2020-06-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sällsynt i Sverige med situationer där det är svårt att hålla avstånd?
Har karln aldrig åkt buss, tunnelbana el.likn.?

Exakt! Skrev nyss ett långt inlägg om det. Men kortare sammanfattat och lite mer om verkligheten: innan covid kom, så minns jag att i rusningstrafik i tunnelbanan hade man ofta tur om man fick så stort avstånd som 20 cm till närmsta person. Oftast var det att man stod pressade mot varann (som sardiner i en burk, tänk nästan som Tokyos t-bana där de har vakter som pressar in folk.. &#128523.

Och nu börjar fler och fler strömma tillbaka till t-banan igen.. Och Tegnell rekommenderar inte munskydd. Det är vansinne.
Citera
2020-06-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Vad jag förstått testar Sverige de med symptom samt all personal inom sjukvård inklusive administrativ personal inom sjukvård, oavsett symptom?

Jag vet inte exakt. Men testandet i vgötaland var alla fall upp från 6-10 000.
Citera
2020-06-05, 22:47
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
De lurar ju i alla att man bara behöver bekymra sig för smitta om man har symptom. Har med kommunens folk att göra, och de kör stenhårt på de direktiv de fått uppifrån, att de eller klienten inte kan smitta utan symptom. Medan man i andra kommuner har stängt av icke livsnödvändig verksamhet av detta slag. Så det är tydligen upp till kommunerna att bestämma om man är smittsam. De har noll kunskap om smittspridning, ändå ska de fatta så viktiga beslut. Så de behöver inte följa Tegnells råd. Tydligen finns inget rätt och fel här.

Och man ska tydligen veta med hjälp av övernaturliga krafter om man är smittad fast inte har symptom. En utveckling är iallafall att man ska passa sig för även milt sjuka. Innan kunde inte de heller smitta, utan det var upp till var och en om de orkade jobba/ta emot stöd/gå ut.

Tegnell tycker att vi är bättre i Sverige för att vi säger åt folk som är sjuka att stanna hemma. Som inte andra länder gör likadant. Finns t o m straff i vissa länder om man går ut om man vet om att man är sjuk. Men han får det som att låta som att alla springer omkring ute sjuka och snorar i sina munskydd.

Och nu ska man kunna bli testad. Men finns inga tester. Lätt att lova det då.

Det värsta är att folk är sådana zombier, de bara accepterar direktiven och säger att så är det. Fattar inte att de kan tro på det.

Och i Sverige är man smittfri efter två dagar utan symptom, medan två veckor ofta gäller i andra länder.

Min familj som jag kommer ifrån är uppdelad i de som tror på allt som sägs, och de som är skeptiska. De som tror på Tegnell är extremt intelligenta så fattar inte vad som händer.

(fetat ovan) Det är det man ska ha tester till att få veta,

se här (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Blir nog ordning vad det lider i Sverige också,

fast vi har tråkigt nog förlorat människoliv,

3 månader och en hel del internationell cred,

så några stafettväxlingar på jobb kommer nog snart,

tror jag.
Citera
2020-06-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Alltså ni förstår mig inte alls här. Sanning och rättvisa. Vad jag menar har redan platz.se nu ikväll uppdaterat till 4676 döda så kan väl ändå (för helvete) inte Folkhetsarmyndigheten i morgon ha fått uppdaterade siffror som är lägre? You follow? Det skulle innebära +37 döda. Eller som c19.se har nu uppdaterat till 4668 döda vilket skulle innebära +29 döda.

Jag kan inte med schackrandet med siffror, jag misstänker att man tillrättalägger ett önskeresultat om +10 döda för att det skall se bra ut. Finns det någon som kan försvara en sanningskorruption? Skulle kunna tänka mig alltså att man anger totalt 4649 döda i morgon. Men jag kanske har fel känsla för morgondagen? Jag skulle vilja bosätta mig i en hydda på Filipinerna och helt slippa ifrån dessa lögner från dom som fått makten att skada vårt land. Bort!!
Och varje dag finns dessa lögnhalsar på tv och hittar nya lögner för den svenska befolkningen..de är de som ska bort,..vi ska inte behöva fly undan för att slippa.
Citera
2020-06-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du får vara tacksam att du är där nere. Jag har suttit i min bunker i 3 mån nu, finns inget slut på vårt elände. Lockdown fungerar i en pandemi. Laissez-faire mentalitet gör det inte.
Ja, vi är tacksamma att vi befann oss här då det bröt ut. Vi har ju kunnat vistats ute i den stora gemensamma trädgården och på terassen under den strikta karantänen. Vi fick mycket gjort hemma. Nu är allt nästan som vanligt förutom munskydden då. Nej, förresten det är bättre, om jag ska vara egoistisk, för anstormningen av turister har ju uteblivit.
Citera
2020-06-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Alltså ni förstår mig inte alls här. Sanning och rättvisa. Vad jag menar har redan platz.se nu ikväll uppdaterat till 4676 döda så kan väl ändå (för helvete) inte Folkhetsarmyndigheten i morgon ha fått uppdaterade siffror som är lägre? You follow? Det skulle innebära +37 döda. Eller som c19.se har nu uppdaterat till 4668 döda vilket skulle innebära +29 döda.

