2020-06-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Hvis Hagen er uskyldig så er det undantaget fra regelen. Det kan jeg skrive uten å være kjent med hva som er kjent kring saken fordi:

Jag är inte utredande polis. De måste givetvis se på allting utan förutfattade meningar

Vad jag menar kan vara något helt annat och just nu menar statistik att det i 99 fall av 100 är Hagen.

Men när det inte finns bevis mot TH .. så borde de gå vidare i rask takt, inte stanna och mumla.
Varför får vi inte veta att "polisen fortsätter nu på andra spår"?
De borde också kolla upp TH:s förslag på ev GM.
Citera
2020-06-03, 10:10
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Dette er dagen som politiet har marinert TH for. Akkurat nå sitter han i avhør og blir konfrontert med alt politiet har av bevis for at han er skyldig. Hva tror dere? Kommer TH styrket eller svekket ut av dagen?
Sånn jeg har forstått det så handler dagens "avhør" kun om gjennomlesning og godkjenning av et tidligere gitt avhør. Dermed kommer det neppe noe revolusjonerende ut av det. Konfronterende avhør er ikke på menyen nå. Eller har jeg misforstått noe?
Citera
2020-06-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er mange ting som taler for teorien din. Blant annet at tidslinjen kan gå opp. Den mystiske 9:14 samtalen står ikke lenger i veien, osv.
Problemet med teorien er tilstanden til GM, om han er i stand til å planlegge, gjennomføre uten spor. Uten å rakne i avhør. Han virker ustabil.
Med hjelpere på laget kan jeg se det for meg. Noen som har utført lignende kriminelle handlinger, før og har mer "erfaring". Kanskje noen i kretsen til RU.
Jeg var sikker på at han skulle bli tatt samtidig med RU, men det skjedde ikke.
Det har den da aldri gjort, hvorfor skal TH absolutt ha gjort dette selv? Medhjelpere løser alibiet, han har ikke gjort grovarbeidet selv. Det beste alilbiet er å faktisk HA alibi, det har selvsagt TH tenkt på i og med at alt er så nitid planlagt.

Det er seriøst ikke noen som fortsatt tror at TH er uskyldig nå? Når han forsøker å ta kontakt igjen for å betale enda mer etter at det har gått evigheter, og etter å ikke ha fått livsbevis sist, og det rett før et ikke-avhør fordi han ikke vil la seg avhøre. Hallo?
Citera
2020-06-03, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hun sendte en meld rundt 0900 om at hytteturen var avlyst. Det er fremkommet info om at hun tilbød seg barnepass. Mener du at hun kunne vært garantert at barnebarn ikke kan dukke opp når som helst etter å ha sagt seg villig til å være barnevakt. Kanskje de ville kle seg ut for mormor også?

Om hon var rädd eller orolig för att nåt skulle hända, då ville hon inte sätta barnbarnen i fara genom att vara med dom. Eller barnbarnen kunde fungera som ett skydd för henne, allt beroende på vem/vad hon var rädd för.
Citera
2020-06-03, 10:21
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Sånn jeg har forstått det så handler dagens "avhør" kun om gjennomlesning og godkjenning av et tidligere gitt avhør. Dermed kommer det neppe noe revolusjonerende ut av det. Konfronterende avhør er ikke på menyen nå. Eller har jeg misforstått noe?
Nei, du har ikke misforstått dette, ifølge meg.

Visse personer på tråden tror at politet har RETT til å avhøre TH.
Ethvert avhør er imidlertid frivillig fra THs side.

Gitt de signalene som har kommet fra THs advokat om at han og TH nå revurderer om det i det hele tatt skal gis ytterligere avhør, er det rimelig klart at møtet på politihuset i Lillestrøm vil holde seg innen den oppgitte rammen. Det spiller ingen rolle at Gassa, Kornblomst m fl mener TH nå er en mørnet biff som skal stekes av politiet idag. Og dersom politiet velger å pågripe TH idag, bør de ha vesentlig nytt materiale, jfr lagmannsrettens kjennelse der TH ble satt fri.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
"Politiet gir klarsignal for dusør i Hagen-saken
Politiet har ikke lenger betenkeligheter med at familien til Anne-Elisabeth Hagen skal bruke dusør for å få opplysninger."

Kunde dom inte ha avvaktat lite åtminstone. Låtit Hagen försöka etablera kontakt först. Dusörer används som en absolut sista utväg, när man har nått vägs ände i utredningen.

