2020-06-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Blir säkert bara 50 denna gången.
De tror de blir närmare 3000
Citera
2020-06-04, 17:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Blir säkert bara 50 denna gången.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är sanslöst galet, jag begriper inte hur våra myndigheter resonerar? Alla beter ju sig som dårar. Herre gud 🤦🏼‍♀️😩

Samtidigt i Norge:

Norge stoppar demonstrationer mot rasism

Myndigheterna i Norge stoppar planerade manifestationer i Oslo, Bergen och Trondheim på grund av coronaviruset. Syftet med manifestationerna var att stötta de demonstranter i USA som protesterar mot rasism och polisbrutalitet, rapporterar AP.

Anledningen är att max 50 personer får samlas i allmänna sammankomster i Norge.

Över 15 000 personer har uppgett att de planerade att delta i torsdagens demonstration i Oslo, enligt en av organisationerna bakom manifestationen.
Jag tycker också det låter galet. Men det är i alla fall på en relativt stor strand en bit från centrum, vilket är betydligt bättre än ett torg i stan.

Vi får väl se. Ska börja kl 18 tydligen.
Citera
2020-06-04, 17:50
Medlem
Citat:
Det är sanslöst galet, jag begriper inte hur våra myndigheter resonerar? Alla beter ju sig som dårar. Herre gud 🤦🏼‍♀️😩

Samtidigt i Norge:

Myndigheterna i Norge stoppar planerade manifestationer i Oslo, Bergen och Trondheim på grund av coronaviruset. Syftet med manifestationerna var att stötta de demonstranter i USA som protesterar mot rasism och polisbrutalitet, rapporterar AP.

Över 15 000 personer har uppgett att de planerade att delta i torsdagens demonstration i Oslo, enligt en av organisationerna bakom manifestationen.
Ja, här får man uppenbarligen inte säga nej till vissa grupper.
Antingen blir man då uthängd i medierna eller så blir gruppen arga och startar kaos.
Bättra sätta sig på knä och gråta och ge dom vad dom vill ha istället.
Citera
2020-06-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
De tror de blir närmare 3000
Jaha, nya restriktioner på folksamlingar då.
Missade dagens PKs.
Citera
2020-06-04, 17:55
Medlem
Citat:

Samtidigt i Norge:

Ordet är feghet - mycket kännt sen år tillbaka.
Citera
2020-06-04, 17:58
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ja, det är mystiskt. Ju längre tiden går desto mer tror jag på att han inte längre kan stå bakom strategin.🤷🏼‍♀️
Sant, frågan han någonsin stått bakom den. Kommer ihåg när Tegnell i början pratade mycket om flockimunitet då sa Wallensten att flockimunitet är en konsekvens inte en strategi.

Sedan tror jag att fler och fler börjar inse att denna strategi är väldigt dålig och det verkar som FHM utsätts för påtryckningar. Jag tänker t ex på i början på veckan så gick FHM igenom mycket pedagogiskt att man inte kan smittspåra innan man har fått ner antalet smittade i en region till lågt tal och att det bara var få regioner typ skåne och gotland som kunde göra detta nu. Idag gick FHM ut med att alla regioner borde starta med smittspårning, och man märkte att Tegnell hade svårt att motivera detta.
Citera
2020-06-04, 17:59
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tycker också det låter galet. Men det är i alla fall på en relativt stor strand en bit från centrum, vilket är betydligt bättre än ett torg i stan.

Vi får väl se. Ska börja kl 18 tydligen.

Lär bli fler än 50 deltagare.
Citera
2020-06-04, 18:01
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är lite skillnad i värdighet från när Björn Olsen säger ”Det är hål i huvudet. Sverige är ett mellanmjölksland där ingen vågar säga ifrån. Självklart borde inte demonstrationen fått tillstånd. Det är tjänstefel om Anders Tegnell kände till det utan att ta upp det på PK”. Björn Olsen låter som ett troll.

Ja, Björn Olsen använde ett grovt språk. Ifall jag hade gjort uttalandet, så skulle jag ha valt andra ord. För att värdera Björns uttalande, vill jag se varifrån du hämtade citatet.

Citat:
Men herregud vad ni vänder på det här.

På vilket sätt vrider jag på det här?

Citat:
Ditt fullständiga citat är inte på något sätt en förbättring.

??? Mitt fullständiga citat? ??

Det var du, inte jag, som skrev ett citat att Björn Olsen hade sagt "Det är hål i huvudet. Sverige är ett mellanmjölksland där ingen vågar säga ifrån. Självklart borde inte demonstrationen fått tillstånd. Det är tjänstefel om Anders Tegnell kände till det utan att ta upp det på PK". Jag undrade varifrån citatet kom. Kan jag få se citatet i sitt fulla sammanhang?

