Citat:
Ursprungligen postat av
CWG
Det där var nog ett av de mest svagsinta försöken till tvättning av Apartheidregimen i den här tråden. Regimens hitmen var ökända och dödade människor utanför Sydafrika på löpande band. Fullt jämförbara med Mossad, KBG eller CIA på den tiden. Statsterrorism var knappast främmande för regimen.
Hur får du det där till att jag försöker tvätta Apartheidregimen? Jag är fullt medveten om hur jävla galna de var. Försök inte börja flyga med stämplarna nu när argumenten tryter och impulserna tar över. Innerst inne vet du att den där "text-massan" stämmer. Spelar ingen roll vilket spår de säger sig rikta in sig på. Hade varit lika tveksam om de börjat nysta i PKK igen. Allt är dimridåer. Utredningen är en del av brottet i sig. Men var du en blind, konformistisk svenne-dront som litar blint på vad din pappa stat försöker trycka ner i halsen på dig.
Sen är det ju jävligt bekvämt för utredarna att ge sig på en regim som inte ens existerar längre också. Man kan bara åtala ett gäng före detta, pensionerade hitmen åt regimen som fortfarande är vid livet, låta dessa löpa gatlopp för att blidka massorna och sedan lägga locket på för gott. De riktiga höjdarna kommer de aldrig ge sig på. De riktiga anstiftarna. Och det är det som gör mig förbannad. Att du och alla andra dront-svenskar inte kan tänka längre än så får stå för er. Jag är själv övertygad om att den som höll i mordvapnet och gjorde grovgörat åt anstiftaren var någon form av högerextremist. Jag själv tror dock att den personen var svensk. Och att anstiftaren/anstiftarna inte var högerextrema.