2020-06-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag förmodade det var vittnen som var till W fördel
Ah. Nej. Det är Ts advokat som berättat att hon inte får vittnen att ställa upp på Ts sida pga att vittnena blivit hotade på bl a sociala medier.
Citera
2020-06-04, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Ber om ursäkt på förhand men det är ju lättare att få förlåtelse än tillåtelse.

Tänk vilken otrolig tillgång du hade varit, VEMSA, om du inte ständigt skall spela "djävelens advokat".
Du har ju en enastående noggrannhet och sinne för detaljer, tänker på dina redogörelser gällande twitterkontona, och verkar vara fullständigt outröttlig.
Va faan, lägg krutet på att leta hål och hjälpa till att täta åklagarens bevisföring istället. Det är ställt utom rimligt tvivel att T har något med detta att göra. Tror du hade varit en oersättlig resurs.
Som det är nu framstår du mer som en rättshaverist.

Hur kan det vara ställt bortom rimligt tvivel att Tishko har mördat Wilma, om det finns hål i åklagarens bevisföring?

Och hur ska åklagaren kunna motbevisa tex den här teorin:

Wilma ville bli av med Tishko, och ville ha lägenheten för sig själv. Så hon misshandlade sig själv så att hon skulle kunna få honom häktad eller inspärrad på psyket, eller iallafall få sympatier och uppmärksamhet från sina anhöriga och vänner.
Därför ljög hon också om att Tishko hade kallat henne för satan, och ljög om att han var psykiskt sjuk mm.
Men hon tog i för hårt när hon misshandlade sig själv, och hon dog av det.
Någon/några timmar senare kommer Tishko hem från Ljungskile och hittar Wilma död, och han gömmer undan henne för att inte bli misstänkt för mord.

Varför väljer du och andra i tråden att tro att Tishko var/är den enda psykiskt störda av de två, när det finns massa saker som tyder på att båda var/är psykiskt störda?
Senast redigerad av vemsa 2020-06-04 kl. 00:31.
Citera
2020-06-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
De kan nog inte göra annat än att försöka få honom bedömd psyksjuk ?

Lite intressant det någon skrev tidigare att vittnen blivit hotade ?
Skulle det vara pappan då som far runt och hotar folk ?
Det kan vara vem som helst i klanen. Inte roligt att ha dom stå i bakhåll och få ett nackskott. Speciellt nu när dom vet precis adressen till tex. Ts grannar, som har uttalat sig men även Ws släkt och vänner.
Citera
2020-06-04, 00:29
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ah. Nej. Det är Ts advokat som berättat att hon inte får vittnen att ställa upp på Ts sida pga att vittnena blivit hotade på bl a sociala medier.

Ok, Det borde väl inte ta många minuter för polisen att ta reda på om det förekommer hot.

Trycket är förmodligen hårt men det hade ju ändå varit bra om de vittnat om att han inte är psyksjuk så de kan låsa in honom på livstid,

Långsökt, men skulle det kunna vara så att att även T tror sig kunna missgynnas av hans egna vittnen ?
Citera
2020-06-04, 00:36
Medlem
Citat:
Pappan skulle väl inte hota vittnen som är kallade av försvaret? Eller missförstår jag vad du menar?
Det finns väl vittnen på båda sidorna. Men jag hörde att försvarsadvokaten sagt att det var svårt att få vittnen, så jag undrade jag också varför det skulle vara farligt att vittna till Ts fördel. Vem skulle hota dom Vittnena? Kommer det finnas några som vittnar till Ts fördel? Kan bli lite intressant att se.
Citera
2020-06-04, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hur kan det vara ställt bortom rimligt tvivel att Tishko har mördat Wilma, om det finns hål i åklagarens bevisföring?

Wilma ville bli av med Tishko, och ville ha lägenheten för sig själv. Så hon misshandlade sig själv så att hon skulle kunna få honom häktad eller inspärrad på psyket, eller iallafall få sympatier och uppmärksamhet från sina anhöriga och vänner.
Därför ljög hon också om att Tishko hade kallat henne för satan, och ljög om att han var psykiskt sjuk mm.
Någon/några timmar senare kommer Tishko hem från Ljungskile och hittar Wilma död, och han gömmer undan henne för att inte bli misstänkt för mord.

Varför väljer du och andra i tråden att tro att Tishko var/är den enda psykiskt störda av de två, när det finns massa saker som tyder på att båda var/är psykiskt störda?

Är inte hela det scenariot
jävligt långsökt och ologiskt att hon ska ha misshandlat sig själv till döds?
De som vittnat om T lägger ju fram bilden hur han var även vänner - förutom en ? Sedan fanns det väl några som tror att han aldrig skulle kunna mörda. Men folk har trott att präster är oskyldiga med..
I Ws fall får man inte den bilden helt enkelt mer än att självkänslan är o-existerande.
Det är bilden vi får och vad vi får förhålla oss till.

Går inte att få det till att han skulle vara oskyldig hur mycket man än vill.
Citera
2020-06-04, 00:45
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Jag citerar ur förhör där förhörsledaren beskriver skadorna för Tishko. Det är en del skador i och kring ögonen. Så det mesta som talas om ögonen i tråden är rätt. Både "I" och "VID":

FL: Rättläkaren säger att utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de uppkommit före döden. Wilma har alltså inte ramlat utan här står uttryckligen att det är upprepat trubbigt våld såsom vid slag. Vad är det som har hänt?
T – ingen kommentar

FL: Hudskada i pannan, hudskada på det högra övre ögonlocket med skador i den högra ögonhålan och i den högra ögonhålans tak (16, 18)
Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden. Vad var anledningen till att tillfoga Wilma dessa skador efter att hon avlidit.
T - ingen kommentar

FL: Hudskada genom halsen i nivå med den femte halsryggkotan med skarpkantade skador på sköldbrosket (30, 35, 36)
Utseendet på hudskadan på halsen, med avskiljning av huvudet från kroppen talar för att den orsakats av skarpt våld och att den uppkommit efter döden. Vad var anledningen till att skilja huvudet från kroppen

T- ingen kommentar

"Ögongloben är insjunken och strax
utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den
högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till
höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses. Utanför den
hårda hjärnhinnan, i området ses inga blödningar. Vid skadan på ögonbulben
ses brungrå besudling."

