Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Ja, Björn Olsen använde ett grovt språk. Ifall jag hade gjort uttalandet, så skulle jag ha valt andra ord. För att värdera Björns uttalande, vill jag se varifrån du hämtade citatet.
På vilket sätt vrider jag på det här?
??? Mitt fullständiga citat? ??
Det var du, inte jag, som skrev ett citat att Björn Olsen hade sagt "Det är hål i huvudet. Sverige är ett mellanmjölksland där ingen vågar säga ifrån. Självklart borde inte demonstrationen fått tillstånd. Det är tjänstefel om Anders Tegnell kände till det utan att ta upp det på PK". Jag undrade varifrån citatet kom. Kan jag få se citatet i sitt fulla sammanhang?
Jag vet inte. Därför vill jag se citatets ursprung, och se vad som syftades.
Tillståndsinnehavaren har rätt att avstå från att genomföra demonstrationen. Var det den rätten Björn Olsen syftade på? Jag tolkade Aftonbladets artikel som att Björn Olsen kritiserade arrangörerna för att ha gått vidare med genomförandet av demonstationen. För att undvika missförstånd, så kan du bara ange källan till ditt citat. Den här diskussionen blir alltmer snurrig.
Jag vet inte närmare vad Björn Olsen ansåg att Anders Tegnell skulle ha gjort. Det var du som kom med påståendena om vad Björn Olsen hade begärt. Jag efterfrågade bakgrunden till dina påståenden.
Även våldsvänstern behöver inse att en epidemi är en speciell situation.
Polisen har en tråkig benägenhet att vara medgörlig mot våldsvänstern. För att slippa konfrontationer, så ger polisen efter för våldsvänsterns önskemål. Polisen är däremot inte lika medgörlig ifall våldsvänsterns meningsmotståndare utnyttjar sin yttrandefrihet.
Har det varit trängsel även i samband med dom tidigare manifestationerna som du nämner?
Vad får dig att tillskriva mig den åsikten? Vilka andra än jag inkluderar du i "ni"?
Ibland finns enkla lösningar. Ibland finns inte enkla lösningar. Jag kan inte ge ett generellt svar på huruvida det finns, eller inte finns, enkla lösningar.
Det har inte varit trängsel innan, nej, vad jag sett när jag varit där.
Jag har ingen lust att driva den här frågan djupare. Det är helt utom proportion, för det som har hänt, och jag vill inte lägga mer tid på Björn Olsen. Det är min personliga åsikt att Björn Olsen (i den här krissituationen) gått från sakexpert till tyckare. Så tycker jag, och vad du/ni tycker om honom får stå för er.