Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Det spørs hvilken side man ser det fra kanskje - derfor må man ikke glemme å ta en tur over på andre siden også.
Jeg er ikke i familie med hverken AEH eller TH, heller ikke noen andre som tilhører familien. Jeg er ikke en bekjent av dem, og jeg har heller ikke tilknytning til nærområdet, eller andre steder som har blitt nevnt i saken.
Du tar altså helt feil - og vi vet også at 2 av 3 dommere i Eidsivating lagmannsrett er uenig med deg.
Hvis jeg hadde trodd at noen i familien min hadde blitt drept av et annet medlem av familien, så hadde jeg sagt det jeg visste.
Det er ikke hyggelig å få navnet sitt tilgriset - det er direkte skadelig på det nivået vi snakker om her. Men det får være grenser, hvilket griseri man selv smører seg inn med, etter min mening!
Jeg kan ikke kjøpes for penger, og jeg får ikke én eneste krone for det jeg skriver her.
Jeg ser det ikke som usannsynlig at han har tatt barna med seg til utlandet - bort fra forhåndsdømmingen som familien i sin helhet blir utsatt for.
Det ville i såfall jeg gjort, hvis jeg hadde muligheten.
Du legger litt til side at tingretten sa at han
burde sitte i varetekt.
Det er jo ikke slik at lagmannsrettens avgjørelse er mere riktig enn tingrettens, men man har bare fått en ny sjanse. Noen ganger dømmer lagmannsretten strengere enn tingretten og noen ganger mildere.
Når de gikk til retten for å få varetekt, så var det bare for å få han i varetekt og ikke dømt, og da ga de minst mulig informasjon, men nok til at de fikk han satt i varetekt. Det var en hemmelig etterforskning må du ikke glemme. Etterforskningen er jo langt fra ferdig, og de har jo ikke kommet med alt de skal komme med. Det gjenstår flere avhør og arrestasjoner.
Du hadde felt TH hvis han var faren din, er det det du sier? Jeg tror barna beskytter han, at de vet mer enn de vil ut med. Og grunnen til det er at de ikke vil se sin far sitte å rotne i fengsel. Det er jo trossalt sin egen far. Og så har vi dette med penger og tilgriset etternavn. Det er jo rart at de nærmeste venninnene forteller noe helt annet enn barna. TH har blitt anmeldt tidligere for grove alvorlige trusler. Noen her har tilogmed hevdet at det er snakk om misunnelse når venner vitner om det de gjør, og jeg ser ikke hva man skulle være misunnelig på han for. Har har jo ikke basseng i hagen, Bugatti stående i innkjørselen osv. Han er riktignok styrtrik, men lever fatteslig.