2020-05-31, 00:52
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
T misshandlar W brutalt i vardagsrummet. Han åker i ren panik iväg med tåget mot Göteborg. På vägen dit ångrar han sig och inser att han måste tillbaka till lägenheten. Han virrar runt i Ljungskile ett tag. Panikar över vad han har gjort. Under tiden har W då lyckats ta sig till sängen. Kan förklara det skrik grannen hörde klockan 22 när T faktiskt inte var hemma. När T väl kommer hem är hon antingen nästan död/redan död.

Så kanske var det aldrig meningen att hon skulle dö... därför får han världens stresspåslag och styckar henne i badrummet för att försöka dölja vad han gjort. Kanske tillkallar han hjälp? Ringer någon och berättar vad han gjort?

Vad tror ni om detta?
Grannen sa ca 22. T var hemma 22.15. Grannen verkar i förhör lite förvirrad och säger emot sig själv. Han säger först att han halvsov på soffan, sen att han sov i sängen, och det är det han baserar tiden på. Jag tror inte W skriker för sig själv strax innan hon dör.
Citera
2020-05-31, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Grannen sa ca 22. T var hemma 22.15. Grannen verkar i förhör lite förvirrad och säger emot sig själv. Han säger först att han halvsov på soffan, sen att han sov i sängen, och det är det han baserar tiden på. Jag tror inte W skriker för sig själv strax innan hon dör.
G är inte ett pålitligt vittne angående tiden men han sa inte ca 22, han sa mellan 21-22. Sedan är det väl två olika vittnen som ligger i soffan resp sängen? P låg i sängen efter jobbet, G i soffan vid TV:n?

Eller?

Oavsett har G fel angående tiden. Garanterat.
Citera
2020-05-31, 01:16
Medlem
Först trodde jag att han hade cementerat in henne någonstans alt dumpat henne i vattnet men ju mer som börjar nystas upp och desto mer man läser på om tider som T haft på sig så tror jag faktiskt att Wilma nog är nedgrävd eller gömd nånstans i närheten.

Kanske något naturområde i närhet till området han bor i. Kanske har han inte styckat Wilma i flera delar, han kom kanske inte längre än till huvudet pga otillräckliga verktyg. Avlägsnar man ett huvud så lär det komma mycket blod. Kanske lyckades han inte dela upp henne mer än så.

Men om han skulle ha lindat in henne och släpat ned henne till en bil så borde han ju rimligtvis fått med sig huvudet med.
Frågan är ju om han packade henne i något speciellt och sedan tänkte att jag tar ut henne och gräver ned henne och hämtar huvudet sen men väl på plats inser han att det blir lättare att bara gräva ned hela saken han packat henne i.

Han verkar ju ändå förstått att lik luktar. Så man kan ju utgå från att han faktiskt tänkt till lite där och sett till att vad han än packat ned henne i är väl förslutet med flera lager klingfilm och plast innan han grävt ned henne.

Precis när han tänkt hämta huvudet och fixa med det kanske det blev hett om öronen och sen blev det för sent. Men anledningen till att ingen hittat kroppen eller delarna är nog för att det är väldigt väl förslutet.
Senast redigerad av Firelinefireline 2020-05-31 kl. 01:19.
Citera
2020-05-31, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo jag vet det ... gjorde bara en enkel förklaring. Har varit med när de gjort så och har stor respekt för att aldrig gå under en rotvälta.
presic! sådan svensk bonde kunskap besitter han absolut inte !
Citera
2020-05-31, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Detta kommer säkerligen låta jätte konstigt men..

Är det så att man kollat UNDER broar? Alltså alla bryggor eller broar som finns i närheten av vatten där man kan gå/krypa under och "sätta fast" kroppen under. Vad jag läst mig till där de hittat lik som setat under en bro eller brygga har de oftast tagit år innan man hittat kroppen.. Jätte långsökt, men hade jag inte bott 5 timmar bort hade jag i allafall kollat, i säkerhets skull, under de ställen där det ser ut som en människa kan komma under, krypandes, krälandes eller stående.

Kan tillägga att.. Jag är så frustrerad i att hon inte hittas, som de flesta andra såklart. Så inga ställen är väl för tokiga att söka på vid det här laget?
Finns det föressten typ kärr eller mosse mark i närheten..?

