2020-06-03, 18:37
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det beror självfallet på vilka grupper det är man har att göra med. Ponera att detta exempelvis skulle handla om fotbollssupportrar och hur polisen då skulle hantera situationen. En del grupper är tydligen mer privilegierade än andra...
Det handlar ju om folkutbytet, blattarna ska skyddas till varje pris.
Citera
2020-06-03, 18:38
Medlem
Max 50 personer var det ja... jo tjena. Ser ju ut som om Sverige vunnit fotbolls-VM på platsen. Och vad gör polisen? Ja, ni vet dom där som sa att dom skulle skringra demonstrationen om fler än 50 personer vistas på platsen.

Att det skulle gå på det här sättet hade man kunnat räkna ut. Men som vanligt har myndigheterna varit "naiva".
Citera
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Det är ju så uppenbart att man med flit blev fler än 50 pers och vill att polisen ska försöka upplösa samlingen.

För då kommer helvetet bryta ut och man får ”legitima” skäl till att börja stöka flera nätter framöver.

Det är ju vänstern vi pratar om. Dom är ju sprängkåta just nu eftersom det luktar våld lång väg.

Just så, och därför tycks det mig förträffligt om polisen kör Tegnellinjen: Gör ingenting. De får sin memtriumf – ingen vågade stoppa oss osv – men vi slipper martyr- och hjältinneporträtt som kan vevas i oändlighet i MSM, bli "årets bild" etc.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Vad ska detta föreställa? Ser mest vitingar på webb-TV.

Allvarligt talat, en del pratar om att BLM, anti-rasisterna med liberalerna vankas någon sorts motsvarighet till Arabian Spring. Jag tror att med alla dessa bisarra utryck där vita ungdomar samlas till sådana här event där de färgade är i minoritet, blandat med våldsverkande AFA-element, att det tvärtom visar på att den liberala globalistiska antirasistiska rörelsen helt och fullständigt håller på att tappa kontakten med verkligheten.

Jag menar inte att jag jublar. Jag är faktiskt riktigt orolig inför framtiden om nu de på den andra sidan börjar röra på sig också.

Vi har minst sagt en spännande sommar med kommande höst framför oss tror jag.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Black lives matters?

Man ställer sig som packade sillar i en grop o skriker i Covid-19 tider i solidaritet med att en livsstils kriminell missbrukare dött under ett omhändatagande i USA.

Ingen av de där med färgat eller krulligt hår bryr sig om smittspridning o ev svenska liv. Ett hån mot vårdpersonal, de som arbetat hemmifrån i månader o landets gammla.

Men naturligtvis så kan inte polisen ingripa på det sätt som bordes. Då detta direkt skulle utlösa upplopp samt riskera en våg av skadegörelse og plundring.

Vi får se om natten blir lugn. Jag är tveksam. Våldsvänstern vill se blod flyta. Men för att få till det ordentligt måste polisen först provoceras o sedan fås att ta till våld. Det räcker med en polis tappar humöret...
Citera
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag syftade på deras eget uttalande "det är för oss orimligt att icke-svarta personer ska hosta en demo och speak on black issues" - vita är tydligen inte uppskattade där. Men de gillar inte rasister?

Kollade några minuter på Aftonblaskens live. Såg inte en enda svart, men tusentals vita som uppenbarligen känner sig kränkta.

Det blev alltså som jag trodde. Har börjat lära mig hur det går till när vita feminiserade svenskar tar tillfället att godhetssignalera.

Edit: Jo, nu såg jag allt en svart. Jag hör också slagorden:

"Fuck the police"
och
"Fuck Sd"
Citera
2020-06-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Bara låta idioterna hållas. Lägger sig polisen i blir det ju bara motsatt effekt. De tröttnar säkert snart. fan vad mycket löst folk det finns som orkar demonstrera.
Polisen får tyvärr inte lägga sig i. Det går emot deras "värdegrund". Jag skulle inte bli förvånad om svenska polisen knäar sig nu tillsammans med dom för att visa solidaritet.
Citera
Bannlyst
And all of a sudden corona was gone ✊🏿😷✊🏿😷✊🏿😷
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Helvete vilket uppdämt skrik-behov som släpps lös: alla skriker allt snabbt som fan. Helt sinnes...
Citera
2020-06-03, 18:40
Medlem
Kommer detta att få följder för arrangörerna med fängelse eller grova böter?

Citat:
Uppemot tusen personer har samlats på Sergels torg i en demonstration för att stötta Black lives matter.
Polisen försöker upplösa manifestationen eftersom fler än 50 personer samlats.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-upploser-manifestation-pa-sergels-torg
Citera
2020-06-03, 18:41
Medlem
mannheimer83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Helvete vilket uppdämt skrik-behov som släpps lös: alla skriker allt snabbt som fan. Helt sinnes...
Vart kan man se det? Länka gärna!

OnT: Såhär tycker någon på twitter om demonstrationen...

Citat:
#Sergelstorg
#Stockholm
#BLMSVERIGE

Kan ni vita horungar lämna stället ni ska alltid blanda er i människors struggles!!!

https://twitter.com/ridouan_taghi/status/1268217289121435654
Citera
2020-06-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Nej, det är det inte. Polisen får upplösa en demonstration under vissa omständigheter. Att sammankomster med över 50 deltagare för tillfället är förbjudna är inte tillräckligt skäl. Grundläggande fri- och rättigheter går före.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WbEwEL/polisen-upploser-demonstration-mot-polisbrutalitet
Citat:
Arrangörerna hade beviljats tillstånd för demonstrationen mellan klockan 18 och 20, men strax före den skulle börja meddelade polisen på plats att den skulle upplösas. Detta eftersom det uppskattas vara ungefär 1000 personer fler än de tillåtna 50 på platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in