2020-06-04, 19:39
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Så att kunna fler språk än engelska och svenska innebär större kompetens eller? Bra.
Tydliggör, jag är inte misslyckad. 5 årig universitets utbildning med egen lägenhet och bil.

Men trots att det hade gynnat mig att sänka skatten och strypa penga tillförseln till förorterna så tror jag att hela samhället raserar om vi inte stödjer den mest utsatta delen av samhället. Detsamma gäller landsbyggden.

Vad har språk med något att göra här?
Men att du särskriver och bryter säger mer än någon utbildning som ju antagligen är inom humflum i alla fall.

Vill du försöka "hjälpa alla svaga" så kan du ju faktiskt ta pengar ur din egen ficka och hjälp alla negrer och misslyckade vänsterpatrask utan att behöva involvera andra och tvinga andra att skänka sina pengar till misslyckat patrask.

Faktum med att dessa misslyckade idioter har mer möjligheter än någonsin idag att förändra sina liv men är inkapabla till det. Det är inte på grund av någon rasism, för få fritidsgårdar eller för lite bidrag (som redan tillhör världens högsta) utan på grund av vänsternegrerna själva. Sådana här whinande mongon som demonstrerar och ser rasismspöken överallt behöver inte mer daltande utan snarare en spark i arslet. De är inga jävla offer utan whinande bortskämda idioter.
Citera
2020-06-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så du menar att överklassen kommer undan ifall de begår brott, eller vad för likabehandling är du ute efter? Ska vi börja stjäla?
Svarar inte på whataboutism och jag vet inte vilka vi du syftar på.
Citera
2020-06-04, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Du nämnde tidigare om överklassen. Du har svaret där. Det är klasser vi bör prata om istället inte hudfärger och vi kan komma till den lösningen att alla behandlas lika utan identitet politiken men sen är det att vissa blir mer framgångsrikare än andra och det har ju med prestige och prestanda och inte hudfärg.
Jag håller med om att vi borde prata om klasser mer, men vi lever trots allt i ett klassamhälle och vägen till överklassen är svårare för vissa än andra.
Citera
Medlem
Citat:
Förståeligt, men livet fortsätter för personen du gett avslag. Och på så sätt har den systematiska rasismen uppkommit, den är förståelig men orättvis. Nu tolkar jag "förortsattityd" inte som hotfullt, möjligtvis annorlunda uttal på vissa svenska ord.

Rapporter har dock visat om man anställer utifrån meriter och kompetens så reflekteras detta på arbetsresultat, åt det positiva hållet.

Människan kan ju också vara en kameleont och anpassa sig.

Jag växte upp rätt fattigt och omgavss nästan uteslutande av överklassbarn, skämdes mycket för min tillhörighet och kände mig aldrig hemma men jag anpassade mig utefter situationen och gjorde det jag behövde för att livet skulle rulla på fint.

Kan min morsa på bidrag ge mig det livet jag har varit lycklig att få så kan alla. Det handlar om att prioritera i livet och ta hårt ansvar för hur man vill ge sina barn en framtid.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
de mest utsatta i vårt samhälle är ej invandrare eller vp fittor, de är givetvis äldre och dessa skiter dem i.
därför de går 1000 i grupp.
låt er aldrig luras att vänstern bryr sig om de utsatta i samhället.

och kom ihåg poliskvinnan "vit tystnad är våld" generalisera ni fritt på med - de gör det helt öppet i media när det berör er själva.
ni är våldsverkare om ni ej deltar i dessa protester, enligt dem.

jag undrar vad statistiken säger om gruppvåldtäkter och förnedringsrån- säkert en massa vita män bakom detta!?

Vänstern; feminist brudarna har fått lära sig att vita män är de som förtrycker, våldtar osv... De tror på riktigt att de vita männen begår fler brott i form av våldtäkter o dylikt än vad invandrare i dagens Sverige gör. Detta är de helt säkra på trots att statistik säger annat. De menar att de vita männen favoriseras av rättsystemet och tystas ner men att de i själva verket begår betydligt fler brott och är värre än invandrare. De har en åsikt baserad på lögner. Farliga jävlar.
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Men jag tycker inte kvinnan i det läget gör fel, det gav mig iallafall hopp. Det är skönt att ha sånt i dessa tider.

Nyfiken fråga: Tycker du att polisen hade gjort rätt om demonstranterna varit NMR och hälsningen något annat än att böja knät (visa underkastelse)?

