Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Jag förkastar absolut inte källan. Jag tycker bara det inte är så farligt att vi egentligen har 20% fler som dött i C-19. Om detta stämmer vet ju läkarna och experterna om denna felmarginal också. Det är ju inte som att räkna skator på en tvättlina. Klart det finns massa svårigheter att få in 100% korrekta siffror.
Så låt mig omformulera mig. Jag är övertygad om att läkare och forskare i Sverige gör sitt bästa för att siffrorna ska bli så korrekta som möjligt. Till skillnad från tex Brasilien.
Jag tvivlar inte heller på att läkare och forskare i allmänhet vill att det skall bli rätt.
Dock tvivlar jag starkt på att FHM är särskilt intresserade av att undersöka vidare, om detta verkligen stämmer, hur det kan komma sig, eller försöka anstränga sig för att påtala att det kan finnas mörkertal.
Det var inte FHM själva som tog upp detta, eller på något sätt gick ut med det till allmänheten.
Det var en norsk tidning som uppmärksammade det. Varpå svensk media kontaktade FHM och frågade om det kunde stämma.
Allmänheten vet ju inget om detta, det har inte blivit någon stor nyhet. Du t.ex. visste ju inte om det, även ifall du är mer insatt än gemene man på gatan. Jag betvivlar att särskilt många vet om det. Jag visste om det bara för att jag medvetet läser väldigt mycket Coronanyheter och här på Flashback.
Nej, Åkesson hade rätt i sin kritik tyvärr... Trist nog.