2020-06-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Så du anser att personal på hårt drabbade ställen ljuger om att de inte kunnat ge den vård de borde kunnat? Tycker du måste kunna se logiken själv i att antal IVA-platser ser väldigt bra ut, men att det kan bli rätt problematiskt ifall det ändå inte finns nog IVA-personal, utan att kalla det för en konspiration. Speciellt inte när det flaggades för det problemet redan i början av april och sedan har följts av en väldigt hård gallring av vilka som ska få komma in. De har inte haft något annat val.

Jag tror och tycker också vården har klarat detta bättre än vad man oroade sig för innan, men jag tror även att det förskönas och att vi måste acceptera att under denna kritiska tid så har långt ifrån alla som hade behövt det kunnat få vård på många ställen utan att det ska ses som en konspiration. Tror det hänt 3ggr att FHM och gänget stått och förskönat bilden på sina sedvanliga förskönande presskonferenser så att region STHLM sedan gått ut och sagt att de inte delar denna förskönade bild.

Det sista du skriver håller jag med om. Men jag förstår det, vilket du också verkar hinta att du gör i sista meningen. Grejen är att det förekommer på båda sidorna. Jag har större förståelse för de som hackar på strategin och hur det gått för Sverige, än för de som spenderar sin tid här med att hacka ner på de som hackar på strategin.

Nej ingen konspiration utan business as usual. Åldringar ska bort. Så funkar det även under normala förhållanden.
Citera
2020-06-04, 18:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
FLASH!

SVT Rapport: Demonstrationen är avbruten av polisen.
Och samtidigt avbryter Svt sin live-sändning från Ribersborg!??
Citera
2020-06-04, 18:19
Medlem
Sharm0tas avatar
Negermarschen i Malmö överlevde i 15 minuter, sen kom coronarestriktionerna i vägen.

Citat:
Polisen upplöser demonstrationen i Malmö
Polisen har upplöst demonstrationen i Malmö eftersom allt för många människor anslutit sig.

https://omni.se/polisen-upploser-demonstrationen-i-malmo/a/BRO5rl

Jag tycker precis som många andra att det är skamligt att ingen jävel bryr sig om offren för Tengeles mördande men så fort en värdelös knarkande neger dör i USA ska det demonstreras och kravallas. Jag hoppas innerligt att dessa demonstrationer skapar nya spikar i Sveriges smittspridning, döden är enda sättet för dessa idioter att förstå allvaret i pandemin.
Citera
2020-06-04, 18:20
Medlem
ganglere2s avatar
Får väl se om det här leder till något öht.

Citat:
Knäböjande poliskvinnan polisanmäld

https://www.friatider.se/knabojande-poliskvinnan-polisanmald
Citera
2020-06-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Sverige visar återigen hur sjukt landet är!

Våra grannländer agerar proaktivt och förnuftigt. Sverige agerar reaktivt och naivt.
Efter semestern kommer vi ha en rejäl spridning över hela landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Negermarschen i Malmö överlevde i 15 minuter, sen kom coronarestriktionerna i vägen.

Jag tycker precis som många andra att det är skamligt att ingen jävel bryr sig om offren för Tengeles mördande men så fort en värdelös knarkande neger dör i USA ska det demonstreras och kravallas. Jag hoppas innerligt att dessa demonstrationer skapar nya spikar i Sveriges smittspridning, döden är enda sättet för dessa idioter att förstå allvaret i pandemin.

Jag lyssnade lite på en videoupptagning från demonstrationen i Stockholm. Det var ju som ljuv musik om man önskar dessa vänstercuckar Coronaintektion och cytokinstormar.

Demonstranterna skriker ju löjliga ramsor så att de blir hesa. Vi vet från körsångsträffen i Washington vad som händer om man sjunger högt, 60 utav 75 sångare blev smittade eller nåt. 8000 pers som _skriker_ rakt ut lär ju kunna bli ett riktigt superspridarevent.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Inlagda på sjukhus ökar även i Västmanland.

På torsdagen låg 48 patienter inne på sjukhus med covid-19 i Västmanland, åtta av dem på intensivvårdsavdelningen. Så många har inte legat inne på sjukhus samtidigt i länet sedan april.
– De som är så pass sjuka att de behöver stöd av sjukvården med till exempel syrgas och vätska har ökat tydligt, säger smittskyddsläkare Jan Smedjegård.

På drygt en vecka har antal patienter med covid-19 på vårdavdelning, som inte behöver intensivvård, fördubblats. Från 20 patienter till 40.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/coronasmittade-som-laggs-in-pa-sjukhus-vander-upp-igen-i-vastmanland-okat-tydligt
Citera
2020-06-04, 18:24
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Efter semestern kommer vi ha en rejäl spridning över hela landet.

Det är väl det som är meningen.
Citera
2020-06-04, 18:25
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Hade älskat om sjuksköterskorna hade gått ut i strejk nu.

Var väl i Hong Kong vården strejkade så de fick stänga broarna till Kina, det de krävde, nog klokt.
Citera
2020-06-04, 18:25
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag lyssnade lite på en videoupptagning från demonstrationen i Stockholm. Det var ju som ljuv musik om man önskar dessa vänstercuckar Coronaintektion och cytokinstormar.

Demonstranterna skriker ju löjliga ramsor så att de blir hesa. Vi vet från körsångsträffen i Washington vad som händer om man sjunger högt, 60 utav 75 sångare blev smittade eller nåt. 8000 pers som _skriker_ rakt ut lär ju kunna bli ett riktigt superspridarevent.

Ungefär som melodifestivalen.
Citera
2020-06-04, 18:26
Medlem
Citat:

Vem är amerikanern som initierade flockbeteendet?

Amerikan tog initiativ

Den som tagit initiativ till manifestationen är en amerikan som bor i Malmö. Hon skriver på Facebook att planen är en fredlig demonstration där människor får tala och dela med sig av sina erfarenheter. Demonstrationen fick tillstånd under torsdagseftermiddagen. Över 3 000 personer hade under sen eftermiddag anmält sitt intresse för demonstrationen men tillståndet gällde alltså bara 50 personer.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tusentals-kan-samlas-pa-ribersborg-i-en-demonstration-ikvall
Citera
2020-06-04, 18:27
Medlem
Citat:

Jag förstår inte varför multisjuka 80:åringar inom äldrevården ska bestraffas med döden för att folk samlas i Stockholm och Malmö i en manifestation. Det är ju inte direkt så att demonstranterna dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in