2020-05-31, 00:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Rotvälta och motorsåg, hur får du ihop den ekvationen?🤔

Man lägger något/någon där roten har suttit och sedan sågar man av stammen på rotvältan så rasar den tillbaka - antingen av tyngdkraften eller så puttar man tillbaka den ...
Citera
2020-05-31, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Man lägger något/någon där roten har suttit och sedan sågar man av stammen på rotvältan så rasar den tillbaka - antingen av tyngdkraften eller så puttar man tillbaka den ...
Man behöver definitivt inte putta. Det handlar om flera ton som faller tillbaka. Marken runtomkring studsar ett par decimeter, det är mäktigt. Men man behöver veta hur man skall såga för att inte själv bli skadad i processen. Och MGM saknar förmodligen den kunskapen.
Citera
2020-05-31, 00:15
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Det var den 30 minuters turen jag syftade på ja, däremot får jag inte ihop den med loggen du lägger upp i andra länken. Där ser allt ut att stämma även om jag inte riktigt förstår vad som menas där.
Men besöken är inloggningar han gör hos brukare antar jag utifrån vad hans chef sagt.
Vilken sida hittar jag gps-loggen i vitt/gult?
Hittar den inte nu men det ser iallafall ut som att han varit hos brukare under de 30 minuterna nu...
Det är från aktbilaga 136 sid 11.
Citera
2020-05-31, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Tror personen menar att man lägger kroppen under vältan och sen sågar av trädet med motorsågen så den slår igen.

Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Tackar för svar.
Svar t båda: kan erkänna att jag inte är någon timmerman men är lite skeptisk till att stammen slår igen som en råttfälla.
Och putta tillbaka en välta kan man nog göra. Om man är Hulken.
Men bara vad jag tror, blir OT att spåna vidare om det.
Citera
2020-05-31, 00:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Man behöver definitivt inte putta. Det handlar om flera ton som faller tillbaka. Marken runtomkring studsar ett par decimeter, det är mäktigt. Men man behöver veta hur man skall såga för att inte själv bli skadad i processen. Och MGM saknar förmodligen den kunskapen.

Jo jag vet det ... gjorde bara en enkel förklaring. Har varit med när de gjort så och har stor respekt för att aldrig gå under en rotvälta.
Citera
2020-05-31, 00:27
Medlem
Citat:

Så här har det gått till! ett lgnbråk! affektion T råkade slå för mkt .knivar kasta saker på varandra! .wilma död av övervåld! fn ochså hjälp vad skall jag göra? hon är ju död!! måste ringa ngn !

I vissa kulturer gör man ALLT ALLT för familjen tom hedersmördar 14 åringa småflickor Man gör vad som helst för att skydda en son, VADSOMHELST!!
Anledningen att Thsk är så arrogant dryg är att han vet att han har hela klanen med sig intill döden!..man förråder ALDRIG en familjemedlem! I den kulturen.. han har backup hela vägen..Om han förråder medhjälpare är hela hans familj bannlysta !.. nej han är för FEG för att ha gjort allt detta själv!!
Han har slagit ihjäl henne,men han har haft hjälp att STÄDA!!
Citera
2020-05-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Så här har det gått till! ett lgnbråk! affektion T råkade slå för mkt .knivar kasta saker på varandra! .wilma död av övervåld! fn ochså hjälp vad skall jag göra? hon är ju död!! måste ringa ngn !

I vissa kulturer gör man ALLT ALLT för familjen tom hedersmördar 14 åringa småflickor Man gör vad som helst för att skydda en son, VADSOMHELST!!
Anledningen att Thsk är så arrogant dryg är att han vet att han har hela klanen med sig intill döden!..man förråder ALDRIG en familjemedlem! I den kulturen.. han har backup hela vägen..Om han förråder medhjälpare är hela hans familj bannlysta !.. nej han är för FEG för att ha gjort allt detta själv!!

Kan hålla med om klanens betydelse rent generellt men om Tischko hade fått hjälp med att städa så borde nog inte någon kroppsdel ha blivit kvar i lgh?
Citera
2020-05-31, 00:40
Medlem
Detta kommer säkerligen låta jätte konstigt men..

Är det så att man kollat UNDER broar? Alltså alla bryggor eller broar som finns i närheten av vatten där man kan gå/krypa under och "sätta fast" kroppen under. Vad jag läst mig till där de hittat lik som setat under en bro eller brygga har de oftast tagit år innan man hittat kroppen.. Jätte långsökt, men hade jag inte bott 5 timmar bort hade jag i allafall kollat, i säkerhets skull, under de ställen där det ser ut som en människa kan komma under, krypandes, krälandes eller stående.

Kan tillägga att.. Jag är så frustrerad i att hon inte hittas, som de flesta andra såklart. Så inga ställen är väl för tokiga att söka på vid det här laget?
Finns det föressten typ kärr eller mosse mark i närheten..?
Citera
2020-05-31, 00:44
Medlem
Citat:
Rotvälta och motorsåg, hur får du ihop den ekvationen?🤔
För att välta tillbaka rotvältan såklart
Citera
2020-05-31, 00:45
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur

Klanen och familjen vänder ryggen till dem som mördar ”utan anledning”. Därför säger hans far att T inte är hans son om han har mördat W.
Citera
2020-05-31, 00:48
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Det enklaste sättet att gömma en kropp är under en rotvälta. Då krävs förstås tillgång till motorsåg och vana av att använda den. MGM kommer väl från icke trädfällande nation?

Det där var ett mycket intressant och fyndigt inlägg!! Har aldrig själv tänkt den tanken att en mgm kan gömma en kropp på detta sätt! Visst, rotvältan slår igen som en musfälla efter att man kapat av trädet. Det är tyngden, jordens dragningskraft och kvarvarande rötter i marken som gör det. Dock krävs det en del kunskaper om det här, även om en idiot kan lyckas med det mesta..

Funderade inledningsvis på om han kan ha gömt undan kroppen på Halle- eller Hunneberg. Det är ödsliga områden och torde vara idealisk placering för kroppsdelar. Men det är nog långsökt ändå. Har inte haft möjlighet att ta mig dig för att söka.
Citera
2020-05-31, 00:50
Medlem
Citat:
Kan hålla med om klanens betydelse rent generellt men om Tischko hade fått hjälp med att städa så borde nog inte någon kroppsdel ha blivit kvar i lgh?

Jag vet lite lika som dig, men jag tror inte inte de var iskall nog att stycka? här gällde de att agera snabbt ..Linda in kroppen i en trasmatta plast folie in i bakluckan snabbt som fan få bort den vart? fixa ett par tomma plåtfälgar/en båtmotor?en kedja rep och dumpa på bästa plats! var? havet så klart? huvudet? Själv när vi slaktade djur på gården tog pappa bort huvudet så vi skulle slippa se ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in