2020-06-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
I Mars var det i April kommer samhällskollapsen! I April var det i Maj minsann då kollapsar sjukvården! I Maj sa man att i Juni så blir det massdöd! Nu är det juli som gäller för den annalkande kollapsen.

Nä jag har alltid hållt mig till sanningen.
I april hade vi 100 döda om dagen. Det va kaos då. Rätt fult att döda folk på hemmen etc för att just undvika kollaps.
Menmen. Sedan dess har det stadigt gått ner- men det är ju för vi skött oss relativt bra.
Va tror du själv kommer hända nu? Alla lever som vanligt och BLM protester med tusentals människor.
Allt jag säger är att det kommer gå upp igen. Och tro mig det vore kollaps för sjukvårdspersonalen......
Citera
2020-06-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Du kan bara drömma om 20% i Stockholm. I Järvaområdet kanske du kan hitta lite högre siffror än 7%, men knappast i de något finare områdena. I de vita reservaten är knappt någon smittad. Det är så klustersmitta fungerar.

Gillar hur alla utger sig för att vara experter kring hur "klustersmittor" fungerar nu för att dem sett en intervju med Björn Olsen på Facebook.
Citera
2020-06-03, 20:36
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du har så fel eller så smittar inte Covid-19 överhuvudtaget trots att alla hävdar att viruset lever ett år på basilika, finns i insjöar och smittar via huskatten
Varför har jag fel? Visa mig siffror på 20%. Det är siffror du kan se hos sjukvårdspersonal i Spanien, inte i den generella populationen i Sverige.
Citera
Medlem
När ska folk i den här tråden fatta att vi jobbar med ett gigantiskt false alarm

Ett hårt influensaår dör 650k worldwide, vi har 380k bekräftat döda i C-19 idag wtf lol

Om det enda viktiga var att till varje pris rädda varje människoliv skulle vi kunna köra lockdown varje år som vi får indikationer på att det blir ett tufft influensa år, då sparar vi väl några tusen sjuka och gamla men är det rimligt och proportionerligt i förhållande till konsekvenserna??? Ska vi börja köra mortalitets-landskamper varje influensasäsong kanske? Det viktigaste var att platta till kurvan så att inte sjukvården överrumplades. Mission accomplished. Nu bara trött på alla hysteriska tanter och betas som hetsar över något så sjuuukt överreklamerat loool
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det verkar bara vara uppskattningar utifrån IFR och har inte verifierats med antikropps-tester.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.15.20067074v3

Sant men hursomhelst lägg ner skitpratet om att flock/folkimmunitet inte finns på kartan för fan. Vi vet ju att ingen blir smittad igen, frågan är bara hur länge immuniteten verkar. Men försök bara betänk scenariot att en arg andra våg kommer globalt Ja då blir ju tammefan Tegnell inte bara en halvgud. Vi vet inte ännu dock.
Citera
2020-06-03, 20:38
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Jag kan inte annat än och skratta åt idiotin.
Det är fan i mig Monty Python klass!

Sverige år 2020 är dålig version av ett disfunktionellt mentalsjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Men ditt lilla skräpphäng, hur många undomar tror du behöver sjukvård? Noll och inga. Samma sak med uteserveringarna, inte en endaste kund behöver sjukvård. I de sammanhangen pratar vi nyttig samhällsspridning. Tyvärr hade ju alla restriktioner den följden att smittan saktade ner. Och naturligtvis måste jag väl tillägga att det är olyckligt att smittan kom till ålderdomshemmen men det hade skett oavsett lockdown. Bevisat i alla tänkbara länder. Hursomhelst är jag övertygad om flera vågor och då är onekligen Sverige och norra Italien helt klart bäst förberedda tack vare Tegnell

Jag vet inte om Sveriges exakta statistik men I USA där protesterna bryter ut så är 40% av hospitaliserade mellan 20 och 54 år gamla. Dom dör som sagt inte, men dom behöver sjukhus. Hur fan ska Amerikas sjukvård hantera trycket om man nu går o demonstrerar och flera tiotusentals smittas på en gång?

Någon annan länkade en källa som skriver att svarta är hårdast drabbade dessutom. Så alla dessa ungdomar kommer ju givetvis åka hem till Rinkeby och sprida smittan över hela sin släkt.
Senast redigerad av fr0g 2020-06-03 kl. 20:42.
Citera
Bannlyst
Citat:
Sant men hursomhelst lägg ner skitpratet om att flock/folkimmunitet inte finns på kartan för fan. Vi vet ju att ingen blir smittad igen, frågan är bara hur länge immuniteten verkar. Men försök bara betänk scenariot att en arg andra våg kommer globalt Ja då blir ju tammefan Tegnell inte bara en halvgud. Vi vet inte ännu dock.

Källa på det?
Citera
2020-06-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag försvarar honom inte.
Jag anser han varit för svag och inte gjort tillräckligt.
Men det är inte samma sak som att jag vill mordhota honom eller kalla honom för en massmördare.

Aha nyans.
Det behövs trots allt.
Men ja han borde ju avgå för han vill ju bara köra på nu- det säger han ju själv......hjälp oss...
Citera
2020-06-03, 20:39
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Varför har jag fel? Visa mig siffror på 20%. Det är siffror du kan se hos sjukvårdspersonal i Spanien, inte i den generella populationen i Sverige.

Ok kanske inte generellt i Sverige men (nästan garanterat i Stockholm) brasklapp på kompliciteten i att vissa inte utvecklar märkbara antikroppar men ändå ett immunförsvar.
Citera
2020-06-03, 20:40
Avstängd
Citat:
Du har så fel eller så smittar inte Covid-19 överhuvudtaget trots att alla hävdar att viruset lever ett år på basilika, finns i insjöar och smittar via huskatten

Det är dilemmat som alarmister får brottas med. Antingen så är den brett utbredd i Stockholm. Eller så viruset inte så smittsamt. Man kan inte både ha kakan och äta upp den.
Citera
2020-06-03, 20:40
Medlem
Så sorgligt att demonstrationen på Sergels Torg fick tillstånd. Det var fan droppen.
Nu kommer ytterligare äldre få sätta livet till då sjukvården kommer prioritera de yngre och de som idag gick i leden.

Så fort jag kan och detta är över kommer jag lämna landet.
Sverige är tyvärr förlorat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in