Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Norra Italien har i princip uppnått folkimmunitet. Bergamo va först vad jag läst
Gå till Lombardiets kyrkogårdar, och fråga huruvida hyresgästerna är nöjda med sin flockimmunitet.
En sak är säker: kyrkogårdarnas invånare behöver aldrig mer bekymra sig för sjukdomar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jag provar nu, efter att ha gått din kurs.
Det ser ut att ha gått alldeles utmärkt.
På samma sätt kan du göra med andra sorters formateringar av texten. Eller ta hjälp av verktygsknapparna ovanför fönstret där du skriver svar.Men tänk på att verktygsknapparna kan inte ge dig koderna som refererar ett citat till ett specifikt inlägg. För att få med koderna, så får man ägna sig åt att klippa och klistra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Dock tar det ganska lång tid för mig, får se om jag gör det till en vana. Jag är van att skriva lite snabbare, otålighet är en brist hos mig.
Prova dig fram och låt det ta tid. Jag tänker att det är en fördel att skriva inlägg som är bekväma att läsa. Tyvärr har jag svagheten att jag inte lyckas uttrycka mig kortfattat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jag läser bara mycket men tack! Är också upprörd, dock blir det ofta bortviftat av en del motdebattörer. "Känsloargument" anses fult av en del, jag vet inte varför.
Känsloargument är farliga, såvida känslorna utnyttjas till vifta bort kritiskt tänkande.
När jag uttrycker åsikter om känsliga saker, såsom invandring, så är det lätt att få svar som handlar om "dålig syn på människor". Exempelvis kan man få höra: "du anser att svarta barn är mindre värda än vita barn". Det blir lätt hetsigt. Ifall jag skulle få chansen att föra ett djupare resonemang med godhetspredikanterna, så tror jag att många av godhetspredikanterna skulle visa sig ha mycket sämre moral än jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Utan känslor skulle jag inte vilja vara. Förhoppningsvis utesluter inte känslobaserade argument även argument som bygger på logik, sunt förnuft och fakta.

Just precis. Det ena utan det andra, kan sluta illa (läs: kommer att sluta illa).
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Exakt. Sunt förnuft och lite vanlig enkel slutledningsförmåga räcker långt för att förstå att den rådande strategin varit katastrofal hittills.
Ja. Det går inte att hävda att Anders Tegnells strategi kommer att bli bra på sikt. Ett dödsfall är slutgiltigt. Det vet även jag som saknar medicinsk skolning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jag vill också kunna lita på experterna. Covidkrisen har kraftigt urholkat min tillit till de experter som är anställda på FHM dock.
Någonting är ruttet på Folkhälsomyndigheten. Är det hög tid att lägga ner Folkhälsomyndigheten, och återinrätta Smittskyddsinstitutet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jag tror att det behövs någon skyddsmekanism i samhället om man ser att en grupp statsanställda experter är inne på helt fel spår.
Frågan är hur skyddsmekanismen ska se ut. Behövs någon sorts straffansvar för personal som inte sköter sitt uppdrag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jag har läst på för att förstå varför regeringen helt enkelt inte entledigat ansvarig person på FHM och har nu förstått att med rådande regler är det mycket svårt att få bort en person på en statlig myndighet, även om denne är tydligt inkompetent. Hoppas på lagändringar framöver.
Riksdagen borde ha ett krismöte och snabbt ändra reglerna, så att Anders Tegnell genast fråntas allt inflytande över smittskyddet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
🌹😊
Hur gör du för att lägga in sådana små bilder ihop med skrift på Flashback? Behövs speciell programvara?