2020-06-05, 13:54
Medlem
ganglere2s avatar
Som många här på fb tidigt förutsåg så vill omvärlden inte ha med Sverige och svenskar att göra. Av förståeliga skäl.
Inte heller våra närmsta grannar.

Citat:
Tre av fyra norrmän vill inte öppna för fritidsresor till Sverige

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/tre-av-fyra-norrman-vill-inte-oppna-for-fritidsresor-till-sverige

Gränsen till Finland är också stängd. Danskarna ytterst tveksamma.

Munskydd som svenska styrande anser onödigt krävs nu på allt fler ställen runt om i världen. T.ex. i Danmark.

Citat:
Munskydd krävs på danska flygplatser

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/munskydd-kravs-pa-danska-flygplatser

Citat:
Med de nya riktlinjerna följer Danmark rekommendationerna från den europeiska luftfartsmyndigheten Easa.

Gör Sverige det?
Citera
2020-06-05, 13:54
Bannlyst
Partiledardebatt på söndag så jag gissar på under 15 döda idag, 12 gissar jag på 😷😷😷😷😷
Citera
2020-06-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vissa av dina länkar motsäger ju inte alls det jag skriver. Snarare tvärtom. I övrigt bara bara spekulationer utan någon egentlig grund. Bästa gissning borde ju vara konsensus från de ledande inom branschen. Att någon random person på en myndighet varnar att det kan ta
5, 20 år eller aldrig behöver ju inte betyda att det blir bästa bedömning. Vi vet ju nu dessutom att flera vaccinkandidater faktiskt fungerar. Om inget oväntat sker tror jag vi har vaccin. Sedan beror det på när det kan bli så testat att det blir godkänt med alla faser.

Nej. Rimligtvis utgår man från hur lång tid det generellt tar att både ta fram ett vaccin och runtomliggande säkerhetsföreskrifter och drar en slutsats från det för att få ett humm på hur lång tid det tar.
Och ja, det kan gå snabbare än vanligt men även om man kastar all världens jävla resurser på att ta fram ett vaccin och forskare jobbar dygnet runt kommer det fortfarande ta ett bra tag innan vaccinet uppnår de säkerhetskrav som krävs för att man ska ha användning av det i en större skala och dämpa smittspridningen. Man kan inte chansa när det kommer till detta. Det går inte, även om jag och du möjligen hade varit modiga nog att göra det.
Citera
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men antikroppstesterna är ju inte färdiga än!

För att FHM som sa att de hade ett bra urval först inte tyckte det längre när de såg att resultatet inte blev som de ville och därför skulle kolla ett annat urval? Är ändå en enorm skillnad på 7,5 och över 50% eller hur?

Går alltid säga att "antikroppstesterna inte är färdiga" så länge smittan är igång. De har presenterat ett resultat nu som var i linje med övriga världen och inte nära 50%.

Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Ja men det var ju under antagande att alla som genomgått infektion utvecklade antikroppar, nu pekar ju den senaste information och publikationer att så inte är fallet.

Så du tror att de 7,5% de fick i STHLM hade visat över 50% om det tagits med? Ooookeeejj....
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Nej, för Sverige har inte samma "approach" som Vitryssland. Det du talar om är Vitryssland.
Jag vet inte vad du pratar om längre. Varför blandade du in Vitryssland?

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad är din poäng?
Om det inte är enkelt att hålla all smitta borta för evigt så är det lika bra att ge upp och låta smittan spridas fritt?
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Ja, eller bland de yngre och motståndskraftiga. I Sverige ökar infektionstalen medan dödstalen och IVA-talen sjunker, till mångas förvåning i tråden.

Du säger att man ska "ge upp" och låta viruset spridas fritt bland de "yngre och motståndskraftiga".
Jag framhärdar i att det är en unikt dålig strategi.
Citera
2020-06-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du är trådens mästare på att medvetet (?) missförstå hur olika statistikkällor samlar in data. FHM har ingen algoritm som bevakar regioners rapporteringar utan de baserar sina uppgifter på den byråkratiska vägen istället för media/pressreleaser. Dessutom uppdaterar dem en gång per dag medan andra läser av löpande. Olika regioner har olika tider då de bryter sitt dygn för sina uppgifter i pressreleaser.

Så fortsätt att hojta om din mörkning du, eller kom in i matchen.

Vi får se, jag kanske hojtar ännu mer om jag upptäcker FUSK. Återkommer.
Citera
2020-06-05, 13:59
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Ett misstag kan även den bäste göra. Sedan dess har han alltid haft rätt på alla punkter. I och med att Anders Tegnell skitit i WHO och satsar på flockimmunitet borde han vara en av få som genomskådat konspirationen, tycker du inte det?

Jag kan nog se en och annan punkt där han har haft fel. Rätt många faktiskt.
Citera
2020-06-05, 14:00
Medlem
Madagascars avatar
Att jämföra med: förra fredagen rapporterades 84 dödsfall.
Citera
2020-06-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Partiledardebatt på söndag så jag gissar på under 15 döda idag, 12 gissar jag på 😷😷😷😷😷

Nej idag tvingas man lätta lite på eftersläpningarna men jag håller med om att på lördag--söndag kan vi vänta oss 7 nya döda respektive 2 döda, det är ju helg och offentliga sektorn behöver vila.
Citera
2020-06-05, 14:01
Medlem
HGs avatar
Vad rasslar vi in på idag? 20 dödsfall till?
Citera
2020-06-05, 14:02
Medlem
+77
Citera
2020-06-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vad rasslar vi in på idag? 20 dödsfall till?

Skönt att vi idag pratar om 20 dödsfall istället för 200 som det förutspåddes för två månader sen i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in