Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Det är lite skillnad i värdighet från när Björn Olsen säger ”Det är hål i huvudet. Sverige är ett mellanmjölksland där ingen vågar säga ifrån. Självklart borde inte demonstrationen fått tillstånd. Det är tjänstefel om Anders Tegnell kände till det utan att ta upp det på PK”. Björn Olsen låter som ett troll.
Ja, Björn Olsen använde ett grovt språk. Ifall jag hade gjort uttalandet, så skulle jag ha valt andra ord. För att värdera Björns uttalande, vill jag se varifrån du hämtade citatet.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Men herregud vad ni vänder på det här.
På vilket sätt vrider jag på det här?
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Ditt fullständiga citat är inte på något sätt en förbättring.
??? Mitt fullständiga citat? ??
Det var du, inte jag, som skrev ett citat att Björn Olsen hade sagt "Det är hål i huvudet. Sverige är ett mellanmjölksland där ingen vågar säga ifrån. Självklart borde inte demonstrationen fått tillstånd. Det är tjänstefel om Anders Tegnell kände till det utan att ta upp det på PK". Jag undrade varifrån citatet kom. Kan jag få se citatet i sitt fulla sammanhang?
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Vilka är ens ”arrangörerna” som inte ska ”tillåta” det som sker? De där småtjejerna?
Jag vet inte. Därför vill jag se citatets ursprung, och se vad som syftades.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Vad ska de göra när det plötsligt dyker upp tusentals personer? De har noll inflytande över folkmassan.
Polisen, ja. Man söker tillstånd för demonstrationer hos polisen. Det är bara polisen som kan ge eller neka tillstånd för en demonstration, ingen annan.
Tillståndsinnehavaren har rätt att avstå från att genomföra demonstrationen. Var det den rätten Björn Olsen syftade på? Jag tolkade Aftonbladets artikel som att Björn Olsen kritiserade arrangörerna för att ha gått vidare med genomförandet av demonstationen. För att undvika missförstånd, så kan du bara ange källan till ditt citat. Den här diskussionen blir alltmer snurrig.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Och vad ska Anders Tegnell göra? Någon söker tillstånd hos polisen för en laglig sammankomst om 50 personer i Stockholm, och får tillstånd. Vad ska Tegnell göra?
Jag vet inte närmare vad Björn Olsen ansåg att Anders Tegnell skulle ha gjort. Det var du som kom med påståendena om vad Björn Olsen hade begärt. Jag efterfrågade bakgrunden till dina påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Varför skulle han ens känna till det? Om han känner till det, vad ska han säga? Tror du antifa skulle bry sig om att Tegnell lyfter ett varningens finger på dagens PK? De kollar inte ens.
Alla som kom till demonstrationen vet redan att det är fel, men de demonstrerar ändå. Om de hade nekats tillstånd från polisen så hade de bara hållit en olaglig demonstration istället. Att neka tillstånd piskar bara upp stämningen i onödan.
Även våldsvänstern behöver inse att en epidemi är en speciell situation.
Polisen har en tråkig benägenhet att vara medgörlig mot våldsvänstern. För att slippa konfrontationer, så ger polisen efter för våldsvänsterns önskemål. Polisen är däremot inte lika medgörlig ifall våldsvänsterns meningsmotståndare utnyttjar sin yttrandefrihet.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Det har hållits manifestationer på plattan i flera veckor för dödsoffren i corona. Då kan man inte gärna neka någon annan samma tillstånd, bara för att den demonstrerar mot polisvåld i USA istället för mot FHM.
Har det varit trängsel även i samband med dom tidigare manifestationerna som du nämner?
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Ni tror att världen är så enkel, och att svåra problem har enkla lösningar.
Vad får dig att tillskriva mig den åsikten? Vilka andra än jag inkluderar du i "ni"?
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Men de enkla lösningarna finns nästan aldrig.
Ibland finns enkla lösningar. Ibland finns inte enkla lösningar. Jag kan inte ge ett generellt svar på huruvida det finns, eller inte finns, enkla lösningar.