2020-06-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
En svensk kvinnlig polis knäböjer hållandes en skylt med texten "White Silence is Violence" på. Detta samtidigt som det står en hjord unga vuxna som hejar på och fotograferar henne. Därefter så utbryter det ett tårfyllt kramkalas.

Detta rör sig om en vänsteraktivistisk manifestation vars ett av budskapen är Den Vites Våld Mot Svarta.

https://www.youtube.com/watch?v=FP30iHBGqlo

Det finns flera saker att diskutera här.

Är det okej att poliser utövar politisk färg på detta viset under tjänstgöring?

Är det lämpligt att ha kramkalas i en folksamling med en pistol dinglandes på höften?

Är det lämpligt att medvetet låta sig bli så känslofylld utan tillsynes anledning utöver att det handlar om en manifestation som uppenbarligen tillhör hennes egen politiska tillhörighet? Hade hon klarat av en skarp situation i det där känslotillståndet?

Enskillda poliser har för stort svängrum att köra sitt eget race och göra lite vad fan som helst.

Oavsett om det är den här typen av kramkalas eller mördar-jörgen som jobbar efter måttot "Jag backar aldrig"

Det här spårat ur helt åt helvete om samma snut ska gå runt bland krogarna på fredag och stänga ner ställen där man sitter för nära eller är fler än 50.

Man måste som medborgare veta vad i helvete det är som gäller och vad man kan förvänta sig vid ett möte med polisen.
Citera
2020-06-03, 22:55
Medlem
Samuel332s avatar
@RandyisKing på instagram sänder live och kallar polisen för mammaknullare NER PÅ KNÄ skriks till Polisen
Citera
2020-06-03, 22:56
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Du tar orden ur munnen på mig. Det kommer att vara mentalt omöjligt att leva som en vanlig samhällsmedborgare när man inte känner någon som helst samhörighet med över 80% av befolkningen.

Tidsaspekten för västvärldens totala sammanbrott har även för mig flyttats fram.

Precis. Den går helt enkelt inte att hejda nu. Utvecklingen som pågått sedan mitten av 60-talet är som värst nu. Vi har ett samhälle som helt och hållet drivs av känslor. Som inte är förmögna att tänka självständigt. De är totalt låsta i sitt vakuum.

Alla tidsepoker har ju sitt slut innan en ny epok börjar. Är detta industrialismens sista hjärtslag vi börjar se?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Cheferna inom Polisen har koll på sån't här.

Det ses som gott föredöme, inom värdegrundsarbetet.

Hon kan komma få snabbfil i befordringsgången.

Vår Kristallnattkula spår:

Hon kan komma vara YB; Yttre Befäl, långt snabbare än ni anar.

Om hon sedan själv vill, så finns inom kåren publika roller som talesperson, kommunikatör, värdegrundsansvarig på olika nivåer.

Vår poliskår, är sannolikt den modernaste och mest progressiva i världen.

100% att hon kommer belönas som du säger. Skulle det ske något av motsatsen skulle media äta upp polismyndigheten i ett nafs. Och det vet dom om.
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Så om en polis håller upp en skylt med en svastika för att lugna ner en NMR-demonstration, så tycker du det är bra agerat?

Klarar man inte av att vara neutral i tjänsten som polis så borde man byta jobb, enligt mig. Polisen ska inte engagera sig i demonstrations budskap.
Kunde inte sagt det vättre själv.

Jävla trams, polisen är antingen för feg för sitt yrke eller någon djävla aktivist. Oavsett ska hon ut med huvudet före. Men nej, I swedistansk media ska hon hyllas.

Men som du skriver.. Hade varit spännande att se hur media skulle gjort om en snut hissat hakkorsflagg i antennen på bilen för att lugna ner en grupp NMRare... Skulle den polisen också hyllas för sitt rådiga ingripande för att lugna ner situationen ?

Polisen ska fan inte böja sig för dessa klappmongon. De har pistoler och tårgas av en anledning!
Citera
Medlem
Knasigt. I USA har man stora skäl till sådana demonstrationer. Polisvåldet är mycket vanligt där och egentligen kan andra än mörkhyade också drabbas pga dåligt utbildade poliser (kort utbildning). Sen är det strukturella problem i USA som vi överhuvudtaget inte har i Sverige. Som sjukvård, studier och en enorm mängd interner. På det har de också nu en massiv arbetslöshet.

I Sverige borde snarare demonstrationer vara mot den kriminalitet som har blivit alldeles för stor i Sverige. Sprängningar i staden är verkligen inte acceptabelt.

