2020-05-30, 18:10
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Hur lyckas dem lura en hel befolkning? Är svenskar världens mest korkade människor?

Ja, faktiskt så är svenskar något otroligt korkade. Vi har växt upp med uppfostran att storebror tar hand om oss samt att vi skall tro på vad politiker säger.
Så är det inte i många andra länder där man inser att samhället är totalt korrupt och att man får ta hand om sig själv.
Citera
2020-05-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Läs mina inlägg och inse att det bara finbs en utväg ur det här för dig. För Sverige finns ingen utväg, man har sänkt sitt rykte i världen till ett U-lands nivå och det kmr aldrig gå att reparera eftersom det inte finns ens en strimma kapacitet för att kunna höja sig igen. Det är totalt kört helt enkelt

Visst är det kört. Det kommer bli en massiv utvandring av dugligt folk, från den humanistiska och islamistiska staten. Till länder med politiker som inte försnillar folket pengar.

Det som är den starkaste indikationen på att det är kört är oppositionens stöd till regeringen, och att C och L inte besinnar sig, och ger klartecken om att fälla regeringen.

Nu är alla politiska partier delaktiga i folkmordet på äldre och svaga grupper. Hur ska de förklara i nästa valrörelse att de lät folkrättsbrott pågå, mot utvalda delar av befolkningen, och att de är bättre trots sin undfallenhet?
Senast redigerad av Vresrosen 2020-05-30 kl. 18:15.
Citera
2020-05-30, 18:12
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, exakt. Blir inte många kvar då när svenskarna kastats ut från sitt eget land. Bra att ni är tydliga med vad som är er agenda.
Vilka ”vi”? Jag är svensk och skäms över mina landsmän som håller dr Tengele om ryggen. Vad är min agenda och vilka är mina kompanjoner?
Citera
2020-05-30, 18:13
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Om det är sant att endast 1-10% av svenskarna har smittats/immuniserats av denna "pandemi", kan man inte då med rätta hävda att den är en av de [u]minst smittsamma flunsorna i mannaminne?

Fast under en influensa har vi vaccin så det går inte att sätta likhetstecken mellan COVID-19 och influensa.
Citera
2020-05-30, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är det inte. Återigen så redovisar inte Sverige perfekt men bra mycket bättre än väldigt många andra länder som bara rapporterar döda på sjukhus.

De allra flesta av världens utvecklade länder redovisar även de som dör utanför sjukhusen. Detta har du fått källor på flera gånger i tråden, så vet inte varför du fortsätter sprida desinformation. Kom gärna med dina källor (färska), som visar på att världens utvecklade länder ej redovisar döda utanför sjukhus. Annars tar vi det bara som propaganda...
Citera
2020-05-30, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Vilka ”vi”? Jag är svensk och skäms över mina landsmän som håller dr Tengele om ryggen. Vad är min agenda och vilka är mina kompanjoner?
assurbanipal999 och du som tyckte att svenskarna är svin som ska straffas med att skulle kastas ut ut landet om de inte har munskydd precis som ni.

Och så de här i tråden som önskar att främmande makt ska invadera Sverige med avrättningspatruller, och några som önskade att IS ska komma och döda alla.
Citera
2020-05-30, 18:19
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast under en influensa har vi vaccin så det går inte att sätta likhetstecken mellan COVID-19 och influensa.

Ändå så har många fler smittats under tidigare influensor...

Eller hur?
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-05-30 kl. 18:25.
Citera
2020-05-30, 18:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Skåne har lika stor smittspridning som Norge och lägre än Köpenhamn och har inte haft ngn lockdown. Kan du som är så smart förklara vad det beror på ?
Jag kan! Det stora potentiella klustret Köpenhamn stängde ner. Det tillsammans med en barriär mot övriga kontinenten tack vare Tysklands lock-down. Den stora källan till inflöde nämligen Kastrup avskärmades i det närmaste totalt från Skåne och det tidigt. I Stockholm hade man Arlanda och vi vet hur det gick med uteblivna åtgärder. Skåne har också haft alerta myndigheter som på eget bevåg utförde smittspårning och annat skyddsarbete.

Egentligen är Skåne ett exempel på att tidiga lock-down-åtgärder parat med andra åtgärder ger stora resultat. En förklaring på att det har gått så bra i andra länder som tagit sådana beslut.

