2020-06-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIV
Stämmer. W:s telefon blev avstängd den 15:e. Efter det har T ringt upp två gånger den 17:e, inga kontaktförsök 18-19:e.

Original inlägget ifrån Br.

Ja han säger det. Men han säger även att han tagit nycklarna från henne. Hur hon skulle tagit sig in i lägenheten då vet jag inte. Och varför ringer han henne inte? Avsaknaden av telefonsamtal till henne är lite besvärande för honom. Han åker hem fem gånger för att kolla om hon kommit säger han, men ringer inte henne. Om jag inte missat dom samtalen i tilläggsprotokollet.

Inte bara de två sista meningarna.
(BIV, ser ju ut som du redigerat ett citat)

Kan inte kontakts försök gjorts utanför vad vi känner till?
W sa ju till sin kompis att snapchat var att föredra för då kunde inte T se vem vem hon har ringt eller vem som ringt henne?
Kan tom använt annan mobil.
Eller??
Senast redigerad av Snoken19 2020-06-06 kl. 15:50.
Citera
2020-06-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja såklart min är för stor, ville bara visa botten och locket.
De kommer i olika storlekar.

Inte omöjligt alls. Kan vara en hink, en skurhink, den saknade vita tvättkorgen, den saknade luftrenaren, en skärbräda. Kan vara vad som helst.

Absolut kan det vara nästan vad som helst. Men troligtvis är detta vad det nu är köpt i någon billighets affär i Uddevalla trakten ?
En helt annan fråga, som polisen säkerligen redan har kollat. Men hur tar ni er som bott i huset till skyddsrummet ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-06 kl. 15:26.
Citera
2020-06-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han snackar dock om nån flod med en häktesvakt. Har för mig att jag läste i FUP att han säger att dom hittat något i floden eller liknande. För att fiska efter info. Kan ju vara vilseledning iofs.

Jag tror för att vilseleda. Han är en dum idiot så jag tror han tog det snabbaste soprummet
Citera
2020-06-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ja såklart min är för stor, ville bara visa botten och locket.
De kommer i olika storlekar.

Inte omöjligt alls. Kan vara en hink, en skurhink, den saknade vita tvättkorgen, den saknade luftrenaren, en skärbräda. Kan vara vad som helst.

Jag är helt inne på en sådan här!
Måtten på den lilla stämmer ju, kan både vara locket och boxen som gett avtryck..
https://www.biltema.se/fritid/friluftsliv-och-camping/kylvaskor/kylboxpaket-24-12-l-2000020685?gclid=EAIaIQobChMIxe6v8trs6QIVyx0YCh1vu AjsEAQYBiABEgLiO_D_BwE
Citera
2020-06-06, 15:48
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Absolut kan det vara nästan vad som helst. Men troligtvis är detta vad det nu är köpt i någon billighets affär i Uddevalla trakten ?
En helt annan fråga, som polisen säkerligen redan har kollat. Men hur tar ni er som bott i huset till skyddsrummet ?

Finns massor av affärer 😅 jula, jysk, ÖoB, Ikea, biltema, Claes Ohlson osv.

Skyddsrummen ligger på källarplan mot stora vägen till/framsidan. De är inredda med förråd. Förr har det varit olåst men i ca 2 år har det varit hänglås på dörrarna.
Citera
2020-06-06, 15:48
Medlem
BIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Kan inte kontakts försök gjorts utanför vad vi känner till?
W sa ju till sin kompis att snapchat var att föredra för då kunde inte T se vem vem hon har ringt eller vem som ringt henne?
Kan tom använt annan mobil.
Eller??
T verkar mycket riktigt ha använt Snapchat (och kanske annat) för att ringa. Men vi har inte HÖK på T:s mobil så vi vet vare sig vilka han kontaktat via mobilnummer, SMS, eller vilka appar han använt och vad dessa i sin tur har för sparad historik. Det hade givetvis varit otroligt intressant att se vilka han varit i kontakt med under 14-19:e, lika intressant vore det att se om han inte hade kontakt med någon.

