2020-06-08, 14:44
Medlem
Dziarekks avatar
Tja. Jag är en grabb på 19år som hamnade på minimaria för ett tag sen.
Jag blev testad positiv för cannabis några gånger och 1gång på mdma.
Har lyckats pissa negativt förra vecka och ville avsluta kontakten med de, men de hotar med att polisanmäla mig då jag har körkort. Finna det något man kan göra tro? Kan de verkligen polisanmäla mig? De har ju inga bevis på att jag kör bil?
Citera
2020-06-08, 14:47
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogrehabilitering --> Juridik
/Moderator
Citera
2020-06-08, 14:49
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziarekk
Har lyckats pissa negativt förra vecka och ville avsluta kontakten med de, men de hotar med att polisanmäla mig då jag har körkort. Finna det något man kan göra tro? Kan de verkligen polisanmäla mig? De har ju inga bevis på att jag kör bil?

Inte svar på din fråga men varför avsluta kontakten? Låt de hjälpa dig istället om du nu lyckats få en kontakt där!
Citera
2020-06-08, 14:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
De har ju inga bevis på att jag kör bil?
Behövs inte, att ha körkort är en förmån inte en rättighet så kontaktar dom transportstyrelsen så kan körkortet dras in.
Citera
2020-06-08, 15:15
Medlem
Citat:

Tjänstefel om de inte anmäler dig och du blir av med körkortet.
Citera
2020-06-08, 17:22
Medlem
Citat:

Behövs inte och då kan de alltid kontra med, kör du inte bil så kommer du heller inte sakna kortet.
Det räcker med att det finns misstanke att du ska köra bil påverkad. Du utsätter inte bara dig själv för fara utan andra. Pundare ska inte ha körkort.
Citera
2020-06-08, 18:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Tjänstefel om de inte anmäler dig och du blir av med körkortet.
Hur får du det till tjänstefel?
Citera
2020-06-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hur får du det till tjänstefel?

Det kommer du förstå om pundaren TS orsakar en trafikolycka där du eller någon du håller kär är inblandad och blir allvarligt skadad eller dör.
Citera
2020-06-08, 20:49
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Det kommer du förstå om pundaren TS orsakar en trafikolycka där du eller någon du håller kär är inblandad och blir allvarligt skadad eller dör.

Du vet inte vad tjänstefel är, tjänstefel förutsätter myndighetsutövande.
Senast redigerad av trottwell 2020-06-08 kl. 20:56.
Citera
2020-06-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du vet inte vad tjänstefel är, det förutsätter myndighetsutövande.

Man kan använda ordet "Tjänstefel" som uttryck exempel "det vore närmast tjänstefel av en språkvårdare att beskriva sådana uttryck som ”språkfel”. Det skriver Språkrådets Maria Bylin apropå debatten om språkpoliser och språkvårdens eventuella mesighet"
Citera
2020-06-08, 21:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Man kan använda ordet "Tjänstefel" som uttryck exempel "det vore närmast tjänstefel av en språkvårdare att beskriva sådana uttryck som ”språkfel”. Det skriver Språkrådets Maria Bylin apropå debatten om språkpoliser och språkvårdens eventuella mesighet"

Tråden ligger i juridik.
Citera
2020-06-08, 21:34
Medlem
von_Tratts avatar
Jag skulle vilja hävda att minimaria, som är en vårdinrättning(?), lyder under tystnadsplikt i detta fall. De bör således inte att tipsa några andra myndigheter om dina drogvanor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in