Ditt svar är naturligtvis -nej, eftersom du bara håller med eftersom denna polis i detta fall gjorde någonting du sympatiserar med. Vi kan dock inte ha ett system som bygger på att företrädare för myndigheter tar ställning i politiska frågor. Under inga omständigheter.
Hon borde få sparken på dagen, även om jag naturligtvis inte dömer hennes ställningstagande. Hon kan bara inte jobba som polis.
Citera
2020-06-04, 19:41
Medlem
Citat:
Jag hör dig. Du får välja bort araben, allt du behöver säga är att du valt att gå vidare med ansökningen och önska lycka till på nästa arbetsintervju. Det är vad många svenska arbetsgivare gör. Men livet för araben fortsätter, och han börjar märka ett mönster på dessa avslag. Tillslut väljer han att demostrera, för att han inte får möjlighet att vissa sitt värde pågrund av fördomar.

Vissa vita anser också att han borde få en möjlighet att vissa sitt värde, så de demostrerar också.
Om jag skulle flytta till valfritt MÖ-land och sökt jobb vem hade den arabiske ägaren anställt? En Johan Eriksson eller Taleb Abbas? Helt övertygad om vem han hade valt. Det är liknande I alla länder, man håller sig till de man känner sig trygg med. Jag förstår att det är segt. Men det är ni som fått komma hit och starta ett nytt liv försörjda av svensken, anpassa er och va lite tacksamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Ja precis, vem fan bryr sig om dessa äldre liv i dagens Sverige som har faktiskt byggt upp detta landet. Vänstern vill bara flytta fokuset på sig själva. Jag undrar om dessa människor bryr sig ett skit om äldre människor för det verkar inte så.
Och till skillnad ifrån skyltarna de bär "I cant breath" , om du har hjärt,kärl eller lungsjukdomar så kommer detta med stor sannolikhet faktiskt leda till detta- och inte deras fantasi rasism som de måste protestera i vänster landet Sverige där poliser stryper afrikaner till döds. De är fan sjuka i huvudet.
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Människor som inte har fått bråka på flera månader pågrund av Corona. Efter polismordet i USA så fick dom vatten på sin kvarn och hittade en anledning till att bråka.

Är det något land som demonstrerar för något som har hänt i USA förutom Sverige?

Rörelsen i sig är ju global, men man satsar på USA eftersom man vet att det ger bra tryck i media. Alla västländer är lovliga byten.
Citera
2020-06-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nyfiken fråga: Tycker du att polisen hade gjort rätt om demonstranterna varit NMR och hälsningen något annat än att böja knät (visa underkastelse)?

Ditt svar är naturligtvis -nej, eftersom du bara håller med eftersom denna polis i detta fall gjorde någonting du sympatiserar med. Vi kan dock inte ha ett system som bygger på att företrädare för myndigheter tar ställning i politiska frågor. Under inga omständigheter.
Hon borde få sparken på dagen, även om jag naturligtvis inte dömer hennes ställningstagande. Hon kan bara inte jobba som polis.

Nej hon kan omöjligt få vara kvar som polis. Samma sekund som hon tog ett ställningstagande så begick hon ett grovt tjänstefel som är oförlåteligt. Som du säger spelar det ingen roll om man sympatiserar med hennes ställningstagande.

Tillåter man henne att jobba kvar så tillåter man även nästa polis att göra samma sak när det är nacist-upplopp på gatorna.
Senast redigerad av Kimma7 2020-06-04 kl. 19:47.
Citera
2020-06-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenUnge
Om jag skulle flytta till valfritt MÖ-land och sökt jobb vem hade den arabiske ägaren anställt? En Johan Eriksson eller Taleb Abbas? Helt övertygad om vem han hade valt. Det är liknande I alla länder, man håller sig till de man känner sig trygg med. Jag förstår att det är segt. Men det är ni som fått komma hit och starta ett nytt liv försörjda av svensken, anpassa er och va lite tacksamma.

precis som i Japan finns det säkerligen så kallat "japanese privilege" för de litar mer på sina egna. "chockerande"
Citera
2020-06-04, 19:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Men efter att underklassen utrotades så började urbaniseringen, då bildades underklassen igen.

Jag menade inte "helt enkelt" som att förändring är enkelt utan att det är vägen vi måste gå. Demonstrationer du ser nu är också förändring, man kommer inte alltid hålla med. Sluta tänk på vad dina förfäder gjorde och fokusera på hur du gör.

Jag vet inte vad vänstern vill, har tyvärr inte läst på nog om det.
Urbaniseringen har inte skapat underklassen. Det är inte pga områden i sig vi har en underklass med stora svårigheter att avancera till arbetarklass. Det är invandringen som är orsaken, det är därför vi lägger ned stora resurser på integrationsåtgärder. Förortskulturerna är ett resultat av utanförskapet.

Vad jag gör? Jag har gjort mitt, kampen är förlorad till globala kapitalister som destabiliserar våra stater awsp. Jag är en gammal dam som numera mest förbereder mig för hemfärd till Herren.

Dagens "vänster" är inget annat än kapitalets springgossar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in