2020-06-03, 23:43
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Dream on....

Jag kryddade givetvis men småningom når vi naturligtvis de talen.
Citera
2020-06-03, 23:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Det är helt absurt att dom fick tillstånd. Vem fan gav det tillståndet? Den personen lär ju lynchas om sjukvården kollapsar pga dessa demos.
Polisen beviljade tillståndet. De sa att de trodde inte att det skulle bli så här.

Nä, men det trodde jag🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Citera
2020-06-03, 23:45
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Skrev jag inte vad jag tyckte?

Vad gäller munskydd och övrig skyddsutrustning så gick Folkhälsomyndigheten ut och sa att det skulle gå ut med nya rekommendationer - som är just deras uppdrag att göra - angående skyddsutrustning i sjukvård och omsorg.
Sen kom Arbetsmiljöverket och fastställde att munskydd och visir ska vara obligatorisk skyddsutrustning efter att Serafen skyddsstoppat arbetet. För att senare under press från SKR delvis ta tillbaka och mena att beslutet endast gällde Serafen, och sedan radera dokument och e-post ur arkiv och diarium för att ytterligare tillmötesgå SKR inför överklagandet.

Arbetsmiljöverket har rätt och skyldighet att besluta i sådana här ärenden. och Folkhälsomyndigheten att ge rekommendationer.
Och du raljerar om att äldrevården ska göra som de själva tycker utan att "någon ska berätta för dem" hur de ska göra?
Vi har ett system för hur sådant här ska hanteras, och i det ingår bland annat dessa myndigheter och rättsinstanser.
Det är verkligen inget som äldrevården och kommunerna ska besluta om på egen hand.

För att inte tala om testningen av anställda, eller socialstyrelsens regler för vilka som ska hållas borta från sjukvård.

På dagens presskonf så sade faktiskt Socialstyrelsen att man inte behövde skyddsutrustning. Det viktigaste var att man tvättade händerna och höll god hygien.

Kolla 38 minuter i klippet. Socialstyrelsen säger att skyddsutrustning inte funkar om man inte har tvättat händerna.

https://www.altinget.se/artikel/corona-myndigheternas-dagliga-presstraff-om-pandemin-3-juni
Senast redigerad av HG 2020-06-03 kl. 23:50.
Citera
2020-06-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Är det inte olagligt att det samlas över 50 personer vid kassorna på Gekås? Är du verkligen så korkad?

Vad har du för problem?
Jag kritiserar dagens och kvällens snackis i form av demonstrationen och direkt kommer du och börjar yra om att man inte för kritisera olagliga beteenden innan man först kritiserat Gekås.
Snurrigt var ordet.
Citera
2020-06-03, 23:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Hur länge tänker ni dra detta argument? Börjar bli tröttsamt om jag ska vara ärlig. Vår sjukvård är inte sänkt trots minimala restriktioner och folk gör hur dom vill. Var tyst nu om att många unga kommer behöva sjukhusvård. De flesta kommer inte ens känna av skiten. Punkt.
Du begriper inte heller att dessa yngre kommer att smitta andra. Hur svårt är det att förstå? Du verkar osedvanligt korkad, efterbliven rent av.🤦🏼‍♀️
Citera
2020-06-03, 23:48
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Pronlemet är ju att dessa idioter kommer att smitta andra. Många av demonstranterna såg ut att vara yngre men de begriper inte att de i sin tur för viruset vidare till människor som riskerar att bli svårt sjuka och dö.

Jag har själv varit ung och då tror man att man odödlig, det är så ungdummar fungerar. Några kommer att bli sjuka men förhoppningsvis så klarar sig de flesta för de tror på något ändå. WLM är bra men vänster anarkisterna ANTIFA ska hålla sig borta och sluta störa rörelsen med sina planerade terrordåd.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-06-03 kl. 23:51.
Citera
2020-06-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Polisen beviljade tillståndet. De sa att de trodde inte att det skulle bli så här.

Nä, men det trodde jag🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Svensk polis är socialarbetare med dialog som enda vapen.
Är väl i stort sett ingen i dagens samhälle som har respekt för svensk polis?
Citera
2020-06-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tycker inte att det går så dåligt för Iran. För ett land med 82 miljoner invånare så har de inte så många döda, endast 8000 stycken. Sverige är ju snart uppe i 5000 döda och med endast 10,5 miljoner invånare.

Kanske är förklaringen att Iran inte har äldreboenden? Iranska äldre bor hemma i generationsboenden där de sköts av släkten istället för okända undersköterskor?

För i helvete.
Kina Iran men även Brasilien mfl har minst 100% fler döda.
Källa? Såklart ingen än- men sånt brukar komma fram med tiden.
Förintelsens resultat fattade man först efteråt.
Citera
2020-06-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Hur länge tänker ni dra detta argument? Börjar bli tröttsamt om jag ska vara ärlig. Vår sjukvård är inte sänkt trots minimala restriktioner och folk gör hur dom vill. Var tyst nu om att många unga kommer behöva sjukhusvård. De flesta kommer inte ens känna av skiten. Punkt.

Nån semester kan sjukvårdspersonal glömma men ok
Citera
2020-06-03, 23:52
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag har själv varit ung och då tror man att man odödlig, det är så ungdummar fungerar. Några kommer att bli sjuka men förhoppningsvis så klarar sig de flesta för de tror på något ändå. WLM är bra men vänster anarkisterna ANTIFA ska hålla sig borta och sluta störa rörelsen med sina planerade terrordåd.

Klart att alla ungdomar klarar sig och kan ta över Sverige från oss äldre!
Citera
2020-06-03, 23:53
Medlem
Vad har en priviligierad somalier i Sverige som får minst 200 000 kr av svenska staten varje år trots att skola och sjukvård är gratis att göra med polisövervåld på andra sidan Atlanten att göra förutom att båda har relativt lik hudfärg?
Varför ska en eritrian som är född i Sverige kasta sten i skallen på en kurdisk polis som också är född i Sverige för?
Vad är de arga på?
Att dialogpolisen råkade bränna bullarna senast de var i orten?
Haha skärp er. Ni har fått mer stryk av era föräldrar än av svensk polis😂

Nu riskerar ni dessutom döda era föräldrar i corona pga er värdelösa protest😑
Citera
2020-06-03, 23:55
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Vi kommer även att nå bemmanade turer till Mars också...så småningom.

Mm spännande framtid onekligen. Jag blickar framåt med optimism. Finns liksom inga andra alternativ, nu ska här byggas upp vad rädsla har förstört! Och hastigt ska det ske!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in