2020-06-04, 01:53
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag räknar med att arrangören bestraffas för att ha brutit mot förbudet att samlas fler än 50.
Det måste bli grymma böter. Som att parkera fel eller kanske snatta.
Citera
2020-06-04, 01:53
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo att dom skriker ner på knät är vel en sak, men då svensk polis gör just det och sen börjar gråta blir det hela lite konstigt kan man säga. Sen att det här tramset pågår nu i coronatider..

Ja och vår inrikesminister verkar tydligen stödja agerandet som förövrigt bryter mot lagen:

https://mobile.twitter.com/SDTobbe/status/1268290323664568320/photo/1
Citera
2020-06-04, 01:54
Medlem
Alltså, det här är så sjukt jävla pinsamt. Värsta bekräftelserunkeriet och uppmärksamhetssökande från snuthoran. Hur fan kan man knäböja för det här jävla packet? Finns ju för fan inte en enda jävla anledning. Svenskar borde bli tuffare, men nä, nu ska till och med poliskåren ner på knä och suga parasiternas kukar.
Citera
2020-06-04, 01:54
Medlem
InnerstInnes avatar
Att skrika "Black lives matter" och "I can't breathe" på en demonstration med tusentals deltagare när en lungsjukdom, som oproportionerligt påverkar svarta, härjar i samhället är ironi på olympisk nivå. Verkligheten har en lustig känsla för ironi. Ingen författare, inte ens de bästa, kan komma på någonting som det här. De som ska göra filmer om kaosåret 2020 sliter håret av sig.
Citera
2020-06-04, 01:55
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det faktum att det inte finns någon lag som förbjuder henne från att göra dylika gester på arbetstid.
Sluta nu, 1 kap. 9 § Regeringsformen...
Citera
2020-06-04, 01:56
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Att invandrare begår brott och huruvida det är kulturellt betingat är ingen politisk fråga.
Inte ens att om han hade sagt att han är emot invandring så är det en politisk fråga.

Jo, det är självklart ett politiskt ställningstagande.

Citat:
Däremot är det ett problem om han inte kan antas vara objektiv i brottsutredningar eftersom han uttalade sig på sin fritid om saker som relaterar till hans arbete.
Nu har ju åklagaren dessutom utrett frågan så finns inte så värst mycket att tillägga.

Poängen är att han inte begick något tjänstefel genom att säga vad han tyckte. Det gjorde inte poliskvinnan heller.
Citera
2020-06-04, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja och vår inrikesminister verkar tydligen stödja agerandet som förövrigt bryter mot lagen:

https://mobile.twitter.com/SDTobbe/status/1268290323664568320/photo/1
Det visar ju tydligt att våra politiker har en agenda att sabba landet.
Citera
Awaiting Email Confirmation
Mitt liv är miserabelt, min livssituation suger och jag har aldrig uppnått någon form av framgång i mitt liv.

Och det är DITT jävla fel din rasistiske väktarjävel!! Jag kräver mer bidrag NU!
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Ja, USA:s svarta har enorm brottslighet. Bara i helgen hade Chicagos svarta områden 84 separata skjutningar och 24 stycken döda. På en helg i en storstad.
Det gör att de har betydligt fler interaktioner med polisen per capita och är överrepresenterade bland dödsfall, dock är det fortfarande fler vita som blir skjutna av polisen. Svarta är c:a 13% av befolkningen, c:a 30% bland dödsfall.

Per 10.000 svarta gripna blir 3 st dödade av polisen.
Per 10.000 vita gripna blir 4 st dödade av polisen.

Om du undrar varför den är enorm idag så kan du föra en statistik de senaste hundra åren.

Därför så är det inte smart att döda någon för hudfärg inför många kameror. Streamades säkert live. Alla har instagram. Om deras polis fungerade i Sverige så hade man kunnat fokusera mer på att bekämpa rasism från alla håll.
Citera
Medlem
chiks avatar
Demonstration var olaglig, o polisens jobb var o avbryta, inte gå ner på knä och göra en seger gest.
Det kan inte vara polisens jobb.
Citera
2020-06-04, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det faktum att det inte finns någon lag som förbjuder henne från att göra dylika gester på arbetstid.

Det finns det visst. En polis företräder staten, och ska som sådan verka opartiskt inom ramen för sin tjänsteutövning.
Citera
2020-06-04, 01:59
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Fy fan vilka jävla egoistiska svin pappskallarna som stödjer black lives matter är. Man ska demonstrera för att svartingarnas liv är värdefulla mitt i en pandemi, och skiter i att man sprider smittan vidare till folk i riskgrupper, som riskerar att dö i värsta fall. Och hur många negrer har blivit dödade av polisen i Sverige? Jag gissar på noll.

Att ge tillstånd till den här demontrationen är så sjukt oansvarigt, och poliskvinnan som - bokstavligen talat - föll på knä framför dessa presentiva mördare till demonstranter, borde få sparken med omedelbar verkan! Jävla idioter till människor det finns, svarta som vita!

Sen när gjordes ansvariga beslut i Sverige? Covid wasn’t enough.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in