2020-06-06, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Set her fra Danmark ligner ahmed den gennemsnitlige blatte..
En usikker ung mand fra mellemøsten, splittet mellem 2 kulturer, frustreret, fyldt med komplekser som han prøver at kompensere ved at klæde og bete sig som “en verdensmand”, selvom han udemærket godt ved at han med 90% sikkerhed ender som “røven af 4. division”.

Sådan er det, opposits attracts, og der vil med garanti være mere end en tjej som skriver ham et brev.

Personligt tycker jeg at det er fuldstændig vanvittigt at disse “mennesker” får lov at korrespondere når de er dømt og fængslet. At de også får lov at dyrke sex med dom kvinder og även gifte sig med dem, mens de sidder i fængsel, understreger hvor syge vores systemer er blevet, infesteret af “do-gooders”, batikhexe og den ekstreme venstrefløj!
Dekadencen i vores engang så fredelige og fremgangsrige samfund er total, præcis som de sidste år inden det romerske rige gik under i et blodbad.
Jeg for forventer at Sverige er lige så sygt som Danmark på det punkt og at om ahmed fængsles, kommer han at gifte sig med en svensk tjej inom et par år eller 3

OM personalet i fængslet modtager breve, fra kvinder, stilet til dømte mordere, så burde sociale myndigheder underrettes umiddelbart og om der er barn skal dom selvklart bort fra morsan.

Din inställning till hur människors olika ursprung påverkar en människa har tydligt framgått i din historia av inlägg. I stället för att enbart posta rasism kan du diskutera det här enskilda fallet.
Jag är övertygad om att T är skyldig, men det betyder bara att det är fel i hans huvud. Det T förmodligen har gjort ska inte ”alla” män med kurdiskt eller annan tillhörighet i Mellanöstern skuldbeläggas för.
Att T flippat ur är hans skuld!
Citera
2020-06-06, 02:05
Medlem
[slarvade med en regel så mitt ursprungliga inlägg togs bort tidigare]

Nu har jag inte läst fup själv och vill inte heller, men av det jag hört/läst så sticker verkligen T's kompis(ar) ut. Hur som helst. Intressant att man sett T tala i telefon om det inte finns samtal reggat då?

Förutom en andra mobil skulle det kunna tyda på att han använder någon app för samtal också. Kanske denna går att spåra avseende historik för polis, kanske inte.

T's vänner har väl flera gånger försökt vilseleda och sagt att W setts på andra ställen, färgat om håret etc? Detta tycker jag är extremt suspekt! Troligen delaktighet eller vetskap.

Sedan brukar man även ha en resväska modell större. Kroppen kan ha packats i den stora på samma sätt som huvudet i den lilla. Sedan misstänker jag att denna väska har stuvats in bakom massa saker i T's förråd i väntan på upphämtning. Mamman tyckte väl även att det hade ändrats om i förrådet mellan gångerna hon såg det? (Även sopsäckar kan ha använts istället för större resväska)

När stod det en bil parkerad 'irriterande nära' dörren?

Tunga steg kan ha varit med en sådan väska, för han skulle knappast gått med en kropp på axeln..

T har ev primärt tänkt att göra ett villospår att W åkt till Göteborg.

Det kan också ha varit just för att fixa sig lite 'alibi'.. han kan ha lagt mobilen i den staden han hoppade av tåget och sedan fått skjuts av kompis eller pappan tillbaka till lägenheten.

De åker snabbt och hämtar kroppen, dumpar någonstans (matchar detta morrande hunden? i tid och dag?) i samband med att de dumpar kroppen går det hål i packningen och det kommer lite blod på en hand (hamnar på solskyddet). Att någon fått blod på sig kan också vara för att de försökt punktera kroppen vid sänkning?? Sedan körs T tillbaka till staden där han klev av tåget. Han hämtar sin mobil och går sedan längs vägen FÖR att bli sedd.

Han har väl skrutit om att han är bra på att vilseleda?
Han kanske inte är så dålig på detta ändå.

Sedan en till sak. Vad och när var de sista meddelandena från W. Jag har fått en känsla att T kan ha låtsats varit W en sväng på slutet.

Det fyrkantiga märket kan vara en liten plastlåda (liknande smartstore) eller en fotoram..
Citera
2020-06-06, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja det är jag med, och ja... men tanke på vad som sagts under förhör så är det inte omöjligt att han njöt av det..

Jag tror han har slängt henne i diverse brukares bingar, han åkte ju hem 5 gånger.
Tyvärr tror jag redan att hon är bränd på tippen 😔 det har sökts överallt. I vatten. På land. I brunnar. Inte ett spår av henne.

Ja armar och ben plus ev kläder kastades kanske i olika tunnor runt Uddevalla men torson/kroppen tror jag kastades i soptunnan som tillhör huset, de som va dom tunga stegen och efter den turen till soprummet va han för trött så blev böra lite saker till vindsförrådet som senare kastades i olika brukares soptunnor. Det mesta han åka med sopbilen den 18e och senare, veckan efter den 25e upptäcktes blodfärgade kuddstoppningen som förmodligen kastades på kvällen den 18e alt innan han åkte till jobbet den 19e innan han greps.
Frågan är varför han behöll huvudet i väskan i en garderob, funderar om han spårade de för att begrava de nånstans för att ha nånting kvar av Wilma?
Citera
2020-06-06, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det hade jag missat. Ja fy fan alltså. Då känns det ju som han kan ha gjort vad som helst med henne. Hade gärna personligen tagit hand om honom, och så känner jag sällan när jag läser om mord. Det är något med hans äckliga arrogans.