Det här kommer aldrig att bli löst. Men jag hoppas att jag har fel.
Citera
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg har sett på kretsen rundt RU. Problemet med den type kriminelle, er at de blir tatt. De hadde blitt tatt her, med den ressursbruken vi har sett tatt i bruk. Det er jeg faktisk helt sikker på.
Jeg er usikker på om RU har visst hva han har vært en del av, men jeg tror han burde skjønt det 9.januar 2019.
At GM har måttet ruse seg for å begå handlingen behøver ikke være tilfelle, hvis personen ikke har empati slik normale mennesker har. Se på Toten-saken. Der følte faren at det var noe han måtte gjøre, for å beskytte familien. De har et forkvaklet syn på virkeligheten.
Hevn er helt klart en del av motivet. Men jeg tror handlingen i tillegg rettferdiggjøres av GM, han mener dette var noe som måtte til. Jeg tror ikke GM hadde sett for seg at politiet skulle se bort fra kidnappingsrigget han har skapt. De har vært to om dette. Den ene har kanskje måttet ruse seg for å medvirke. Det tror jeg er den som hentet henne ut.
Jeg tror foreløpig at drap og fjerning har foregått i en og samme operasjon. Politiet har uttalt at de ikke tror TH har utført selve drapet. Det mener jeg sannsynliggjør at en eller flere andre har tatt seg inn i boligen og fjernet AE. Samtidig er det motstridende med blodsporene fra TH, dersom de skulle stamme fra forsvinningsdagen. Likevel heller jeg mot førstnevnte teori.
Det virker mer sannsynlig at en person med en viss kriminell innsikt kan evne å planlegge en vellykket aksjon uten spor, enn en som har null erfaring og dessuten et rusproblem. Det er klart at tidligere straffedømte moduskandidater vil fort havne i søkelyset, men en smart ustraffet person kan gå under radaren.
Citera
2020-06-03, 10:28
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det har den da aldri gjort, hvorfor skal TH absolutt ha gjort dette selv? Medhjelpere løser alibiet, han har ikke gjort grovarbeidet selv. Det beste alilbiet er å faktisk HA alibi, det har selvsagt TH tenkt på i og med at alt er så nitid planlagt.

Det er seriøst ikke noen som fortsatt tror at TH er uskyldig nå? Når han forsøker å ta kontakt igjen for å betale enda mer etter at det har gått evigheter, og etter å ikke ha fått livsbevis sist, og det rett før et ikke-avhør fordi han ikke vil la seg avhøre. Hallo?
Alle som har deltatt i tråden her en stund vet at min hovedteori er at "noen profesjonelle" har tatt seg inn, overfalt og drept AE. Med TH som bakmann. Den lange planleggingsfasen gjør at elektroniske spor etter kontakt mellom oppdragsgiver og utførende enhet er slettet i medhold av loven. Jeg har aldri påstått at TH har gjort dette selv...? Selv om det er min hovedteori så er jeg åpen for andre mulige hendelsesforløp, selvsagt.
Citera
2020-06-03, 10:30
Medlem
Citat:
Jeg tror foreløpig at drap og fjerning har foregått i en og samme operasjon. Politiet har uttalt at de ikke tror TH har utført selve drapet. Det mener jeg sannsynliggjør at en eller flere andre har tatt seg inn i boligen og fjernet AE. Samtidig er det motstridende med blodsporene fra TH, dersom de skulle stamme fra forsvinningsdagen. Likevel heller jeg mot førstnevnte teori.
Det virker mer sannsynlig at en person med en viss kriminell innsikt kan evne å planlegge en vellykket aksjon uten spor, enn en som har null erfaring og dessuten et rusproblem. Det er klart at tidligere straffedømte moduskandidater vil fort havne i søkelyset, men en smart ustraffet person kan gå under radaren.

Men du er enig i at den digitale plattformen og kryotorigg kan knyttes opp mot RU? Da tror jeg neppe personen ville gått under radaren. Og det tror jeg heller ikke han har gjort. Jeg heller mot hypotese 2, men avviser ikke innleid drapshjelp. Da har de i såfall stått for alt. Og de er to. Da var det viktig for bakmann å ha «rene hender». Antagelig er det da også snakk om en mellommann som kan ha et selvstendig motiv.
Oppklaring vil bli vanskelig, og vi står overfor «den perfekte forbrytelse».
Citera
2020-06-03, 10:32
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Nei, du har ikke misforstått dette, ifølge meg.

Visse personer på tråden tror at politet har RETT til å avhøre TH.
Ethvert avhør er imidlertid frivillig fra THs side.

Gitt de signalene som har kommet fra THs advokat om at han og TH nå revurderer om det i det hele tatt skal gis ytterligere avhør, er det rimelig klart at møtet på politihuset i Lillestrøm vil holde seg innen den oppgitte rammen. Det spiller ingen rolle at Gassa, Kornblomst m fl mener TH nå er en mørnet biff som skal stekes av politiet idag. Og dersom politiet velger å pågripe TH idag, bør de ha vesentlig nytt materiale, jfr lagmannsrettens kjennelse der TH ble satt fri.
Jepp, da er vi flere som deler den oppfatningen. Det er heller ikke vanlig i nyere tid at politiet går rett på konfronterende avhør av en siktet. Fri forklaring er det man starter med som hovedregel. Konfrontering med bevis kommer sent i avhørsrekken.
Citera
2020-06-03, 10:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Kan ju lika gärna gälla poliser eller militärer. Några som är jäkligt trötta på det eviga ekorrhjulet och taskig lön.
Citera
2020-06-03, 10:42
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan ju lika gärna gälla poliser eller militärer. Några som är jäkligt trötta på det eviga ekorrhjulet och taskig lön.
Absolutt, de har kriminell innsikt/kunnskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in