2020-06-04, 20:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Allt handlar om arbetshypotesen,som inte funkar någon som helst stans.
Hade Sydafrika mulat Palme 86,så inte f-n hade det sett ut som det nu verkligen gjorde.
Sydafrika var inga klåpare vid denna tidpunkt.Tvärtom hade de en erfaren och mycket kompetent spets i säkerhetsorganisationen.De mular inte Palme med en 357...inte en endaste janne.

Snedtändning från början till slut..och inte f-n kommer PU att presentera Sydafrika heller.
Hypotesen är så löjligt osannolik att det inte kommer att ske.

Frågan är snarare varför PU driver med Aftonbladet och Expressen?

Det går inte att använda hypoteser på det viset, det kommer att innebära att du sätter kärran framför vagnen och utgår från hur någon måste ha agerat. I verkligheten sker det oväntade och det på förhand osannolika visar sig ibland stämma som lösning. Tommie Karim dödade inte sin sambo trots att all statistik visade att han gjort det. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VRzrel/ingen-trodde-pa-tommies-historia-om-en-galning Därför måste man utgå från brottet och inte förutfattade meningar om hur någon måste ha agerat. Då hittar man förstås inte Lennart Persson.

Du utesluter Sydafrika på samma grunder som polisen uteslöt De hade använt ett annat vapen och gjort på ett annat sätt. Ja, kanske det, men gjorde de inte det så gjorde de inte det. Bland teorierna finns idéen att de lät en PKK-man utföra mordet. Han kanske gillade Magnumrevolvrar.
Citera
2020-06-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ha ha, vad kan jag säga? Det finns gränser även för mig. Oddsen på dem?

Det var allas vår Sigge C som på sin tid tyckte sig se Ted G på Luntmakargatan. Inte direkt ett sanningsvittne. Men det gav rubriker även det.

Idén om den 22-årige kocken är så bisarr att jag saknar ord.

Om nu Sydafrika ska lanseras undrar jag stillsamt hur KP ska kunna placera en sydafrikan på Tunnelgatan. Bindande bevisning?

Det behöver du inte fundera över. Det fanns ingen sydafrikan utanför Dekorima. Så KP kan inte visa det.
Citera
2020-06-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
En massa text

Det där var nog ett av de mest svagsinta försöken till tvättning av Apartheidregimen i den här tråden. Regimens hitmen var ökända och dödade människor utanför Sydafrika på löpande band. Fullt jämförbara med Mossad, KBG eller CIA på den tiden. Statsterrorism var knappast främmande för regimen.
Citera
2020-06-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det behöver du inte fundera över. Det fanns ingen sydafrikan utanför Dekorima. Så KP kan inte visa det.

Kan du presentera bevis för ditt påstående?
Citera
2020-06-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Av alla spår är Sydafrika det mest troliga. En liten grupp i koalition med 2-3 svenskar som utförde mordet.

Där har ni det.

Det har däremot svårt med en blandning svenskar - sydafrikaner.
Skulle sydafrikas organisation vilja riskera en sådan stor operation med ett par svenskar?
Inte på kartan i min värld.

Det är antingen eller.
Sydafrikanska agenter eller svenskar.

Jag tror på att de har haft agenter ute en längre tid i stockholm, för att reka och kartlägga bra områden att genomföra mordet på, och organiserade flytbilar utefter potentiella platser. SÄg 10 st mellan palmes bostad. Och bara inväntat rätt tidpunkt för mordet.
Sedan får de ett samtal om att Palme avbeställer skyddet, och då är det ingen väg tillbaka.

Till slut kom Palme till den plats som troligen lämpade sig allra bäst av alla platser, och det måste helt enkelt ske.
En bil måste helt klart varit närvarande där uppe, någonstans.
Men det är mystiskt hur GM kan bara ha försvunnit upp i rök.
Utan att NÅGON sett något märkligt, eller något fordon.
Alls.
ALternativt kan det ha funnits en lägenhet att gömma sig i.
Men även det måste ju varit riskabelt.

Men så är min teori.

Däremot måste ju det utredas varför Säpo inte ställde upp med livvaktsskydd den natten, när Lisbet sedan hävdar att de önskat skydd den natten, men inte fått det.
Citera
2020-06-04, 21:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ha ha, vad kan jag säga? Det finns gränser även för mig. Oddsen på dem?

Det var allas vår Sigge C som på sin tid tyckte sig se Ted G på Luntmakargatan. Inte direkt ett sanningsvittne. Men det gav rubriker även det.

Idén om den 22-årige kocken är så bisarr att jag saknar ord.

Om nu Sydafrika ska lanseras undrar jag stillsamt hur KP ska kunna placera en sydafrikan på Tunnelgatan. Bindande bevisning?

Låt oss ponera att det rör sig om PKK-mannen som i vissa teorier utfört mordet för sydafrikanerna. Han pekas ut av någon i konspirationen och man lyckas binda honom till ett troligt vapen och till Stockholms innerstad mordkvällen. Man har analyserat vittnesmål igen och får mannen att vara trolig. Ryssarna har infiltrerat PKK och har koll på sydafrikaner i Stockholm och det förklarar källa Erik-uppgifterna som också visar sig peka ut mannen.

Hundra procent hållbart i rätten? Nej, men kanske PU ändå anser mordet polisiärt uppklarat. Mördaren är död och andra kan inte ställas inför rätta.

Hans Melander trodde ju åtminstone 2015 på Sydafrikaspåret som i högsta grad levande: http://polistidningen.se/2015/04/palmegruppen-hoppas-pa-nya-medarbetare/
Citera
Medlem
hehehos avatar
Citat:

De som var klädda som kusiner från landet var troligtvis sydafrikaner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Kan du presentera bevis för ditt påstående?

Beviset kommer när KP gör sin presentation. Hittills finns ingen observation som knyter någon av de från södra afrika som figurerar i utredningen till MPL.

Om det låter lite kaxigt i dina öron så har jag full förståelse för det men du behöver inte vänta länge. Snart kommer KP med sin presskonferens.

Det kan bli långa utläggningar om Sydafrika och många namn men bevis för att någon av dem var GM kommer inte att presenteras.
Citera
2020-06-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
De som var klädda som kusiner från landet var troligtvis sydafrikaner.

Vilka menar du? Var mer konkret, var, när, hur etc.
Citera
2020-06-04, 21:06
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Det där var nog ett av de mest svagsinta försöken till tvättning av Apartheidregimen i den här tråden. Regimens hitmen var ökända och dödade människor utanför Sydafrika på löpande band. Fullt jämförbara med Mossad, KBG eller CIA på den tiden. Statsterrorism var knappast främmande för regimen.
Dessutom var de så "paria" att de fick göra den riktiga smutstvätten åt många av de nämnda (deras rykte kunde inte bli sämre)
Citera
2020-06-04, 21:08
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Vilka menar du? Var mer konkret, var, när, hur etc.
De finns ju ett antal som vittnen säger var töntigt klädda, typiskt sydafrikaner från den tiden imho, tex mannen som följde efter LP/OP, mfl.
Citera
2020-06-04, 21:09
Medlem
hehehos avatar
KP har ju haft besök av ett antal sydafrikaner som velat lätta sitt hjärta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in