2020-06-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Anställer man psykopater som poliser så lär ju inte problemet försvinna. Det är inte första gången. Detta skulle aldrig ske i Sverige.

De som utövar våld sår ett frö för ett annat så förändringar blir svårt. Man kan inte skylla på att en sida inte vill se förändring.
Svarta i USA är 16 x mer benägna att utöva våld mot en vit än vice versa.

Svarta begår 30% av brotten trots att de endast är 14% av befolkningen.

Det är anledningen till att de är överrepresenterade i polisärenden.

Polisbrutalitet är en social konstruktion. Det finns bara i våra huvuden. I just detta fallet var polisen självklart helt fel i sak, men de flesta likartade kravallerna (som Trayvon M/Michael Brown) så var det ju fullt berättigade saker som gjorde att dessa grupper totalt spårade ut.

De har ingen legitimitet.
Citera
2020-06-03, 22:07
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Låt mig spekulera... Något hundratal bruna konfliktsökande unga kvinnor kommer att dyka upp och med allvarliga ansikten skrika samma ramsor som de lärt sig via Instagram från sina idoler i USA. Något femtiotal kaosbabbar som letar bråk. Ett tjugotal vita självhatande cucks som med magen fylld av sojaprodukter kommer att försöka blanda sig med svartingarna för att visa ”solidaritet”. Lite gap och skrik, några skyltar och ett och annat polisingripande relaterat till området. Sen rinner det ut i sanden. Däremot kommer antivit media att visa kraftigt beskurna bilder av ”folkhavet” och hävda att det handlar om tusentals personer, vanliga svenskar.

Lite som när det var demonstrationer för afghanbabbarna på Medborgarplatsen, ungefär.
Jag tycker du spikade in alla rätt där!
Citera
2020-06-03, 22:08
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Jag hörde att hon förhindrade upplopp och lynchning. All heder till henne.
Hon borde ha delat ut armband med texten ”rör inte min polisbil”
Citera
Medlem
Råkade möta skiten på sveavägen för ca 2h sen. Var aningen absurt med några enstaka bilar som dök upp bland alla svartklädda skrikare. Jag såg inte slutet på tåget, och spontant kändes det som att polisen hade lyckats dela upp det i flera tåg då dom jag mötte var påväg norrut från sergels torg.

Jag hoppas ärligt talat alla dessa människor tar med lite corona hem till sina människor. Jag har inget emot demonstrationer överlag, och det är väl bra att folk aktivt visar vad dom tycker om problem. Nu är det här inget stort problem i sverige, vilket gör det lite märkligt. Sen att man väljer att demonstrera nu, trots corona, är väldigt respektlöst mot i princip alla människor. Familj, alla närvarande, osv. Jag gissar på att vi kan se en tillfällig ökning av coronafall inom en period, i stockholm. Baserat på åldern på närvarande människor så skulle jag gissa på att majoriteten bor hemma, och kommer ta hem lite corona till nära och kära.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det stod "White silence is violence" på den skylt, som hon höll upp, vilket tveklöst är ett politiskt budskap.
Polisen höll ingen skylt? Dessutom var inte ens det som ska ha stått på skylten särskilt kontroversiellt.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Hon är för fan ett geni. Lugnar ner pöbeln utan att ens behöva osäkra sitt tjänstevapen. Skillnad mot den fege och korrupte polisen Chauvin som mördade en oskyldig medborgare. Bra jobbat tjejen
Oskyldig medborgare ?
Ja han var guds bästa barn som aldrig gjort en fluga förnär?
Du kanske borde läsa på lite vad det var för karl, samt senaste obduktion.

Var var du när Eric Torell sköts ihjäl förresten? Skrek du om polismördare då också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REEEEEE
tror ni det kommer fortsätta med demonstrationer imorgon?

Det kommer att fortsätta tills rättvisa uppnås. Det vi ser är bara början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Råkade möta skiten på sveavägen för ca 2h sen. Var aningen absurt med några enstaka bilar som dök upp bland alla svartklädda skrikare. Jag såg inte slutet på tåget, och spontant kändes det som att polisen hade lyckats dela upp det i flera tåg då dom jag mötte var påväg norrut från sergels torg.

Jag hoppas ärligt talat alla dessa människor tar med lite corona hem till sina människor. Jag har inget emot demonstrationer överlag, och det är väl bra att folk aktivt visar vad dom tycker om problem. Nu är det här inget stort problem i sverige, vilket gör det lite märkligt. Sen att man väljer att demonstrera nu, trots corona, är väldigt respektlöst mot i princip alla människor. Familj, alla närvarande, osv. Jag gissar på att vi kan se en tillfällig ökning av coronafall inom en period, i stockholm. Baserat på åldern på närvarande människor så skulle jag gissa på att majoriteten bor hemma, och kommer ta hem lite corona till nära och kära.

Vet du om det blir mer demonstrationer imorgon?
Citera
2020-06-03, 22:09
Medlem
Det vi just har bevittnat i freakshowen på plattan och som fortfarande alljämnt pågår i hufvudstaden är den yttersta manifestationen varför dagens liberala demokrati är ohållbar i väst. Det krävs hårda metoder för att komma tillrätta med grundproblemen, och där har vi svaret, vit europeisk nationalism! En etno-stat för svenskar/vita européer där en kraftig återvandring av rasifierade element kommer vara den ultimata lösningen på främlingsproblemet!
Citera
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ni är bara griniga för att ni inte fick se mer våld och konfrontation.

Den kvinnliga polisens agerande lugnade ned situationen.

Förvisso. När allt kom omkring så var det många uppmärksamhetssökande människor som ville synas på bild. Samt kramas och gråta en skvätt. Knappast några våldsbenägna typer.

Däremot är det ett problem med politiska yttringar i polisuniform. Det är också olustigt att poliser ska visa undergivenhet mot för att undvika våld. Du är väl ändå en ganska upplyst människa som kan förstå att detta passar sig bäst som en engångsföreteelse?
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
https://www.expressen.se/tv/nyheter/polisens-lugnande-gest-nar-bilen-omringas/

Oerhört oproffesionelt. En skam för poliskåren.

Dessutom så trotsar hon alla coronarestriktioner som man kan tänka sig när hon går runt och kramar en massa människor. Sånt där tjafs kan hon hålla på med på fritiden, men inte när hon är i tjänst.

Var exakt är detta? Man säger Kungsholmen men mer exakt var kan jag inte se?
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Var är alla demonstrationer med texten "I CAN´T BREATHE" för alla svenska pensionärer som nekades syrgas inom vården?

Jävla hycklare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in