Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Jag har mer en gissning är teori. Det är för många tillfälligheter som talar för att CA KAN ha gjort det. Inget som binder honom till platsen. Men otroligt mycket faktorer som är negativa mot honom. Det är nästan osannolikt att någon ska passa så bra in utan att vara mördaren.
Men inget knyter honom till mpl eller ens Sveavägen. Det är ett enormt problem med min gissning.
Det hedrar dig att du kritiskt granskar din egen idé, något som jag saknar hos exempelvis TP. Tycker att han är alldeles för tvärsäker.
Men du är en kritiskt granskande person och det gillar jag. Man kan f-n inte köpa vadsomhelst utan att få trovärdiga bevis för påståendena.
Sen får vi försöka undvika att förlora oss i detaljer, jag har själv syndat på den punkten många gånger.
CA är även för mig en intressant person, men ingen har hittills kunnat placera honom på Tunnelgatan.
Det lilla jag vet om hans personlighet stämmer mycket bättre än det jag sett hos SE tycker jag och revolvern som aldrig lämnades in för provskjutning är/var ett konkret problem för CA.
Om vi nu ska tänka oss en ensamagerande GM.
En annan idé som intresserat mig genom åren är en mindre svensk grupp (2-3 pers) som utan förankring i några stora läger - om du förstår vad jag menar - på eget initiativ bestämde sig för att fimpa Palme.
Där finns väl flera olika tänkbara personer och motiv kanske? Men även här finns ett stort problem - att konkret placera en GM ur denna grupp på Tunnelgatan.
Jag tror inte alls på "stora teorier" med tiotals beslutsnivåer.
Jag gillar LGWP:s inställning. Man ska inte krångla till mordutredningar i onödan.