Jag blir synnerligen irriterade när de här personerna klagar på en underbemannad polis som för det mesta är oerhört tålmodiga. Visst kan man stötta de amerikanska demonstranterna men att påstå att det här är ett svenskt problem bara för att det händer i ett annat land är inte produktivt. I USA vet dom vad dom demonstrerar för i varje fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Muslimerna avskyr svenskarna för att:

1) Svenskarna är svaga fega fittor som springer iväg istället för att stå upp för sig själva och börjar gråta och man säger "bu" till dem.

2) Svenskarna har blivit hjärntvättade till att bete sig och tänka på onormala och destruktiva vis som inte fungerar i längden. Svenskars relationer, förhållande familjebildning etc. fungerar inte pga av en sjuk, dysfunktionell "svensk" ideologi hur man ska tänka och vara på.

Ovanstående har muslimer föresten alldeles rätt i.

Hur har det gått för de muslimska länderna i mellanöstern och afrika tycker du?

Verkar ju knappast som deras ideologi är så mycket bättre.

Hade de skött sig deras jävla länder så hade vi sluppit den här skiten. Sen kan man ju även fråga sig varför flera av deras länder är kvar där Sverige var på 1300-talet.
Senast redigerad av Kimma7 2020-06-03 kl. 22:59.
Citera
2020-06-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Då antar jag att du är lika kritisk till Peter Springare och andra poliser som också uttalat sig i politiska frågor under arbetstid? Dessa, precis som alla poliser som gör töntiga handhjärtan och sånt, kanske också borde avskedas?
"Knarklangarna skrattar åt polisen" och kritik mot Dan Eliasson är knappast att sympatisera med någon rörelse. Jag kan inte påstå att jag vet vilka extremrörelser Peter Springare deltog i, men om jag minns rätt köpte myndigheten ut honom, så gissningsvis sa han något som var fullt tillåtet, men inte uppskattat av polisledningen.

Den kvinnliga polisen i denna demonstration har definitivt gått över gränsen när hon deltar i en demonstration som bryter mot demonstrationstillståndet, och avbrutits av egna myndigheten. Det är givetvis något som ska utredas som tjänstefel.

Handhjärtan? Supertöntigt - men knappast i paritet med att delta i en illegal demonstration.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Tror du att hennes agerande gör att sannolikheten att demonstrationen urartar ökar eller minskar? Den polis som bryr sig om den allmänna ordningen torde vara mycket nöjd med hennes agerande.
Jo, visst - vänstern är helnöjda så länge deras maktfaktor växer. Och att äga polisen som de gjorde idag stärker positionerna. "Hej polisen, gå med oss i tåget, annars ställer vi till bråk och slår sönder stan". När en demonstration är upplöst, och deltagarna fortsätter, är det naturligtvis tjänstefel att agera mot polisledningens order.
Citera
Medlem
svensk polis larpar som amerikanska
Citera
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Oj det var ett långt klipp. Var det nån speciell del? Tänkte köra en screen rec och ladda upp bara

Ingen fara. Jag ser om jag lyckas plocka någon screen recording själv också.

Men om du får något så är 4:10 - 4:46 väldigt underhållande.

Jag måste nog dessutom lära mig att ta ner dessa videon på annat sätt med.
Citera
Medlem
Autobahn76s avatar
Någon som vet var man kan få info om fler demonstrationer/aktioner är på G i Stockholm? Grupp på Facebook eller liknande?
Citera
2020-06-03, 22:58
Medlem
Om svenska polisen håller upp skylt med texten vit tystnad är våld så vet vi att det är kört. Det är dom bruna invandrarna som står för majoriteten av Sveriges kriminalitet och det rasistiska våldet. Men dom är privilegierade mes särlagar. Kan inte anklagas för att vara rasister. Samtidigt anser dom att vita som inte öppet står bakom dem utövar rasistisk våld mot de bruna. Även här i Sverige agerar de bruna som att svenskarna har haft 400 år av slaveri. Och det är de vita svenskarna som är inkräktarna. Lycka till att lösa det här. Dagens krav i New York Times var att vita kvinnor inte ska få anmäla svarta män för brott. Svarta är förtryckarna och backas nu totala upp av den svenska antivita cuck polisen. Som dag ut och in sätter livet på spel för at stoppa kriminalitet som främs beror på invandring av bruna människor och araber.
Allt detta samtidigt som all statistik visar att svarta inte dödas av polis i större utsträckning än vita. Och att vita poliser oftare dödar vita. 🤡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in