Det enda vi kan se är kontaktförsök från T:s till W:s mobil eftersom det står i hennes HÖK. Sorry, jag tog för givet att det var underförstått när jag svarade.
Citera
2020-06-06, 15:49
Medlem
Vet inte varför avtrycket har sådan betydelse,funktion?
Ngn föreslog en plast burk/låda för att moppa,svampa upp blod? Verkar ju fullt realistiskt,tänkbart.

Dessa plastlådor kommer ju i alla tänkbara storlekar.
Har locket stått under "lådan",av misstag knuffats till? så tycker jag märkena ser ut?

Apropo "ni vet vem"`s förslag att W hängt sig själv,med ståltråd och därför har huvudet avskilts!!??
Jag kan upplysa att nazzeregimen i tyskland gillade att hänga motståndare med ståltråd/pianotråd.

För att huvudet skall avskiljas krävs en fallhöjd på minst 5-6 meter,och mig veterligen har lägenheten ca 2,6 m takhöjd. så ajöss med den teorin!!
Citera
2020-06-06, 15:51
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletpelle
Måtten på den lilla stämmer ju, kan både vara locket och boxen som gett avtryck..
https://www.biltema.se/fritid/friluftsliv-och-camping/kylvaskor/kylboxpaket-24-12-l-2000020685?gclid=EAIaIQobChMIxe6v8trs6QIVyx0YCh1vu AjsEAQYBiABEgLiO_D_BwE

Där du! Kan vara en kylbox. Har ungdomar sånt? 🤔

Gällande måtten
24 l: Mått: 40 x 29 x 40 cm. Vikt: 3 kg.
12 l: Mått: 30 x 20 x 38 cm. Vikt: 1,4 kg.

Så är det för stort, långsidorna är uppmätt till ca 22-24cm, kortsidorna bör inte vara över 18cm (tycker jag).
Citera
2020-06-06, 16:02
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Vet inte varför avtrycket har sådan betydelse,funktion?
Ngn föreslog en plast burk/låda för att moppa,svampa upp blod? Verkar ju fullt realistiskt,tänkbart.

Dessa plastlådor kommer ju i alla tänkbara storlekar.
Har locket stått under "lådan",av misstag knuffats till? så tycker jag märkena ser ut?

Apropo "ni vet vem"`s förslag att W hängt sig själv,med ståltråd och därför har huvudet avskilts!!??
Jag kan upplysa att nazzeregimen i tyskland gillade att hänga motståndare med ståltråd/pianotråd.

För att huvudet skall avskiljas krävs en fallhöjd på minst 5-6 meter,och mig veterligen har lägenheten ca 2,6 m takhöjd. så ajöss med den teorin!!

För att polisen inte hittat något som matchar avtrycket.
Citera
2020-06-06, 16:03
Medlem
Citat:
Där du! Kan vara en kylbox. Har ungdomar sånt? 🤔

Gällande måtten
24 l: Mått: 40 x 29 x 40 cm. Vikt: 3 kg.
12 l: Mått: 30 x 20 x 38 cm. Vikt: 1,4 kg.

Så är det för stort, långsidorna är uppmätt till ca 22-24cm, kortsidorna bör inte vara över 18cm (tycker jag).
Jag kollade en svabbhink här hemma och den är 23,5 X 17,5 cm i botten, dessutom med en liten upphöjd kant runt hela botten som är ca 1 cm bred och sitter nån cm in från ytterkanten. Nu är min halvmåneformad i ena kortsidan men det finns säkert såna som är rektangulära i samma storlek.
Citera
2020-06-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletpelle

Så du uppskatte avtryckets mått till 30x20 cm? Stolsitsen som borde vara mellan 40 och 45 cm.
Citera
2020-06-06, 16:07
Medlem
Citat:
Finns massor av affärer 😅 jula, jysk, ÖoB, Ikea, biltema, Claes Ohlson osv.

Skyddsrummen ligger på källarplan mot stora vägen till/framsidan. De är inredda med förråd. Förr har det varit olåst men i ca 2 år har det varit hänglås på dörrarna.

Jahopp. Där var det låst ja.
Jakten på saken som gjorde avtryck på vardagsrumsgolvet tycks dock fortsätta.

Det kan väl aldrig vara så att dumhuvet T haft tillgång till någon form av nån liten förbandslåda.
Innan han upptäckte att allt var försent och att det var kört ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in