Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Då antar jag att du är lika kritisk till Peter Springare och andra poliser som också uttalat sig i politiska frågor under arbetstid? Dessa, precis som alla poliser som gör töntiga handhjärtan och sånt, kanske också borde avskedas?
"Knarklangarna skrattar åt polisen" och kritik mot Dan Eliasson är knappast att sympatisera med någon rörelse. Jag kan inte påstå att jag vet vilka extremrörelser Peter Springare deltog i, men om jag minns rätt köpte myndigheten ut honom, så gissningsvis sa han något som var fullt tillåtet, men inte uppskattat av polisledningen.
Den kvinnliga polisen i denna demonstration har definitivt gått över gränsen när hon deltar i en demonstration som bryter mot demonstrationstillståndet, och avbrutits av egna myndigheten. Det är givetvis något som ska utredas som tjänstefel.
Handhjärtan? Supertöntigt - men knappast i paritet med att delta i en illegal demonstration.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Tror du att hennes agerande gör att sannolikheten att demonstrationen urartar ökar eller minskar? Den polis som bryr sig om den allmänna ordningen torde vara mycket nöjd med hennes agerande.
Jo, visst - vänstern är helnöjda så länge deras maktfaktor växer. Och att äga polisen som de gjorde idag stärker positionerna. "Hej polisen, gå med oss i tåget, annars ställer vi till bråk och slår sönder stan". När en demonstration är upplöst, och deltagarna fortsätter, är det naturligtvis tjänstefel att agera mot polisledningens order.