2020-06-07, 00:01
Medlem
Bra sjakkmatt
Citera
2020-06-07, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Jeg aner ikke om hva som er sant eller ikke vedrørende AEH og eventuelle problemer med alkohol.
MEN : jeg vil bare si at dersom et menneske gjennom en årrekke ( på generelt grunnlag ) er blitt utsatt for det som er kommet frem vedrørende TH er det kanskje ikke så uvanlig med " selvmedisinering ". Hun er i så fall ikke alene.
Dette da det er grenser for hva et menneske kan klare.
Ingen av oss kjenner fakta rundt hva som ligger bak.
Dersom det som er kommet frem her i dette forum så er det vel ikke så merkelig at AEH kan ha benyttet alkohol.
Det som kan ha skjedd er jo ekstremt.
Særskilt også med tanke på hennes nedverdigende " kallenavn ". Jeg aner ikke hva navnet er, men å omtalte sin kone og mamma som dette må ha vært helt jævlig dersom opplysningene om at det er nedverdigende er korrekt.
Det har blitt nevnt så mange rykter her i tråden, så vi må nok ta alt med minst én klype salt inntil videre. Man kan få misfargede tenner av andre årsaker også. Og det kan være slik du sier.
Citera
2020-06-07, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
2020-05-29 17:43:16 +0.001 «Jeg bekrefter at jeg vil betale».
2019-01-27 12:23:22 kryptert e-post «Du har prøvd å fucke oss i over ti uker nå»
[/i]

Meldingen 27. jan 2019 ble plutselig kav norsk og står i kontrast til det lissom-gebrokne trusselbrevet.

Edit: Mulig den setningen er bearbeidet av norske medier og opprinnelig var "gebrokkent".
Senast redigerad av Jayce 2020-06-07 kl. 01:05.
Citera
2020-06-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det er tull at ikke aksjer lønner seg over tid. Det handler om å finne riktige aksjer så kan man tjene millioner på kort tid om man har bok cash og kjøpe seg inn. Men det handler mye om å sette seg inn i hvilke aksjer man skal satse på, og er der noe jeg tror TH kan så er det nettopp det.

Ettersom jeg har forstått oppsøkte RU TH for å få han til å investere i et kryptoopplegg. Det var sikkert allmenn kjent på Lørenskog at TH hadde penger, dessuten kan der se ut som RU hadde en eller annen forbindelse med sønnen til TH.Egentlig ikke så mystisk, men har tenkt tanken da RU ble avvist til å finansiere prosjektet hans, kan det ha oppstått en idé hos RU.

Så ser ikke vekk fra at RU er involvert i dette på en eller annen måte.Men ser ikke ut som politiet tenker i samme baner og de vet så klart mer enn jeg gjør. Det er jo veldig rart at RU er siktet for medvirkning til bortføring,, mens om jeg skulle tippe var RU en av gjerningsmennene.

Men det er åpenbart at politiet har bestemt seg for at TH er gjerningsmannen, da blir andre mistenkte sett på som lakeier.
Men hva om det er RU som står bak dette, han har trolig god kjennskap til familien og ville gjøre handlingen for evnt.andre mye enklere.

RU kan ha vært forbannet etter at mange samtaler med TH rant ut i ingenting. Han har ikke noe rulleblad, men kjenner godt til familien.

Jag lutar åt samma håll som du.
Varför går inte RU till lokala media och rentvår sig? Berättar om hur han tänkt!
Eftersom han nu har blickarna på sig, även om polisen har backat från honom.
Skulle vara intressant att läsa förhör med denne man.

Däremot känns det för mig som en fråga, hur TH kommer in i bilden rent praktiskt,
vilken sida han står på.
Jag tror på att han kände sig stalkad av RU... så inte tror jag att han vad RU ta livet av hans
AEH!
OM RU har med mordet att göra så skulle jag å inte tro att AEH är i livet.
En så ung kille har nog inte intresse eller kapacitet att hålla en äldre dam fången någonstans ..
I så fall bör han ha medhjälpare ...

Men sonen ... undrar om han haft något otalt med TH. Varför skulle ha vilja göra sin mor illa -
bortsett från känslor kan det göra honom arvslös, om TH så tycker.
Citera
2020-06-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har blitt nevnt så mange rykter her i tråden, så vi må nok ta alt med minst én klype salt inntil videre. Man kan få misfargede tenner av andre årsaker også. Og det kan være slik du sier.

Enig. Hvis bildene er fra en selskapelig sammenheng, tror jeg vi alle kjenner igjen det med misfargede tenner etter rødvin. Også er det muligvis litt irrelevant, ingen fortjener å dø fordi de er glad i rødvin, om så var.
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-07 kl. 00:55.
Citera
2020-06-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Meldingen 27. jan 2019 ble plutselig kav norsk og står i kontrast til det lissom-gebrokne trusselbrevet.

