Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Ja som jag sa så följer jag alla folkhälsomyndighetens rekommendationer. Hur andra gör kan jag inte svara för.
Bra där, då är Ni sannolikt låg risk för smittspridning, om Ni följer rekommendationerna alltså och inte en egen variant av de.
Många väljer ju att träffa folk bara man inte står upp i ansiktet på de och tycker det är distansering när det i betydelsen är att hålla distansen till alla man Måste träffa, som kollegor man inte kan undvika och familjen, alla andra träffar man inte alls.
Eftersom de allra flesta i landet har extremt svårt att förstå detta, syns på smittotalen, så är kanske mask något att använda där det inte går att hålla distansen, entreér, kollektivtrafiken osv.
Och, mask är Inte i första hand till för att Ni inte ska bli smittad, den är till för att Ni inte ska smitta andra.
Skulle Ni kunna tänk Er mask i de miljöer de har effekt för att skydda andra från att smittas även fast FHM inte går ut med det, WHO har ju gjort det och de kan man ju anse vara FHM fast internationellt, eller är det viktigare att slippa?