2020-05-31, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Men var är alla? I detta forum brukar det gå max 3 minuter mellan kommentarerna. Så jag säger att viruset nästan har dött?
Vi är inte döda än. Men du kanske dör snart?
Citera
2020-05-31, 03:12
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Men blev det nånsin nån informationsbroschyr om covid på andra språk? Har aldrig sett det följas upp nånstans och ingen i tråden vet nåt...

"Vad fan får jag för pengarna"?

😂😂
Google är gratis.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/informationsblad-pa-olika-sprak/
Citera
2020-05-31, 03:14
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Hade varit kul att veta hur många som hade dött i Italien, Spanien, eller hela Europa för all del, om Tegnell hade fått bestämma om coronahanteringen i alla andra länder också!

Tengele har ju lyckats att bli doktor död med hela världen genom att på sin vakt överse hur världens mest glesbebyggda, och socialt distanserande, land blev det med högst dödsratio, så han hade satt sprätt på minst det trippla i Italien/Spanien. Aspiet älskar ju siffror så han hade varit eld och lågor.
Citera
2020-05-31, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK nu förstår vi att du inte förstår den mänskliga kroppen och dess ofta fantastiska immunsystem som tyvärr kan gå lite för långt ibland. Eller att mediciner och behandlingar kan vara direkt dödande.

Suck. Det är ändå sjukdomen covid som ju är grundorsaken och som därför dödar de covidsjuka.... 🙄

Om någon skjuter en annan person i en gränd, så är det ju inte läkaren som försöker rädda offret, som dödat personen. Det är ju skytten.

Jag ger faktiskt upp att debattera med dig, sorry. Det är för knasiga svar, det går liksom inte att ha någon seriös diskussion. Men ha en bra kväll/natt! 😂
Citera
2020-05-31, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Vi är inte döda än. Men du kanske dör snart?
Ja vem vet vem som dör snart? Dålig fart på evighetslånga tråden bara. Men många kramar ska du ha!
Senast redigerad av Trxhobit 2020-05-31 kl. 03:58.
Citera
2020-05-31, 03:17
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Men var är alla? I detta forum brukar det gå max 3 minuter mellan kommentarerna. Så jag säger att viruset nästan har dött?

- Det kan ju vara så att dom flesta deltagare i denna diskussion befinner sig i centraleuropeisk tidszon.

Du kanske befinner dig på Mindanao, och har svårt att förstå att det är natt i Europa.
Citera
2020-05-31, 03:18
Medlem
Citat:
Suck. Det är ändå sjukdomen covid som ju är grundorsaken och som därför dödar de covidsjuka....
Nej det stämmer inte alltid.

Om någon skjuter en annan person i en gränd, så är det ju inte läkaren som försöker rädda offret, som dödat personen. Det är ju skytten.[/quote]
Det beror såklart på vad läkaren gör.
Citera
2020-05-31, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Google är gratis.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/informationsblad-pa-olika-sprak/

Tack, jag pratade inte om en hemsida dock. MSB skulle ju få 75 millar, för att se till att trycka broschyrer och lassa ut till alla utsatta förorter. Sen när de fick frågan på en PK långt senare om broschyrerna hade skickats ut, så såg de ut som fågelholkar och visste inte om det hade gjorts. Sen har jag aldrig mer hört något om det på någon PK. Det är ganska symptomatiskt (No pun intended), för hur allt kring covid har skötts.
Citera
2020-05-31, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Det kan ju vara så att dom flesta deltagare i denna diskussion befinner sig i centraleuropeisk tidszon.

Du kanske befinner dig på Mindanao, och har svårt att förstå att det är natt i Europa.
Ja så är det nog. Ni ligger och lurar i vassen. Men jag är rätt positiv att viruset ger vika.

. 🍹
Senast redigerad av Trxhobit 2020-05-31 kl. 04:06.
Citera
2020-05-31, 03:26
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det är bra att Anders nonchalerar WHO.
Är förvånad att ECDC har fått så lite uppmärksamhet under Coronaperioden. Den ligger ju dessutom i Stockholm och borde ha några experter som borde vädrat sina åsikter.

https://www.ecdc.europa.eu/en

Såg att de hade gett ut ett svar om munskydd.

Citat:
Are face masks effective in protecting against COVID-19?

If you are infected, the use of surgical face masks may reduce the risk of you infecting other people. On the other hand there is no evidence that face masks will effectively prevent you from becoming infected with the virus. In fact, it is possible that the use of face masks may even increase the risk of infection due to a false sense of security and increased contact between hands, mouth and eyes while wearing them. The inappropriate use of masks also may increase the risk of infection.
Citera
2020-05-31, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det stämmer inte alltid.

Om någon skjuter en annan person i en gränd, så är det ju inte läkaren som försöker rädda offret, som dödat personen. Det är ju skytten.
Det beror såklart på vad läkaren gör.[/quote]

Nej. Offret skulle aldrig ha legat på sjukhuset för att behöva bli räddad av en läkare, om inte gärningsmannen hade skjutit offret.

Likadant som att ett covid-offer inte skulle ha legat på sjukhus med cykotinstorm, om denne inte hade drabbats av covid.

Jag tycker faktiskt att det är dags att du startar en konspirationstråd. Ditt förnekande av covid är på en helt annan nivå, som inte är okej i en sån här tråd. Om du på allvar menar att alla de nästan 400.000 personerna som dött i världen, egentligen har dött av något helt annat, så är det inte bara extremt respektlöst mot offren för covid, det hör inte heller hemma i denna tråd, då det är en konspiration/alternativ teori. Skärpning tack.
Citera
2020-05-31, 03:31
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Tack, jag pratade inte om en hemsida dock. MSB skulle ju få 75 millar, för att se till att trycka broschyrer och lassa ut till alla utsatta förorter. Sen när de fick frågan på en PK långt senare om broschyrerna hade skickats ut, så såg de ut som fågelholkar och visste inte om det hade gjorts. Sen har jag aldrig mer hört något om det på någon PK. Det är ganska symptomatiskt (No pun intended), för hur allt kring covid har skötts.

Jag vet att Malmö stad i sin tidning som delas ut till alla hushåll har haft ett antal sidor med info på olika språk.

Rosengård hade också tidigt ett antal dödsfall och ryktet om dessa spred sig snabbt och fick faktiskt invånarna i de nysvenska områdena att använda handsprit, handskar och munskydd i större utsträckning än vad man såg i resten av Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in