2020-06-03, 21:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Du ljuger ditt troll. Ingen har gett sig på vare sig polisbilar eller annat materiellt. Din agenda ruttnar inifrån och ut jävla rasisttroll.
Jo, en ung man springer över taket på en polisbil, det är att "ge sig på polisbil eller annat materiellt".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
I ett normalt land kanske. Men detta är ju ändå Sverige. Hon har förmodligen en lysande karriär framför sig i svenskt polisväsende med så fin värdegrund.

Tyvärr har du nog rätt.

Varför i helvete gråter hon för? Blev hon rädd eller? Obegripligt.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Den viktiga frågan ingen ställer; vart är alla föräldrar?

Surfar de på sociala medier? Gymmar dom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Folk är trötta på att isolera sig och COVID sätter en press på samhället helt klart. Jag tror på några fler liknande händelser, mer eller mindre. Däremot tvekar jag högst till att "högern" kommer ha en motdemonstration, eller vad ska högern ens demonstrera emot?

Däremot är jag positivt lagd till ett medborgargarde, dvs om det leder till att folk börjar plundra och bränna saker vill jag se att folk sluter upp och tar fast dem kriminella på plats.
Jag håller med om Covid. En delförklaring till att vi är här är epidemin, uppsägningarna, oron och restriktionerna, som lämnat avtryck hos många. Det blir oroliga tider, helt enkelt.
Hursomhelst, tänker att frustration byggts upp hos högern över lång tid - den här tråden är bara ett exempel av hundratals. När ska alla dessa människor ta sig ut på gatorna och sätta ned foten?

Ja, det låter som en vettig motreaktion. Det ska inte få urarta, inte obemött. Kan inte staten garantera säkerheten för företag och vanliga människor så får folk lösa det själva, som i USA.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Polisen som mördade heter Chauvin och han med sina kollegor som inte gjorde ett skit kommer att åtalas och dömas enligt gällande lagar i US. Den korrupte obducenten som falskade den första rapporten har FBI häktat och han ser fram emot 30 år i fängelse. Good riddance

Åter igen, kan du styrka det påståendet med en källa? Jag vet att du fått frågan tidigare ett antal gånger men jag har inte sett ett enda svar från dig. En enda artikel skulle räcka och ja, jag har redan sökt med ljus och lykta efter någon artikel som nämnder det utan att hitta en enda.
Citera
2020-06-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hon blev förmodligen rädd, pöbeln omringade polisbilen och började att slå på den, när hennes kolleger sedan kom till undsättning hade hon drabbats av Stockholmssyndromet.
Att hon blev rädd - gör det saken bättre eller värre? Hon är väl polis, ingen jävla soctant. Hon ska vara utbildad och kapabel till att utöva sitt våldsmonopol. Är hon inte det - hejdå!
Citera
Medlem
catforwardpowers avatar
Jag önskar jag hade kunnat känna mer sympati för alla de pensionärer som har drabbats hårt och fortsätter att pissas på i det här landet. Men tyvärr så har de röstat för den här utvecklingen och är helt klart medskyldiga till förfallet av Sverige de senaste trettio åren. Det är fakta, även om det tar emot att säga. Tycker om många äldre så vill egentligen stå bakom dem till fullo.

Men röstar man fram odugliga landsförrädarna i S så får man stå sitt kast. Då har man röstat fram feministextremister, islamistextremister och övrigt dåligt för landet
Citera
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Låt mig spekulera... Något hundratal bruna konfliktsökande unga kvinnor kommer att dyka upp och med allvarliga ansikten skrika samma ramsor som de lärt sig via Instagram från sina idoler i USA. Något femtiotal kaosbabbar som letar bråk. Ett tjugotal vita självhatande cucks som med magen fylld av sojaprodukter kommer att försöka blanda sig med svartingarna för att visa ”solidaritet”. Lite gap och skrik, några skyltar och ett och annat polisingripande relaterat till området. Sen rinner det ut i sanden. Däremot kommer antivit media att visa kraftigt beskurna bilder av ”folkhavet” och hävda att det handlar om tusentals personer, vanliga svenskar.

Lite som när det var demonstrationer för afghanbabbarna på Medborgarplatsen, ungefär.

Du hade väldigt rätt såhär några timmar senare
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Blir det fler "demonstrationer" så kan du räkna med att det kommer dyka upp en blandning av huliganer och högerfolk precis som vid tidigare kravaller och oroligheter.
Så ska det låta. Blir nästan lite sugen själv på att slåss igen, fast man kan ju inte ta barn med.
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Helvete vad jag skulle vilja stå högvakt i dag.

Nu ser vi lite fighting spirit här i tråden!
Citera
Medlem
Lego-Larss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Expressen har lagt upp video på tjänstefelet:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/polisens-lugnande-gest-nar-bilen-omringas/

Helt klart olämpligt.
Ja, det såg sämre ut än vad jag hade föreställt mig. Man skulle vilja se hela förloppet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Blir det fler "demonstrationer" så kan du räkna med att det kommer dyka upp en blandning av huliganer och högerfolk precis som vid tidigare kravaller och oroligheter.

Ja en början på det efterlängtade inbördeskriget, och så en andra våg med Corona som grädde på moset.
Citera
2020-06-03, 21:52
Medlem
Older Black Lives Matter Too

Jag stödjer Black Lives Matter, och tycker det är viktigt att protestera mot rasism. Samtidigt tycker jag det är väldigt ansvarslöst att hålla den här demonstrationen med tanke på pandemin. Det finns andra sätt att protester på, digitalt, kontinuerliga protester utanför amerikanska ambassaden i mindre grupper som sprids ut, osv. De som drabbas av smittspridningen i Stockholm är också de mest utsatta ekonomiskt och socialt, till skillnad från medelklassen kan de inte jobba hemifrån. Högst dödstal är i Tensta, Rinkeby, Skärholmen och Kista. Hur många kommer dö pga manifestationen på Sergels torg? Tänker inte de som gått dit på äldre svarta. Det är den grupp som är absolut hårdast drabbad av pandemin? Yngre vita från medelklassen bryr sig inte för deras äldre släktingar kanske är mer skyddade. Men yngre från invandrarförorterna. Tänker de inte på sin äldre släktingar? Väldigt osolidariskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in