Så logiken hos er förnekare haltar även där.

Skulle dock inte förvåna mig om de drabbas under sommaren p.g.a. underlåtelser nationellt. Det vore väldigt tråkigt. Jag skulle som statsminister i Danmark inte släppa på trafiken ens från Skåne, tyvärr i ljuset av det.
Citera
2020-05-30, 18:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Ändå så har många fler smittats under tidigare influensor...
Där har vi dock en viss flockimmunitet med hjälp av vaccin och korsimmunitet mellan de olika varianterna.

Det finns dock höggradigt patogena influensavirus där ute som bara väntar på att hoppa över till människan. Och de kommer. Så du kan lugnt invänta undergången.
Citera
2020-05-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag delar din oro. Vissa kanske skulle se din framtidsbeskrivning som pessimistisk, jag ser den snarare som realistisk. Jag tycker det är vad som ser ut att hända precis nu. Det skrämmer även mig.

Som får på väg till slakt på något vis. Vad som förvånar mig är att inte fler ser det. Krogar och restauranger som för 2 månader sedan gapade ekande tomma är om inte fullsatta så åtminstone välbesökta. T-banor och bussar är fyllda. Idrottsföreningar kör igång igen med inomhusträningar. Rådet är som du säger att tvätta händerna. Det gör mig gravt orolig för vad som ska hända under hösten. Man måste ju vara både blind och totalt döv om man inte ser riskerna med det är vi är på väg mot i Sverige. Vi har ju redan idag de högsta dödstalen per capita, men jag tror det kan bli tusan så mycket värre. Vi har ju inte haft så särskilt mycket restriktioner i det här landet och de få vi ändå haft verkar folk tröttna på mycket snabbt. Detta samtidigt som vi har en mycket underdimensionerad sjukvård. Det känns inte som någon bra kombination.

Ja, jag är orolig för egen del. Man vet ju inte ens vad som är Sveriges strategi längre. Tanken var ju att vi skulle närma oss flockimmunitet, och då skulle smittspridningen minska pga det. Men nu är vi ju långt därifrån. På sin höjd kanske immuniteten i Stockholm får ned smittspridningen med 5-10 procent, men vad hjälper det om de sociala kontakterna ökar med 30 procent? Hur ser planen ut. Är planen att viruset ska fasas ut till hösten? Hur då? Eller ska det ligga på en stabil nivå, dvs som nu? OK, 50-60 döda per dag närmaste året, det blir 20000. Jag vill inte var en av dessa, eller att någon i min familj ska bli det.

Och vad har vi för beredskap att det inte stiger mot 500-1000 döda per dag som vi sett i New York City? Vintern kommer det ta fart där smittan finns kvar (inte ex. NZ). Vilka kommer då inte få någon vård alls? Alla över 65? Vad händer med vårdskulden till hösten? Kommer det att genomföras några operationer som inte är livsnödvända överhuvudtaget. Vad händer med cancerpatienterna? Vad händer om man bryter benet?

Ärligt talat förstår jag inte varför inte fler är oroliga över det här. Folk i andra länder verkar vara mer oroliga över vad som händer i Sverige än svenskarna själva. De ser oss som ett skräckexempel. OK, en del vill gärna komma och turista här för vi har öppet överallt, men sen kan de alltid åka tillbaka - det blir som en tillfällig skräckupplevelse, bungy jump, typ. Många utomlands ser det nog som tragiskt, för i grunden tycker dom om svenskar.
Citera
2020-05-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Struntprat. Så många människor med ena foten i graven finns det inte i närheten av i USA!

USA: 52 miljoner människor över 65. (16%).

Så det finns några stycken pensionärer där i alla fall. Siffra från 2018, så de är troligen fler nu.

https://www.prb.org/aging-unitedstates-fact-sheet/
Citera
2020-05-30, 18:27
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Skåne har lika stor smittspridning som Norge och lägre än Köpenhamn och har inte haft ngn lockdown. Kan du som är så smart förklara vad det beror på ?

Hur var det ett svar på frågan?

Men för att besvara din så beror det naturligtvis på att Skåne fick enorm draghjälp av ansvarsfulla, intilliggande, länder (Danmark och Tyskland) som stängde ner och bedrev proaktiv politik.

Visar att det går att rädda ekonomin utan att utrota svaga och sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in