Citat:
Ursprungligen postat av
maxatdunder
Folk är trötta på att isolera sig och COVID sätter en press på samhället helt klart. Jag tror på några fler liknande händelser, mer eller mindre. Däremot tvekar jag högst till att "högern" kommer ha en motdemonstration, eller vad ska högern ens demonstrera emot?
Däremot är jag positivt lagd till ett medborgargarde, dvs om det leder till att folk börjar plundra och bränna saker vill jag se att folk sluter upp och tar fast dem kriminella på plats.
Jag håller med om Covid. En delförklaring till att vi är här är epidemin, uppsägningarna, oron och restriktionerna, som lämnat avtryck hos många. Det blir oroliga tider, helt enkelt.
Hursomhelst, tänker att frustration byggts upp hos högern över lång tid - den här tråden är bara ett exempel av hundratals. När ska alla dessa människor ta sig ut på gatorna och sätta ned foten?
Ja, det låter som en vettig motreaktion. Det ska inte få urarta, inte obemött. Kan inte staten garantera säkerheten för företag och vanliga människor så får folk lösa det själva, som i USA.