Skumma föräldrar hon hade också, vilken mamma känner till allt det hon verkar känna till och åker inte genast och hämtar sin dotter. Vägrar låta henne bo hos henne också, något av det sjukaste jag hört.

Dessa saker framkom i förhöret med Wilmas syster, Wilma frågade om detta va normalt och även att hon fick suga av T då dom va ute och körde bil för att sedan tvärbromsa så hon slog huvudet i rätten. Undrar varför Aftonbladet/rapp inte skrev detta vid rapporteringen?
Citera
2020-06-06, 04:48
Medlem
Den här litauiska idioten som mördade en annan ung tjej, vad hette hon igen? Jag får lite samma psykvibbar av Thisko som av den litausiaka mannen. Den mannen tände på grov porr och hade ju hängt upp denna tjej så pass att benen inte gick att sära på mer.
Tänker på detta med tanke på thiskos tidigare sms om att han ville dela Wilma i flera delar och ha sex med henne och ha analt utan glidmedel... Totalt porrskadad och tände på makt.
Citera
2020-06-06, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja och jag ville förtydliga orimligheten i att han skulle varit hemma och kollat om hon dykt upp, du skrev ju att han påstår det.

Han var hem 5 gånger. Här är hur länge besöken hemma var;

7 minuter
25 minuter
19 minuter
7 minuter
14 minuter

Väldigt varierande längd på hemsvängarna.
Tvättstugan kanske?
Med passning av maskin osv..
Citera
2020-06-06, 07:09
Medlem
Dongles avatar
Jag kan inte se det ni ser men om ni har rätt betyder det att siffrorna är spegelvända på det okända föremålet för att ha kunnat göra ett rättvänt avtryck på golvet. Tänk stämpel.

Jag tillhör de som ser avtryck från en skurhink som flyttats.

Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Tog originalbild på rektangeln i blodet och jämförde med den redigerade.

Man ser helt klart siffrorna utan redigeringen också.

https://forumbilder.com/i/r5XV
Citera
2020-06-06, 08:24
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll
Intressant tanke! När man använder lödpenna blir det ju "förjupningar" i träet, såsom det ser ut att vara i Tupacskylten. Skulle ju kunna vara en skärbräda han gjort i slöjden (?)

Kanske det.. Han har ju en kärlek för att löda 😂
Citera
2020-06-06, 08:29
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror inte hon blev tvingad till att "leka vuxen", hon ville. Jag tror inte heller att T skulle ha "pushat" för att hon skulle hoppa av skolan, hon var ju i konflikt med några andra elever, enligt kuratorn (som jag förövrigt anser tog de andras parti, känns lite oproffsigt enligt mig, men vi vet ju inte hela sanningen/händelsen).

Nej, T hade frågat på sitt jobb hemtjänsten om hon kunde jobba där, så jag tror inte att han ville ha henne hemma. Och hon hade jobbat någon tid på "Grillhuset", men vad som hände med det jobbet, vet vi inte.

Sedan var hon välkommen att bo hos pappa, farmor, A#lba, Ma#lin och Je#nny. Men W VILLE bo hos T.
Jag är helsvensk själv, men invandrare i mitt värdland. Jag skrev att svenskar generellt (inte du personligen) är förblindade av diverse åkommor i svallvågorna av Ingmar Bergmans alla psykologiska filmer.

Jag tror som du. Det var in och ut hos folk efter varje gång det tagit slut med Tishko. Varje gång var säkert den sista MEEEN så.. Så blev det dem igen. Folk har ofta inte tålamodet att öppna sina hem om och om igen. Kanske utgår jag från egen erfarenhet här.. Men att se någon som pendlar in och ut ur en destruktiv relation, fram och tillbaka, ena dagen är han skit och andra dagen är han ändå jättebra.. Man blir matt av att se det helt enkelt. Matt av att behöva lyssna på det.

Wilma fick inte bo kvar hos systern som säkert fick säga till henne flera gånger att sluta gå och komma hem mitt i nätterna. Systern har ett litet barn som kanske vaknade av detta. Wilma lyssnade inte. Hon lyssnade på Tishko, så hon fick väl inte bo kvar eftersom att hon inte följde systerns regler
Citera
2020-06-06, 08:36
Medlem
Det där avtrycket skulle inte kunna vara ett knivblock, eller knivställ? Googlade lite på olika varianter, men fick ingen klockren träff.
Citera
2020-06-06, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saycheeses
Kollade nu i fuppen, det stod en blå hink i badrummet vid undersökningen men hittar inget mer om städgrejer. Så svabben saknar väl...

Skaftet till svabben ser man iaf i en utav garderoberna, sid 241 i fup.
Där är svabben avskruvad från skaftet, men bakom/längre in ligger även urvridaren, och där ser de ut som det ligger en svabb lite nedtryckt i. Svårt att vara helt 100 dock då det blir så kass kvalité vid zoom:/
Citera
2020-06-06, 09:55
Medlem
Har funderat på märket på golvet..
vad tror vi om en kylväska??
Måtten stämmer och det borde vara tryckta siffror under??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in