2020-06-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag vet inte vad du pratar om längre. Varför blandade du in Vitryssland?

Du säger att man ska "ge upp" och låta viruset spridas fritt bland de "yngre och motståndskraftiga".
Jag framhärdar i att det är en unikt dålig strategi.
Du målar upp en halmgubbe av Sveriges strategi, och den halmgubben finns i verkligheten, nämligen Vitryssland.
Citera
Medlem
Blir alltid lika förvånad över att folk fortfarande inte insett att det rapporteras in få på måndagar,tisdagar och torsdagar och helgdagarna. Siffrorna studsar uppåt på onsdagar och fredagar. Har ni sovit hela våren?
Citera
Medlem
Nästa land till rakning, som jag tror flugit under radarn:

ARMENIEN

https://ourworldindata.org/grapher/daily-covid-deaths-per-million-7-day-average?country=ARM~SWE~BRA

Armenien har snart gått ikapp Brasilien i daily deaths per capita. På dryga två veckor...
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
77 nya döda och de galna protesterna får grönt av regeringen och restriktionerna över sommaren hävs, vilken clownland Sverige har blivit
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Enligt de historiska värdena över procentuell fördelning på rapport per veckodag har vi nu kunskap om 89 % av veckans dödsfall.

När veckan är slut kommer vi summera 274 dödsfall (+2 från min prognos i onsdags). Det ger ett genomsnitt på 39 per dag för denna vecka vilket är det lägsta sedan dödsfallen började skena uppåt v. 13.
Citera
2020-06-05, 14:09
Medlem
ganglere2s avatar
Kanske inte så klokt att ta bort en av de få inskränkningar som fanns.

Citat:
Risk för ökad smittspridning

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/region-kalmar-risk-for-okad-smittspridning

Icke tänkande semesterfirare som tror de är odödliga. Kan bli en svår sommar. I synnerhet för sjukvårdspersonalen.

Citat:
Om människor fortsätter att vara egoister och inte använder hjärnan så kommer detta bli min och mina kollegors sommar. Hälsningar från en som känner sig trött och sliten.

https://www.friatider.se/dar-star-ni-har-star-vi-underskoterskan-idas-fuck-you-till-black-lives-matter
Citera
Medlem
Sverige har passerat Turkiet antalet döda. Alltså. Det är brutalt dåligt.
Citera
Bannlyst
Smittspridningen och antal döda verkar inte ha minskat i Sverige!
Då blir regeringen och FHM lösning att lätta på restriktionerna 👏👏👏👏👏
Grattis Gotland och alla andra som får besök av Corona-Stockholmarna = walking dead 😷😷😷😷😷
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
"Jag tycker i huvudsak att Sverige valt rätt väg"

Felfria Anders Tegnell leder oss på den rätta vägen

Det är otroligt sorgligt med högt dödstal. Igen.

Är nog bra för coronakommissionen att det finns så väldokumenterat i tidningar och videoklipp vad alla ansvariga på myndigheter och politiker har sagt, vid vilka tidpunkter osv. Klen tröst men ändå något litet.
Citera
2020-06-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Att jämföra med: förra fredagen rapporterades 84 dödsfall.

Helt ointressant.

Det som skulle vara intressant är hur många dog förra fredagen som rapporterades under den dagen.
Idag har de rapporterat att 8 dött idag. Det är inte bra siffror.

Allmänt katastrof och man är störd i huvudet om man tror at 76 döda + ytterligare 1K smittade är "positivt"
Citera
2020-06-05, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
"Jag tycker i huvudsak att Sverige valt rätt väg"

Felfria Anders Tegnell leder oss på den rätta vägen
Absolut. Han är general-lämmeln. Först över kanten!
Citera
2020-06-05, 14:11
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nästa land till rakning, som jag tror flugit under radarn:

ARMENIEN

https://ourworldindata.org/grapher/daily-covid-deaths-per-million-7-day-average?country=ARM~SWE~BRA

Armenien har snart gått ikapp Brasilien i daily deaths per capita. På dryga två veckor...

När kommer Sverige flyga under din radar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in