2020-06-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det tror jag inte på dyft att det skulle vara ofarligt att dricka COVID-19

Det är ju inte ofarligt att dricka vatten med avförings bakterier så jag är övertygad om att samma sak gäller här.

Du får gärna återkomma med källa som stödjer din teori!

Corona måste in i andningssystemet för att bli ett problem. Att äta och dricka corona är ofarligt så länge du får i dig allt. Problemet blir om du får lite kvar i munnen vilket du skulle få om du till exempel drack saliv från en som har corona men knappast av dricksvattnet. Det här år allmänbildning och kräver ingen källa.
Citera
2020-06-06, 17:29
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Tvärtom. FHM levde i en fantasi som var matematiskt omöjlig när de trodde att det fanns fler smittade i Stockholms län än hela Stockholms läns befolkning! Nu blir mörkertalet mindre med breddad provtagning.
Nja, FHM menade ju att det fanns ”miljoner” som redan haft en lindrig smitta och aldrig blev sjuka eller hade symptom, lite skillnad det.
Citera
2020-06-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Ja men det dödstal som rapporteras definieras på sätt jag nämnde, covid diagnos inom 30dagar från dödsdatumet = corona dödsfall.

spelar ingen roll om det avlider i cancer eller dör i trafikolycka...

Rimligtvis så testas dock inte en som precis dog i en trafikolycka, för där finns ingen anledning att göra det.
Citera
2020-06-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majamedm
Absolut räcker det. Det vore oerhört förmätet av mig som privatperson att tro att jag kan googla fram en originalkälla som fäller FHM forskarteams samlade bedömning. Det är bara sånt knasbollar på Flashback ägnar sig åt.

Det framgick tidigt av studier från kina att det smittade pre- och asymptomatiskt. Att FHM trots det vägrar acceptera detta och envist tjatar om att stanna hemma vid symptom trots att man är mest smittsam dagarna innan man fått symptom får mig att ifrågasätta både kompetens och motiv hos ansvariga myndigheter.

Det enda sättet man kan vara säker på att vård och omsorgspersonal inte smittar vårdtagare är tester och munskydd.

Munskydd som trots flera studier visar fungera i att bromsa smitta men FHM också envist förnekar att det fungerar t om efter WHO ändrat sig.

Det är inte förmätet att använda din hjärna och slutledningsförmåga. Kliniska också peer reviewed studier finns 2 musklick iväg förutsatt att man har hyfsad engelska nog att läsa innantill.
Citera
2020-06-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nja, FHM menade ju att det fanns ”miljoner” som redan haft en lindrig smitta och aldrig blev sjuka eller hade symptom, lite skillnad det.
Jag talar alltså om rapporten som drogs tillbaka efter att de insåg att det inte kunde gå 1000 oupptäckta smittfall per konstaterat fall.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Montu
Finland skulle också stå ut med och acceptera tusentals döda om tusentals människor dog i Finland. Förhoppningsvis skulle de också stå ut med och acceptera om hundratusentals dog vilket en allvarlig pandemi skulle kunna leda till. Det enda som gör dödsfallen i Sverige värda att begrunda är att de är onödiga vilket svenska folket inte har accepterat att de är. De flesta tänker inte alls och de flesta som tänker klamrar sig fast vid föreställningen att det kommer gå bättre för Sverige längre fram eftersom Sverige har fler som är immuna. Vi kan inte säga någonting nu säger de. Vad som var rätt och vad som var fel vet vi först om något/några år. Ett verklighetsfrånvänt förhållningssätt eftersom vi givetvis måste bedöma riktigheten i dagens handlingar utifrån vad som går att veta idag. Att först och endast med facit i hand börja jämföra olika länders strategier är konsekvensetik, ett tankefel.

