Citat:
Jag förstår mig inte på den där Tegnell. Han säger att de inte visste tillräckligt, därför valde man Sveriges liberala strategi. I ett läge när en okänd smitta kommer in i ett land, ska man inte ta det säkra före det osäkra då? Borde inte regeringen ha förstått det i alla fall?
Och nu ser man ju resultatet i Sverige jämfört med omvärlden. Ändå vet man för lite tydligen.
Tegnell säger också att när det gäller att stänga gränser eller inte, så är turister som kommer till Sverige inte någon smittfara. Enligt Tegnell är det svenskar som reser utomlands och tar med sig smittan till Sverige som är en fara. Men hur håller det resonemanget logiskt? Varför smittas svenska turister utomlands, men utlänningar som kommer till Sverige smittar/smittas inte? Kan någon förklara?
Och nu ser man ju resultatet i Sverige jämfört med omvärlden. Ändå vet man för lite tydligen.
Tegnell säger också att när det gäller att stänga gränser eller inte, så är turister som kommer till Sverige inte någon smittfara. Enligt Tegnell är det svenskar som reser utomlands och tar med sig smittan till Sverige som är en fara. Men hur håller det resonemanget logiskt? Varför smittas svenska turister utomlands, men utlänningar som kommer till Sverige smittar/smittas inte? Kan någon förklara?
Precis
men
det är ju rent nonsens för även vi som inte har denna virusspridningsbedömning som yrke kunde göra bättre bedömning genom att se hur Kina och senare Italien drabbades/agerade.
Tror AT och S, C, MP och L att Kina är något slags u-land som stänger flera städer där varje stad har fler invånare än hela Sveriges befolkning om det inte är riktigt allvarligt?
Redan efter 5 dagars dödstal (8, 9, 12, 18, 28) i Sverige visade kurvan likartat utseende som Italien hade i början så då skulle alla beslutsfattare ändrat strategi.
AT och S, C, MP och L har absolut haft och har en mycket hemlig strategi/agenda fast nu börjar de nog oroa sig för att dessa ideer kommer slå mycket hårt mot dem och AT kan nog glömma att gå i pension som hjälte, inte ens en massmedial hjälte och om WHO hägrade för honom så har nog det blivit i bästa fall en hägring för honom.
Vi kommer få se nytt rekord i massmedialögner och byte av fokus till allt som kan komma i fråga. Just nu amerikanska polisingripanden.
Det blir en intressant sommar, tyvärr lite Hitchkock över den. Viruset kommer ha nya hem mycket länge dvs en jämviktskurva av döda/dygn som bara rullar på.
Jag hoppas jag har fel men det har jag sagt flera ggr i vår och min förhoppning har inte slagit in än, tyvärr.