2020-05-31, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
ICA handlarna brukar ju vara expeter på Virus och toapapper och statistik i landet.

Nu behöver man inte ha studerat virologi för att ta till sig grundläggande statistik.
Citera
2020-05-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Goda Nyheter ju!!

Får du inte göra antikroppstest gratis på jobbet?

Ja infektionen är antagligen en rest från sjukdomen, som var mild för min del.

Intressant att spår finns efter flera veckor.

Jodå jag ska testa nästa vecka.

Jag är inte i riskgrupp, är under 60 år och har utmärkt hälsa, tränar och sover bra.

Hade jag haft minsta tvivel hade jag undvikit covidvården.
Citera
2020-05-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Det kallas beredskap.

"Hålla lager i åratal med miljontals ansiktsmasker som ska ligga och damma och läkemedel som blir för gamla. Det blir för dyrt -sånt kan vi inte hålla på med. Det var ju ingen pandemi igår alltså blir det ingen imorgon."

Beredskap kan anses omotiverad sålänge det man förbereder sig för inte inträffar.

Som att teckna brandförsäkring på huset. Behövs ju inte.
Det brann ju inte upp igår, alltså brinner det inte upp imorgon.

Varför citerar du mig med det där inlägget? Hur kopplar du ihop det med ett sjukhus utan läkare, sjuksköterskor etc?
Citera
2020-05-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Fan blir det inte riktigt jävla meningslöst för alla "icke PK" aktivister att lägga manår efter manår i denna tråd om att tjata om samma sak om och om igen samtidigt som alla tycker exakt likadant? Nu kan ju iaf era genomarbetatde analyser om hur värdelösa Sverige är spridas till ett par människor som inte tycker exakt lika som er...
... 24 tim dygnet 7 dagar i veckan. Du kan skriva bara 24/7 så förstår alla om du vill vara smart. Tydligen behöver du mer mördande reklam och fanns inte du skulle jag inte skriva mer om virus nöd och politiska ljugerier. Det kan jag lova, tack!

I sak har du naturligtvis rätt men att här säga detta till en thai ger bara det vanliga leendet och inget motstånd som kan leda till nya insikter, sirru. Det är varför vi skriver och försöker sopa rent under den svenska mattan i vetenskapens tjänst!

Med bönder pratar du böndernas språk och inte latin vilket även Jesus visste med alla sina naiva liknelser och här sitter vi än i dag och försöker och försöker ...
Citera
2020-05-31, 09:30
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja infektionen är antagligen en rest från sjukdomen, som var mild för min del.

Intressant att spår finns efter flera veckor.

Jodå jag ska testa nästa vecka.

Jag är inte i riskgrupp, är under 60 år och har utmärkt hälsa, tränar och sover bra.

Hade jag haft minsta tvivel hade jag undvikit covidvården.

GGG
Citera
2020-05-31, 09:31
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Suck. Det blir jobbigare och jobbigare för fula tjocka steffe samt för hans kumpaner Anders Adolf och Johan Joseph:

https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-los-krisen-sluta-laxa-upp-resten-av-varlden/

Och värre...

https://www.svd.se/en-spackhuggare-pa-land

För hittills har det visat sig att vi saknade det mest väsentliga: beredskapslager, en duglig krisorganisation och en regering som var vuxen nog att kliva fram och ta ansvaret.
Citera
2020-05-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
ICA handlarna brukar ju vara expeter på Virus och toapapper och statistik i landet.

Kanske inte, vad vet jag...

Men det verkar som att en ICA-handlar kan avgöra att 310<343.
Citera
2020-05-31, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Att det ökar enskilda dagar är en sak men den nedåtgående trenden över tid borde vara uppenbar för alla. "Ökningen" i arikeln är ju inte ens aktuell, utan det har minskat sen dess..

Källa på det?
Citera
2020-05-31, 09:34
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Återigen. Kanonbra!

Då innebär det nästan en femdubbling i testfrekvensen trots att antalet bekräftade fall ligger på samma nivå!

Hur står det till med mattekunskaperna?

Du kan inte direkt relatera antal tester/ fall av Covid-19.
Citera
2020-05-31, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Källa på det?

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Citera
2020-05-31, 09:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Och smittspridningen kommer pågå fram tills dess att flockimmunitet uppstår eller lyckat vaccin finns tillgängligt?
Flockimmunitet kommer inte att uppstå.
Citera
2020-05-31, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Hur står det till med mattekunskaperna?

Du kan inte direkt relatera antal tester/ fall av Covid-19.

Det är klart man kan. Ökar man antal tester så kommer man hitta fler milda fall. Det är precis vad som sker bland vårdanställda.

Om jag har fel och vi nu inte har en minskning i antal fall? Varför sjunker antal patienter så kraftigt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in