Man må nesten være lingevist eller Sosialist for å tro noe annet.
Citera
2020-06-07, 00:19
Medlem
Citat:

Men förstår inte "kidnapparen" att det tar tid, 1 - 2 månader, för pengar att komma fram på det
erforderliga sättet? Varför skriver de då att han ska skynda på?
Citera
2020-06-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det er tull at ikke aksjer lønner seg over tid. Det handler om å finne riktige aksjer så kan man tjene millioner på kort tid om man har bok cash og kjøpe seg inn. Men det handler mye om å sette seg inn i hvilke aksjer man skal satse på, og er der noe jeg tror TH kan så er det nettopp det.

Jeg vet ikke på hvilket villspor du er men det er langt ute der et sted. TH har drevet med eiendomsutvikling, blant annet kjøp og salg/utleie av næringstomter. Og han kom seg tidlig inn på eiersiden av Elkraft, som sagt før. Han driver ikke med aksjekjøp og salg. Formueøkning er gjennom Elkraft hvor han har en nokså passiv rolle. Det er lov å sette seg inn i virkeligheten...
Citera
2020-06-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Jeg vet ikke på hvilket villspor du er men det er langt ute der et sted. TH har drevet med eiendomsutvikling, blant annet kjøp og salg/utleie av næringstomter. Og han kom seg tidlig inn på eiersiden av Elkraft, som sagt før. Han driver ikke med aksjekjøp og salg. Formueøkning er gjennom Elkraft hvor han har en nokså passiv rolle. Det er lov å sette seg inn i virkeligheten...

Delvis rett, TH driver også med aksjer. Du husker vel Gold Crew eller hva de nå het.
Citera
2020-06-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Akkurat. Jeg har nå sett deg skrive om confirmation bias et utall ganger her inne. Du er ikke den eneste som forstår begrepet.

Jeg vil bare påpeke at du selv går i din egen felle ganske ofte: alle vi som tar politiets siktelser på alvor er idioter i dine øyne.

Da vil jeg påstå at du misforstår, det handler ene og alene om hva man skriver og ikke hvorvidt man tar politiets siktelser på alvor.

Citat:
Vi må huske at politiet har grundige metoder for hvordan hvert eneste funn undersøkes på måter hvor de aktivt forsøker både å bekrefte og å avkrefte teorier/hypoteser. Dette for å være mer sikre på ulike sammensetninger av fakta og indisier. Problemet alle vi her inne har (med mindre noen av de som er på saken i politiet også skriver her) er at vi ikke kjenner hele sakskartet. Det er umulig for oss å ha tilgang på hele bildet. Dermed blir falsifiseringsteknikken vanskelig å ivareta godt nok. Det syns jeg er mye viktigere å påpeke.

Jeg har ingen problemer med å huske hva politiet skal gjøre, hvorvidt de gjør det er noe annet og når vi ser på sakene som har vært rullet opp de siste 20 årene så ser jeg ikke helt hvor den tilliten kommer fra.

Citat:
Ingen trenger å utgi seg for å være språkekspert for å se at brevet like gjerne kan ha vært skrevet av en med norsk som morsmål. Det er også udiskutabelt at brevet inneholder bevisste feil, som er der for å skape en så komplett språklig forvirring som mulig.

Du må gjerne spekulere så mye du ønsker.
Citera
2020-06-07, 00:49
Medlem
Citat:

De som har avdekket og lagt dette ut her er utrolig dyktige. Takk til dere. Utrolig godt jobba. Da tenker jeg også på dekodingen av " krypto-meldingene ".

Det kan vel ikke finnes noen som lenger kan ha tro på at alt dette er " øst-europere ".
Holden hevdet ; " det er ikke slik som dere tror ".
Akkurat denne setningen har jeg hatt i bakhodet. Det er muligens " verre " enn vi kan ane.
Uansett hvor mye jeg vrenger og vrir på de hjerneceller jeg har, så sitter jeg igjen med at noen i nær relasjon til offeret AEH vet mye om hva som skjedde 31.10.2018.
Senast redigerad av Akeleye 2020-06-07 kl. 00:53.
Citera
2020-06-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Delvis rett, TH driver også med aksjer. Du husker vel Gold Crew eller hva de nå het.
Absolutt. Det ble jo veldig til styr med dem. Fant noe annet interessant. Er ikke inne i hans aksjeposteringer, men han har tydeligvis peiling.
https://e24.no/boers-og-finans/i/GG8wKV/investorduo-har-tjent-millioner-paa-boersens-mest-pressede-offshorerederier
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-07 kl. 01:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in