Citat:
Vilka är ens ”arrangörerna” som inte ska ”tillåta” det som sker? De där småtjejerna?

Jag vet inte. Därför vill jag se citatets ursprung, och se vad som syftades.

Citat:
Vad ska de göra när det plötsligt dyker upp tusentals personer? De har noll inflytande över folkmassan.

Polisen, ja. Man söker tillstånd för demonstrationer hos polisen. Det är bara polisen som kan ge eller neka tillstånd för en demonstration, ingen annan.

Tillståndsinnehavaren har rätt att avstå från att genomföra demonstrationen. Var det den rätten Björn Olsen syftade på? Jag tolkade Aftonbladets artikel som att Björn Olsen kritiserade arrangörerna för att ha gått vidare med genomförandet av demonstationen. För att undvika missförstånd, så kan du bara ange källan till ditt citat. Den här diskussionen blir alltmer snurrig.

Citat:
Och vad ska Anders Tegnell göra? Någon söker tillstånd hos polisen för en laglig sammankomst om 50 personer i Stockholm, och får tillstånd. Vad ska Tegnell göra?

Jag vet inte närmare vad Björn Olsen ansåg att Anders Tegnell skulle ha gjort. Det var du som kom med påståendena om vad Björn Olsen hade begärt. Jag efterfrågade bakgrunden till dina påståenden.

Citat:
Varför skulle han ens känna till det? Om han känner till det, vad ska han säga? Tror du antifa skulle bry sig om att Tegnell lyfter ett varningens finger på dagens PK? De kollar inte ens.

Alla som kom till demonstrationen vet redan att det är fel, men de demonstrerar ändå. Om de hade nekats tillstånd från polisen så hade de bara hållit en olaglig demonstration istället. Att neka tillstånd piskar bara upp stämningen i onödan.

Även våldsvänstern behöver inse att en epidemi är en speciell situation.

Polisen har en tråkig benägenhet att vara medgörlig mot våldsvänstern. För att slippa konfrontationer, så ger polisen efter för våldsvänsterns önskemål. Polisen är däremot inte lika medgörlig ifall våldsvänsterns meningsmotståndare utnyttjar sin yttrandefrihet.

Citat:
Det har hållits manifestationer på plattan i flera veckor för dödsoffren i corona. Då kan man inte gärna neka någon annan samma tillstånd, bara för att den demonstrerar mot polisvåld i USA istället för mot FHM.

Har det varit trängsel även i samband med dom tidigare manifestationerna som du nämner?

Citat:
Ni tror att världen är så enkel, och att svåra problem har enkla lösningar.

Vad får dig att tillskriva mig den åsikten? Vilka andra än jag inkluderar du i "ni"?

Citat:
Men de enkla lösningarna finns nästan aldrig.

Ibland finns enkla lösningar. Ibland finns inte enkla lösningar. Jag kan inte ge ett generellt svar på huruvida det finns, eller inte finns, enkla lösningar.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ja, här får man uppenbarligen inte säga nej till vissa grupper.
Antingen blir man då uthängd i medierna eller så blir gruppen arga och startar kaos.
Bättra sätta sig på knä och gråta och ge dom vad dom vill ha istället.

Man får tydligen inte straffa brott heller.
Var det inte upp till sex månaders fängelse om man bryter mot maxgränsen 50? Hur många greps?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Lär bli fler än 50 deltagare.
tusentals.

Live:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tusentals-kan-samlas-pa-ribersborg-i-en-demonstration-ikvall
Citera
2020-06-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Sant, frågan han någonsin stått bakom den. Kommer ihåg när Tegnell i början pratade mycket om flockimunitet då sa Wallensten att flockimunitet är en konsekvens inte en strategi.

Sedan tror jag att fler och fler börjar inse att denna strategi är väldigt dålig och det verkar som FHM utsätts för påtryckningar. Jag tänker t ex på i början på veckan så gick FHM igenom mycket pedagogiskt att man inte kan smittspåra innan man har fått ner antalet smittade i en region till lågt tal och att det bara var få regioner typ skåne och gotland som kunde göra detta nu. Idag gick FHM ut med att alla regioner borde starta med smittspårning, och man märkte att Tegnell hade svårt att motivera detta.

Man har sett att han AW inte verkar ha mått så bra där i tv-rutan, nån enstaka gång något bättre.
Citera
2020-06-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Man får tydligen inte straffa brott heller.
Var det inte upp till sex månaders fängelse om man bryter mot maxgränsen 50? Hur många greps?
Vi straffar bara folk som heter Paolo.
Dom andra får tillstånd att upprepa sina brott dagen efter.
Kan ju vara bra att göra hela poliskåren flockimmun på en gång kanske... , hoppas det iaf blir tillräckligt många kvar så någon kan hålla i lasermätarna veckorna framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in