2020-06-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det ble annonsert på NRK nyhetene at TH har aktivert koden som sier at han vil betale hele beløpet.
jeg synes det blir mer og mer innviklet om TH er GM ..
Citera
2020-06-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz

Hvordan da ? Det er da vel ingen i hele verden som tror at AE kommer tilbake ?
Citera
2020-06-02, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Finns det något kidnappningsfall i världshistorien som har dragit ut så här på tiden (och där den kidnappade fortsatt är vid liv?) Det ligger i sakens natur att både kidnappare och motpart vill att saken skall vara över fortast möjligt.

Dokumentären kan heta ”Den motvilliga kidnapparen”

Ja, det er en meget spesiell sak dette. Finner ikke noen tidligere norsk sak å sammenlikne den med, annet enn hvis man tar bort dette med kidnapping med økonomisk motiv, og står gjenn med kone som ville skilles, men drept av sin psykopatiske mann, da har man en rekke liknende saker.
Citera
2020-06-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Ja, korta må på bordet. Vi vet at ektepakten fremstår svært urimelig. Vi vet at TH er "grillet" om dette, i flere avhør. Hvorfor får vi ikke TH sin forklaring på dette?
Skyldes det at media ikke spør?
Skyldes det at media har spurt, men at politiet ikke ønsker å svare på dette?

Utifra ryktene sies det at AEH har utfordringer med alkohol. Det sies også at hun skal ha vært til behandling for dette for en del år tilbake. Jeg må presisere at dette som kommer nå er spekulasjon på spekulasjon: Dersom overnevnte stemmer og dersom hun var i behandling omkring tiden for ektepakten; Kan det være at TH har sett på henne som såpass utilregnelig at han ikke stolte på henne når det gjaldt økonomi? Kan hun på tidligere tidspunkt i livet gitt til kjenne ett uvørent forbruk av penger at TH, for å beskytte både sine investeringer og personlige økonomi samt barnas arv, skrev denne skeive ektepakten der han kun lar henne beholde sin egen rettmessige arv og eiendom?
Citera
2020-06-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du kan kanskje motbevise brukerens påstander?

Påstanden er jo allerede motbevist av han selv.
Citera
2020-06-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz

Jeg er helt enig i at det er vanskelig å tro. Vanskelig å ta innover seg. Men det er hele handlingen i seg selv, og noen står jo bak!
De som tror på at det kan være en kidnapping er få, sporene taler mot at det er det. Dessverre. Selv om det også er grusomt, så hadde det vært bedre. Men det håpet er slukket for min del.

Det som gjenstår er en person i nær relasjon. TH er den mest sannsynlige. Men det finnes andre kandidater. Spesielt etter siste dagenes nye opplysninger. Sett i sammenheng danner det et mørkt bilde.
Her er et knippe artikler som peker mot en i nær relasjon, og det jeg tenker er et samarbeid:

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html

https://www.nrk.no/norge/undersoker-om-gjerningsmennene-flyttet-pa-mobilen-til-anne-elisabeth-hagen-for-de-forlot-huset-1.150 34014

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nmz6B/loerenskog-saken-gransket-ringelyd-i-huset

https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/politiet-jakter-paa-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da-tom-hagen-ble-paagrepet-og-s iktet?

https://www.aftenposten.no/norge/i/AdyG15/politiet-har-video-av-bil-som-rygget-inn-til-hagens-bolig-kort-tid-foer-anne-elisabeth-hagen-forsvan t?
Citera
2020-06-02, 20:25
Medlem
Hvis motparten svarer og AE er i live, så bør motparten sende livsbevis og sørge for at AE kommer hjem før TH betaler pengekravet, synes jeg.

Hvis motparten svarer og AE er død, så bør motparten sende informasjon om hvor levningene av AE er og politiet må finne levningene av AE før TH betaler pengekravet, synes jeg.
Citera
2020-06-02, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Hvordan kan du si dette om offerets familie? Skal de i tillegg få en omsorgssak?

Det er dette forumet som har konkludert med at hele familien Hagen har psykiske utfordringer. Ingen andre steder står det. Skjerp deg.
Ja, det er så ondskapsfullt at jeg har ikke ord. Stiller man spørsmål så får man ikke svar.
Utrolig stygt sagt, og denne brukeren påstår seg å være en stemme for AEH.
Virker som det er vanskelig å styre seg innimellom...
Respektløst mot AEH!
Citera
2020-06-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du kan kanskje motbevise brukerens påstander?

Det er hans jobb å bevise påstander. Ikke min jobb å motbevise.

Men han karakteriserer personer jeg har møtt med kvaliteter jeg aldri har sett i dem, men dette kan jeg ikke bevise men bare fortelle dere.
Citera
2020-06-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Utifra ryktene sies det at AEH har utfordringer med alkohol. Det sies også at hun skal ha vært til behandling for dette for en del år tilbake. Jeg må presisere at dette som kommer nå er spekulasjon på spekulasjon: Dersom overnevnte stemmer og dersom hun var i behandling omkring tiden for ektepakten; Kan det være at TH har sett på henne som såpass utilregnelig at han ikke stolte på henne når det gjaldt økonomi? Kan hun på tidligere tidspunkt i livet gitt til kjenne ett uvørent forbruk av penger at TH, for å beskytte både sine investeringer og personlige økonomi samt barnas arv, skrev denne skeive ektepakten der han kun lar henne beholde sin egen rettmessige arv og eiendom?
Har vært inne på tanken selv. At det kan være grunner til THs gjerrighet både i ektepakten og ellers. Kjenner selv til et tilfelle der shopping er et såpass stort problem, at den med pengene har måttet innføre strenge "restriksjoner". Men som du sier, det blir jo bare spekulasjoner.
Citera
2020-06-02, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Det er hans jobb å bevise påstander. Ikke min jobb å motbevise.

Men han karakteriserer personer jeg har møtt med kvaliteter jeg aldri har sett i dem, men dette kan jeg ikke bevise men bare fortelle dere.

Så du kan ikke motbevise det altså, men samtidig omtaler han som farlig.
Hvilke "personer" og hvilke "kvaliteter"?
Citera
2020-06-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
AE har förmodligen varit ute och rastat hundvalpen på morgonen och kan ha lagt ifrån sig telefonen sen?
Det kan hende at det var slik, og at hun eventuelt ble angrepet i huset kort tid etter å ha kommet hjem fra en slik tur med valpen. (Jeg skrev kort tid, fordi AE ikke brukte å oppbevare telefonen på det bordet i andre sammenhenger enn når hun nylig hadde kommet hjem. Og jeg går ut i fra at hun brukte å ta med telefonen lengre inn i huset til et av de rommene hun brukte å oppholde seg i, ganske snart etter å ha kommet hjem).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in