2020-06-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Vad vet du om Tegnells groende inneboende hat?

Titta på hans ögon, rakt in i hans blick senare på presskonferensen idag när han får första frågan om de höga dödstalen och när han senare ser på reportern som tar upp hans intervjusvar.

Det är knappast villkorslös kärlek du kommer se.

Det vet jag ej då jag inte kollar på presskonferenserna.
Det jag däremot vet är att villkorslöst hat Fridas bland flera här inne.
Syftar inte på dig med det bör jag understrykas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Även vi har drabbats av stor arbetslöshet, sabbad ekonomi, osv. Slå upp en tidning och läs, vetja.

Den kombinerade utbuds- och efterfrågechocken innebär att BNP väntas falla brant under de närmaste månaderna.

På arbetsmarknaden märks krisen genom en kraftig ökning i antalet varsel. Även om alla varsel inte nödvändigtvis leder till uppsägningar räknar Konjunkturinstitutet med att arbetslösheten stiger till 10,2 procent i år och 11 procent nästa år. Den högre arbetslösheten är ytterligare en faktor som bidrar till minskad konsumtion. Så även när framtidstron återvänder och vi återgår till ett mer normalt konsumtionsbeteende kommer efterfrågan troligen att vara fortsatt dämpad till dess att sysselsättningen har återhämtat sig till en mer normal nivå.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/Prognoser-om-ekonomin/

Tyvärr klarar vi oss sämre som samhälle på.de flesta sätt....pga vår klantighet, inkompetens. Sorry att slå sönder din illusion. Over and out.
Ha en bra dag.
Du slår i te sönder någonting, Sverige har såklart också lidit av Corona men genom att vi hållit igång så har vi bättre förutsättnigar än många av de länder som körde hard lockdown
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ni kritiker gör er en otjänst.
Det är ingen vettig människa som lyssnar på kritik när ord som ”horunge” m.m är en del av argumentationen.
Det tar bara bort udden av all form av legitim kritik som kan finnas.
Typiskt förortspråk som jag betackar mig för.
Jag håller med till fullo och jag tycker att det är sorgligt att en del skriver på det sättet.
Citera
2020-06-03, 13:54
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du slår i te sönder någonting, Sverige har såklart också lidit av Corona men genom att vi hållit igång så har vi bättre förutsättnigar än många av de länder som körde hard lockdown
Vilka bättre förutsättningar har vi jämfört med Norge, Danmark, Finland och Island?
Citera
2020-06-03, 13:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
70 nya fall i Skåne samt 10 döda.

”Här är dagens coronasiffror från region Skåne. Noterbart är att ytterligare 10 personer har avlidit i covid-19. Därmed är antalet uppe i 206 avlidna i Skåne.
Totalt antal konstaterade fall i Skåne:1 851 (+70)
Totalt antal provtagna i Skåne: 17 711 (+592)
Antal covid-patienter som vårdas på sjukhus i Skåne idag: 83 (+5), varav i intensivvård 16 (+2)
Totalt antal covid-positiva som avlidit: 206 (+10)”

Källa svt.se
Citera
2020-06-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://ourworldindata.org/grapher/daily-covid-deaths-per-million-7-day-average?time=2020-05-11..&country=SWE~GBR

Nu kan vi andas ut igen Storbritannien har återtagit tronen.....

Utifrån att vi inte ser någon minskning i nya fall/dag i Sverige (snarast en ökning) vilket man däremot gör i UK, så finns tyvärr risken att vi återtar tronen rätt snart. Det är väl inte omöjligt att vi får över 80 nya döda idag igen.
Citera
2020-06-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag håller med till fullo och jag tycker att det är sorgligt att en del skriver på det sättet.

Det hedrar dig.
Konstruktiv och adekvat kritik finns ju onekligen mot fhm.
Att framföra det på ett bra sätt stödjer jag till hundra procent.
Citera
2020-06-03, 13:59
Medlem
Jag vill inte ta del av dödssiffrorna mer för det känns bara jobbigt och tungt att det inte sjunker i mycket större omfattning.
Usch.
Citera
2020-06-03, 14:00
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Vilka bättre förutsättningar har vi jämfört med Norge, Danmark, Finland och Island?
Vi har fortfarande massinvandringen.
Vi var körda innan, under och efter coronan jämfört med dessa länder, oavsett strategi.
Citera
2020-06-03, 14:01
Medlem
Madagascars avatar
74 nya döda
Citera
2020-06-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
70 nya fall i Skåne samt 10 döda.

”Här är dagens coronasiffror från region Skåne. Noterbart är att ytterligare 10 personer har avlidit i covid-19. Därmed är antalet uppe i 206 avlidna i Skåne.
Totalt antal konstaterade fall i Skåne:1 851 (+70)
Totalt antal provtagna i Skåne: 17 711 (+592)
Antal covid-patienter som vårdas på sjukhus i Skåne idag: 83 (+5), varav i intensivvård 16 (+2)
Totalt antal covid-positiva som avlidit: 206 (+10)”

Källa svt.se
samtidigt hör jag att Danmark ska ha lättat på restriktionerna mot Skåne enligt svt.
Undrar om Danmark då också ställer krav på hur vi hanterar spridning i Skåne?
Citera
2020-06-03, 14:02
Medlem
Trndsttrs avatar
+2108 nya fall enligt c19?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in