Ja, men självklart. Men jag tog Finland som exempel, men det gäller hela världen.
Va fan ska man göra om det finns en pandemi? Går inte att rädda alla.
Men vi pratar om två olika saker här.
En sak är att säga: Vi har gjort va vi kunde. Det blev x antal döda. Men mer än så kunde vi inte göra.
En annan sak är att säga: Vi har gjort va vi kunde (Sverige: dvs så lite man kunde. dvs inte alls försöka rädda så många liv som möjligt, som ensamt svarta får i världen). Mer än så kunde vi inte göra (det är klart era jävla idioter ni kunde gjort mer)
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Detta är inget nytt jag och andra har hänvisat till massor av studier som rekommenderat munskydd som komplement i månader.

Kolla min historik.

Tyvärr struntar myndigheterna i vad vi vanliga människor tycker och tänker. De har bestämt sig för detta upplägg i och med att det i början av COVID-19 infektionen inte fanns munskydd att köpa i Sverige.

Till och med var det ju så dåligt att det inte ens fanns tillräckligt med munskydd till vården.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Rimligtvis så testas dock inte en som precis dog i en trafikolycka, för där finns ingen anledning att göra det.

det handlar inte om att testas det handlar om det blivit positivt testade innan eller inte, nu tror jag det inte är så vanligt att exemplet inträffar i verkligheten men skulle det göra det så blir personen ett coviddödsfall...
Citera
Medlem
WHOs senaste guide för maskanvändning. Tabell 2 riktar sig till privatpersoner.

https://www.who.int/publications/i/item/advice-on-the-use-of-masks-in-the-community-during-home-care-and-in-healthcare-settings-in-the-conte xt-of-the-novel-coronavirus-(2019-ncov)-outbreak
Citera
2020-06-06, 17:34
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Står mycket skrivet om demonstrationerna och Covid-19 nu. Det finns ju inga vetenskapliga studier som visar att just demonstranter kan bli smittade, därför borde ju dessa tillställningar tillåtas. Annars kan ju dessa demonstranterna skada sig själva eller andra av diverse skäl. Dessutom så passar det inte strategin.

Du får "Dagens Bästa"

Citat:
Det tror jag inte på dyft att det skulle vara ofarligt att dricka COVID-19

Det är ju inte ofarligt att dricka vatten med avförings bakterier så jag är övertygad om att samma sak gäller här.

Du får gärna återkomma med källa som stödjer din teori!

Nu hakar du upp dig för mycket på den lilla delen, min vän Jag skrev OM det nu vore så att viruset mirakulöst överlevde reningsprocessen så är det nog så små mängder virus kontra vatten att man knappast skulle bli sjuk.

Är ju oavsett irrelevant eftersom viruset i avloppen är dött.

Men det du är inne på är faktiskt en grej jag tänkt på länge. Det har ju sagts att man inte kan bli sjuk om viruset hamnar i magen via t ex mat eftersom det dör där, men samtidigt har det även sagts att bajs är smittsamt. Så hur går det ihop?
Citera
2020-06-06, 17:37
Medlem
Citat:
Tyvärr struntar myndigheterna i vad vi vanliga människor tycker och tänker. De har bestämt sig för detta upplägg i och med att det i början av COVID-19 infektionen inte fanns munskydd att köpa i Sverige.

Till och med var det ju så dåligt att det inte ens fanns tillräckligt med munskydd till vården.

Myndigheterna försöker fly undan ansvar men det betyder ju inte att befolkningen behöver köpa deras undanflykter. Det är vi som ska ställa dem till svars.

De jobbar för oss, inte tvärtom.
Citera
2020-06-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Men det du är inne på är faktiskt en grej jag tänkt på länge. Det har ju sagts att man inte kan bli sjuk om viruset hamnar i magen via t ex mat eftersom det dör där, men samtidigt har det även sagts att bajs är smittsamt. Så hur går det ihop?

Olika virus och bakterier angriper olika system. Problemen som finns i bajs trivs i magar. Problemen som finns i lungor trivs i lungor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in