2020-06-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nej, då myten om flockimmunitet är död i Sverige, så skulle även vi drabbas av en andra våg. Förhoppningsvis har vi då ett gäng kompetenta ledare i toppen.
Varför är myten om flockimmunitet död? Är inte flockimmunitet ett matematiskt faktum, så länge biologisk immunitet föreligger?
Citera
2020-06-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är väl bara totalt ovetenskapligt sinnade som inte tål att läsa inlägg där man försöker reda ut detaljer och peka på viktiga distinktionen. Förstår då inte vad de gör i ett vetenskapsforum. De kallar det tjafs för att de är okunniga, slöa och inte ids tänka. Inget att göra åt, bara försöka ignorera.

London som är värst drabbat ligger inte vid atlantkusten.

Inte mitt påhitt, det har publicerats studier som presenterar resultat att SARS-CoV2 tycks trivas i inte alltför hög luftfuktighet. Det verkar dessutom gälla virus i allmänhet. Men typiskt dig att försöka vända det mot de du belägger med epitetet förnekare.

Eftersom så många vistas inomhus stora delar av dagen kanske det är inomhusmiljöer, dvs de mikroklimat folk vistas i, som bör studeras närmare. Men visst är det lätt att uppleva vindar som blåser in från ett stort hav som friska och hälsosamma? Det kanske ligger något i den instinktivt upplevelsen.

Bla bla bla. London har 80% luftfuktighet så du bara tramsar. Exakt samma som Oslo. Det har inte med saken att göra öht. Precis som jag sa. Fått nog av dina greppanden efter halmstrån nu, men fortsätt med ngn annan du.
Citera
2020-06-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Jag har fortfarande inte fått något svar på hur det kommer sig att endast 1 av 23 provinser i Kina (Hubei, med Wuhan) drabbats av covid-19 smittan:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pandemi#/media/Fil:COVID-19_Outbreak_World_Map_per_Capita.svg

Kan någon förklara denna mycket besynnerliga Kina-karta?

Rapporterar man inte Covid-19 som just Covid-19 så har man inte heller några avlidna i Covid-19. Är dessvärre inte svårare än så.
Citera
2020-06-05, 13:14
Medlem
Uppskattningsvis 8,5% har antikroppar i UK enligt deras veckorapport.

Based on sero-epidemiological data from blood donors the overall adjusted seroprevalence of COVID-19 in England during weeks 18-21 is estimated at 8.5%. Prevalence varies by age group with the highest prevalence in adolescents and young adults and the lowest in those aged 60-69 years. Prevalence is 1.8% higher for males compared with females.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/889981/Weekly_COVID19_Epidemiological_Summary_w23.pdf

Rapporterna publiceras på torsdagar här.

https://www.gov.uk/government/publications/national-covid-19-surveillance-reports
Citera
2020-06-05, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Varför är myten om flockimmunitet död? Är inte flockimmunitet ett matematiskt faktum, så länge biologisk immunitet föreligger?

Pinsamt. T.o.m. Tegnell har ju sagt att han inte vet hur länge man är immun. 😳

Finns ett uttryck som passar in för det du driver: keep kicking a dead horse...
Citera
2020-06-05, 13:15
Avslutad
Citat:
.
Jag har fortfarande inte fått något svar på hur det kommer sig att endast 1 av 23 provinser i Kina (Hubei, med Wuhan) drabbats av covid-19 smittan:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pandemi#/media/Fil:COVID-19_Outbreak_World_Map_per_Capita.svg

Nej, det är nog ingen skribent på fb som kan det. Men det är minst sagt anmärkningsvärt.
Citera
2020-06-05, 13:16
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Rapporterar man inte Covid-19 som just Covid-19 så har man inte heller några avlidna i Covid-19. Är dessvärre inte svårare än så.

Och varför skulle man rapportera covid-19 som just covid-19 endast i provinsen Hubei?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Pinsamt. T.o.m. Tegnell har ju sagt att han inte vet hur länge man är immun. 😳

Finns ett uttryck som passar in för det du driver: keep kicking a dead horse...
Jag förstår inte vad du vill ha sagt? Vet du om att man inte blir immun?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är väl bara totalt ovetenskapligt sinnade som inte tål att läsa inlägg där man försöker reda ut detaljer och peka på viktiga distinktionen. Förstår då inte vad de gör i ett vetenskapsforum. De kallar det tjafs för att de är okunniga, slöa och inte ids tänka. Inget att göra åt, bara försöka ignorera.

London som är värst drabbat ligger inte vid atlantkusten.

Inte mitt påhitt, det har publicerats studier som presenterar resultat att SARS-CoV2 tycks trivas i inte alltför hög luftfuktighet. Det verkar dessutom gälla virus i allmänhet. Men typiskt dig att försöka vända det mot de du belägger med epitetet förnekare.

Eftersom så många vistas inomhus stora delar av dagen kanske det är inomhusmiljöer, dvs de mikroklimat folk vistas i, som bör studeras närmare. Men visst är det lätt att uppleva vindar som blåser in från ett stort hav som friska och hälsosamma? Det kanske ligger något i den instinktivt upplevelsen.

Den skyddade Osloviken är absolut inte jämförbar med några mil längs Themsen?

Men Östersjökusten är av någon anledning mycket mindre gynnsam än det tyska inlandet?
Snacka om att plocka russin för att driva en tes.
Citera
2020-06-05, 13:17
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad du vill ha sagt? Vet du om att man inte blir immun?

Då får du läsa det som står igen, jag menade exakt vad jag skrev...
Citera
Avslutad
Citat:

Kan du länka en källa som styrker att immunitet uppstår? Mig veterligen råder det ingen koncensus att så är fallet.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
.

Det kan vara så enkelt att man ska ta Kinas rapporter med ett lastbilsflak salt? Efter deras nytestning av Wuhan påstår de att de hittat 0 covidfall (noll!). Av någon anledning räknar de asymptomatiska fall i en annan kategori men att de skulle ha testat 10 miljoner människor och enbart hittat 300 st utan symptom tolkar jag som världens största berg av hästskit. Dessa asymptomatiska fall hävdas dessutom inte vara smittsamma. Vi får helt enkelt nöja oss att hånskratta åt kinesisk statistik. 🇨🇳

https://asia.nikkei.com/Spotlight/Coronavirus/Wuhan-finds-no-new-coronavirus-cases-after-testing-10m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in