løsning.

Hvem ville vært så dum at de involverte mennesker de ikke kan stole på i en slik handling.
Enig. Den aller enkleste forklaringen på dette mysteriet, gitt at TH har alibi for selve bortføringen og derfor må ha hatt en medhjelper, er at TH er uskyldig. Det betyr selvsagt ikke at han er uskyldig. Men det er litt mer plausibelt at RU har fortalt til feil personer om denne TH i et hus uten sikkerhet som er god for milliarder
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-09 kl. 00:00.
Citera
2020-06-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar

Jeg er fremdeles åpen for at det ikke er TH som står bak.
Citera
Medlem
Bibss avatar
Er det noen som har kjennskap til AEH sin sykdom? Diabetes har vel vært diskutert, og dementert, her. Tenker at det er diverse sykdommer som gjerne oppstår i den alderen, som kanskje kan utløse kriser for en familie; alzheimers feks... Bare en tanke.
Senast redigerad av Bibs 2020-06-08 kl. 23:59.
Citera
Medlem
I og med at politiets viktigste spor mot Hagen etter 2 års etterforskning er to slettede telefonoppkall, så kan man jo se litt på andre spor.

Nylig ble to taper-pakistanere (W*lid N*in) *a tilknyttet young guns som hadde et bilutsalg (hvitvaskingsvirksomhet) 500 meter fra Hagen-boligen arrestert for besittelse av masse våpen i lokalet, balltre pistoler, finlandshette. Politiet er veldig aktive opp mot gjengmiljøet i Lørenskog for tiden, "offisielt" fordi det angivelig er konflikter i gjengmiljøet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in