Just det så! bra tänkt under broar kulvertar åar vatten BRA! BRA! platser folk inte tänker på! Båtskul båtvrak bakluckor i skrotbilar??
Citera
2020-05-31, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
För att välta tillbaka rotvältan såklart

det behövs en nysning,en mygga för att få en rotvälta att slå tillbaka ,med tjugo ton kraft ,gå under en får du se... om du törs OFFTOPIK
Citera
2020-05-31, 01:32
Medlem
Nån var inne på detta tidigare i tråden, att han kan ha dumpat delarna i soprum på andra platser än vid sitt eget hem. Det är inte en helt dum tanke.

Visst var det så att han var hemma 5 gånger under en arbetsdag? Med tillgång till bil?

Jag inbillar mig att en styckning av en kropp lämpligen görs i sex delar:

Huvud, bål, vänster arm, höger arm, vänster ben, höger ben.

Totalt sex "kollin", relativt lätta att hantera var för sig, möjliga att dölja och flytta utan större problem.

Ett "kolli" låg i väskan i lägenheten, fem kollin hann han göra sig av med - ett per "hembesök"?
Citera
2020-05-31, 01:35
Medlem
Han e så jävla tvärsäker på att dem aldrig kommer hitta henne, och han verkar få rätt! Det har gjorts otaliga sök och hon borde rimligtvis varit hittad.. Hur kan han va så säker då? En kropp kan grävas upp, en kropp i havet kan flyta upp. Eller håvas upp. Även en kropp flyttad över gränserna kan dyka upp. Men en uppbränd kropp, kan aldrig dyka upp!
Citera
2020-05-31, 01:44
Medlem
Willow1s avatar
Träskylten i garderoben är en bild på Tupac, jag hade i backhuvudet om att just hans uttryck ”Thug Life” varit med i nått jag sett eller hört.

Så vad gör man?! Jo juste man googlar.
Så detta är det dålda budskapet i träskylten som stod i garderoben framför väskan med W i

-But what you might not know, is that his iconic 'Thug Life' tattoo actually had a hidden meaning. In an interview, Tupac said THUG LIFE was actually an acronym standing for 'The Hate U Give Little Infants Fucks Everyone
Citera
2020-05-31, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan hålla med om klanens betydelse rent generellt men om Tischko hade fått hjälp med att städa så borde nog inte någon kroppsdel ha blivit kvar i lgh?

Tsh ingår i en kurdisk maffia kultur ala italiana OMERTA dvs TYST! så länge han inte skvallrar kniper truten ,om medhjälpare ,som han med all säkerhet har,kommer han ,och hans familj,alltid erhålla respekt från sin familj.behålla beskydd! Därför är han så kool undviker att berätta ,hånar åklagaren,inte minst åklagarbiträdet som är KVINNA..
Citera
2020-05-31, 01:47
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Tsh ingår i en kurdisk maffia kultur ala italiana OMERTA dvs TYST! så länge han inte skvallrar kniper truten ,om medhjälpare ,som han med all säkerhet har,kommer han ,och hans familj,alltid erhålla respekt från sin familj.behålla beskydd! Därför är han så kool undviker att berätta ,hånar åklagaren,inte minst åklagarbiträdet som är KVINNA..

Kan man länka honom till det eller trollar du. Lite fast och rejäl fakta är bra
Citera
2020-05-31, 01:49
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrie.Mathison
Nån var inne på detta tidigare i tråden, att han kan ha dumpat delarna i soprum på andra platser än vid sitt eget hem. Det är inte en helt dum tanke.

Visst var det så att han var hemma 5 gånger under en arbetsdag? Med tillgång till bil?

Jag inbillar mig att en styckning av en kropp lämpligen görs i sex delar:

Huvud, bål, vänster arm, höger arm, vänster ben, höger ben.

Totalt sex "kollin", relativt lätta att hantera var för sig, möjliga att dölja och flytta utan större problem.

Ett "kolli" låg i väskan i lägenheten, fem kollin hann han göra sig av med - ett per "hembesök"?

Ja jag sa det tidigt i tråden och i förrgår.
5 ggr hem under arbetspasset, känns riktigt rubbat om man inte som T sorider ut det han vill bli av med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in