Tror det är det sticksåret han syftar på, det skedde efter döden tror jag att jag fått till mig nånstans, eller om jag tolkade det att alla skador vid (då alltså inklusive i) högra ögat, efter döden.
Just detta jag citerar står på s. 189 FUP
Senast redigerad av CzeLious 2020-06-04 kl. 00:53.
Citera
2020-06-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa

På grund av deras sms konversationer kan man lätt se vem som manipulerade vem. Därav faller din teori platt.

Det är stor skillnad på att vara lite knäpp till att gå så långt att man mördar någon och skär av någons huvud.... eller ens väljer att befatta sig med griftefrids brott.

Det fins för många indikationer som visar att T är mördaren oavsett anledning. Det är bara att läsa den gedigna förundersökningen. Sen är det väl känt att intar man droger är chansen stor till att kemiska obalanser bildas i hjärnan och det har garanterat tillsammans med underliggande psykisk störning hos T bidragit till att han mördat W.

Vänligen sluta spamma tråden med skit.
Senast redigerad av Firelinefireline 2020-06-04 kl. 00:51.
Citera
2020-06-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det kan vara vem som helst i klanen. Inte roligt att ha dom stå i bakhåll och få ett nackskott. Speciellt nu när dom vet precis adressen till tex. Ts grannar, som har uttalat sig men även Ws släkt och vänner.

Men finns de verkligen en klan här? Eller det kanske är så? Men tänker eftersom han inte verkade ha mer än 7 personer i mobilen och endast ytligt på Facebook och att det inte handlar om droger eller något som kanske en klan skulle va kopplat till samt att han inte verkar va direkt produktiv eller för intresse för en klan eller ett gäng så tror jag inte klanen skulle bry sig om dem andra säger vad dom redan sagt och alla kan läsa. Tvekar på att just dessa pojkar är med i en klan men jag kan ha fel.

Jag tror mest på att dom ljuger men om dom mot all förmodan skulle tala sanning så lär man ju kunna kolla upp det.

Tror dom fegar ur vilket inte förvånar mig alls..
Väldigt lågt och otroligt fegt.
Senast redigerad av breatheintheair 2020-06-04 kl. 00:59.
Citera
2020-06-04, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag tycker inte dom sår som är dokumenterade stämmer överens med en stor blodpöl på en matta, tillräckligt mycket för att han har vänt på den och försökt torka den.

Hur som helst, borde inte bevisen för grov misshandel i alla fall vara fällande?
Att bevisa att han har dödat henne med uppsåt är svårt när vi inte ens vet hur hon dog.
Men med muskelvävnad på väggen och ett skadat huvud, borde väl åtminstone vållande till annans död vara bevisat?
Eller?
Det mesta av blodet var Wilmas såvitt jag uppfattade. Mindre andelar kom från Tishko. Men jag kan ha missuppfattat.

Ja, du har nog en poäng i det. Åklagaren kommer sannolikt lyckas övertyga rätten om att Tishko ligger bakom Wilmas död på ett eller annat vis, och även att han hanterat minst en kroppsdel.
Jag tror fortfarande att åklagaren kommer betona att misshandeln var såpass grov, att likgiltighetsuppsåt kan anses ha funnits. Sen får vi se om det räcker.

Tishko kommer definitivt inte gå helt fri. Tingsrätten kommer troligen besluta att RPU ska utföras, innan något straff fastställs. Där har vi en bra början.
Citera
2020-06-04, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
På grund av deras sms konversationer kan man lätt se vem som manipulerade vem. Därav faller din teori platt.

Det är stor skillnad på att vara lite knäpp till att gå så långt att man mördar någon och skär av någons huvud.... eller ens väljer att befatta sig med griftefrids brott.

Det fins för många indikationer som visar att T är mördaren oavsett anledning. Det är bara att läsa den gedigna förundersökningen. Sen är det väl känt att intar man droger är chansen stor till att kemiska obalanser bildas i hjärnan och det har garanterat tillsammans med underliggande psykisk störning hos T bidragit till att han mördat W.

Vänligen sluta spamma tråden med skit.
Nu tycker man väl iallafall att många unga flickor borde ha tagit lärdom av det här och blivit lite mer försiktiga. Och inte vara godtrogen och tro att man ska bli både försörjd och väl behandlad av en partner.
Citera
2020-06-04, 01:04
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag skulle tro att han fått en del ytliga sår när Wilma försökt skydda sig.

Alternativt att han tagit i med sådan frenesi att han skadat sig själv av ren oförsiktighet.

Hursomhelst, de gjorde en läkarkontroll på Tishko dagarna efter gripandet, hans blessyrer finns dokumenterade i FUP.

Skador på knogar osv får man snabbt och lätt vid kontakt med tänder och liknande, men de övriga på handrygg och arm är nog rivsår från W.

Enligt mig är det bara synd att hon inte fick tag på något vasst och fick ihjäl fanskapet. Om man får uttrycka det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in