Jag kan inte med schackrandet med siffror, jag misstänker att man tillrättalägger ett önskeresultat om +10 döda för att det skall se bra ut. Finns det någon som kan försvara en sanningskorruption? Skulle kunna tänka mig alltså att man anger totalt 4649 döda i morgon. Men jag kanske har fel känsla för morgondagen? Jag skulle vilja bosätta mig i en hydda på Filipinerna och helt slippa ifrån dessa lögner från dom som fått makten att skada vårt land. Bort!!
Vem ljuger, Platz eller c19?
Citera
2020-06-05, 22:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Han säger alltid att smittspridningen är obefintlig...alltid när jag åkt buss har det nästintill varit fullt och ibland har man fått stå som packade sillar..det går inte hålla 2 meters avstånd heller.

Nu undviker jag kollektivtrafiken, men en regnig åskig dag då kanske man inte har nåt annat val.

Många har ju inget val. Råden om att ta en annan buss om det är fullt är ju också bara strunt. Nästa kanske är lika full, särskilt under rusningstrafik.
Undviker det själv men är medveten om att inte alla kan göra det.

Helt otroligt att han kan säga att situationer där det är trångt är ovanliga i Sverige.
Citera
2020-06-05, 22:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, DET har jag också tänkt på. Vår strategi har varit väldigt grym mot våra äldre. Både mot dom som har avlidit (såklart), men även mot alla dom som fått sitta ensamma och isolerade utan besök av barn och barnbarn. Utan den smittspridningen vi haft, hade vi inte behövt be dem att isolera sig längre än vad vi alla skulle ha behövt göra under lockdownen.

Ja, de märks först..

Sedan :

-Uppskjutna operationer..(långa vårdköer sen tidigare), blir det för sent att operera sen ?
-Uppskjutna utredningar..(finns säkert cancer-patienter i denna grupp)
-De som överlevde covid, men drar på sig kroniska lung, njur och hjärtsjukdomar..

De är de indirekta offren, som inte kommer att noteras i corona-statistiken.
Citera
2020-06-05, 22:52
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
(fetat ovan) Det är det man ska ha tester till att få veta,

se här (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Blir nog ordning vad det lider i Sverige också,

fast vi har tråkigt nog förlorat människoliv,

3 månader och en hel del internationell cred,

så några stafettväxlingar på jobb kommer nog snart,

tror jag.

Trist att det har tagit så här länge att börja testa. I princip ska man få testa sig om man är mildare sjuk nu, men i praktiken finns det bara tester för svårare sjuka. Och kommer man testa helt friska människor?

Det är verkligen synd att inte mer krut lagts på att skaffa in fler tester och personal som kan testa.

Nu när det finns tillförlitliga tester så finns det inga ursäkter, men det kommer tydligen dröja länge tills vem som helst kan bli testad. Redskap finns och de används inte. Det är snudd på oförlåtligt.
Citera
2020-06-05, 22:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, vi är tacksamma att vi befann oss här då det bröt ut. Vi har ju kunnat vistats ute i den stora gemensamma trädgården och på terassen under den strikta karantänen. Vi fick mycket gjort hemma. Nu är allt nästan som vanligt förutom munskydden då. Nej, förresten det är bättre, om jag ska vara egoistisk, för anstormningen av turister har ju uteblivit.

Ni kan börja leva, vi får vara glada om vi överlever.
Citera
2020-06-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
WHO rekommenderar från och med idag regeringarna att alla människor ska bära andningsskydd i offentliga miljöer och andra miljöer där det är svårt att hålla säkerhets avstånd. Personer över 60 år bör bära "medical grade masks" (FFP2?) enligt WHO. Yngre personer kan tillverka egna masker hemma av filtar enligt WHO. Syftet är att minska spridningen av SARS-CoV-2.
Tegnell säger nej. Det passar inte i Sverige.
Det är helt otroligt att vi lever i en planet utanför solsystemet!
Citera
2020-06-05, 22:56
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, de märks först..

Sedan :

-Uppskjutna operationer..(långa vårdköer sen tidigare), blir det för sent att operera sen ?
-Uppskjutna utredningar..(finns säkert cancer-patienter i denna grupp)
-De som överlevde covid, men drar på sig kroniska lung, njur och hjärtsjukdomar..

De är de indirekta offren, som inte kommer att noteras i corona-statistiken.

Vet inte om 61 anses gammalt men en bekant som är så gammal fick tillsagt att cancerutredningen skulle börja i oktober. För corona har förtur. Som tur var fick hon ett behärskat vansinnesutbrott och ska få utredas redan nu. Men de flesta patienter gör som man säger till dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in