2020-05-30, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är SD GM misstänker jag att när han kom hem några minuter efter gärningen sköljt av sig (och cykeln) med vattenslang och blodet han hade på benen rann ner i plösen. Utsidan kan han ha haft rengöring av senare men blodet som rann ner vid första avsköljningen med vattenslangen (som hamnade i plösen) var
där och inte lätt att upptäcka för SD.

Ja, det ser jag också som troligt. I det sammanhanget skulle jag gärna vilja veta om det var på avspolningsplatsen JGs hund reagerat och JG fått en avhyvling av SD för det.
Citera
2020-05-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Personen bar en huva vid det då aktuella tillfället och kunde sålunda inte identifieras.

22:30-tiden kan ha varit ett osannfärdigt påstående av SD, något som SD och JG komit överens om sinsemellan ?

Mvh/ @JokerMannen

Behöver inte ens ha med mordet att göra. Kanske en inbrottstjuv ute på rekognocering. Många äger dessutom huvjackor, antagligen SD och HD också.
Citera
2020-05-30, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Den tiden borde ju vara kontrollerad av polisen men skulle det vara en uppgift från SD eller JG så skulle det väl inte ses som trovärdigt?

Låt oss ta detta som ett exempel, SD berättar för polisen att han var hos JG till klockan 22:30, polisen frågade sedan JG om det stämmer att SD var hos honom och sedan begav sig i väg hem vid 22:30, jo då svarade JG det stämmer. Sedan frågar polisen JG om till exempel hans sambo också var hemma vid det då aktuella tillfället när SD kom på besök och sedan gick klockan 22:30, nej svarade JG hon var inte hemma då, det var bara jag och SD.

Nu vill jag få veta vad du drar för slutsats av det ovan skrivna ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-05-30 kl. 09:31.
Citera
2020-05-30, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Jag har också lyssnat på larmsamtalet och tycker tvärtom att operatören visar ett e n a s t å e n d e tålamod. Det lär väl knappast vara första fnurran på tråden i godtycklig utomäktenskaplig kärleksrelation som rapporteras aktuell månad, vecka eller ens dag.

Hur ofta resulterar trådfnurror i dödshot, stalking osv? Tror du att LW ringde i onödan?
Citera
2020-05-30, 09:35
Medlem
Citat:
Behöver inte ens ha med mordet att göra. Kanske en inbrottstjuv ute på rekognocering. Många äger dessutom huvjackor, antagligen SD och HD också.

Jag håller absolut med dig i detta fallet, det vill säga att det högst troligast inte hade någonting med mordet på L*na Wesstr*m att göra.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-30, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Låt oss ta detta som ett exempel, SD berättar för polisen att han var hos JG till klockan 22:30, polisen frågade sedan JG om det stämmer att SD var hos honom och sedan begav sig i väg hem vid 22:30, jo då svarade JG det stämmer. Sedan frågar polisen JG om till exempel hans sambo också var hemma vid det då aktuella tillfället när SD kom på besök och sedan gick klockan 22:30, nej svarade JG hon var inte hemma då, det var bara jag och SD.

Nu vill jag få veta vad du drar för slutsats av det ovan skrivna ?

Mvh/ @JokerMannen

Att risken finns att gubbarna har kokat ihop om tidpunkten. Säger inte att det är så men man skulle undra var kvinnan befann sig i den sena stunden och om hon trots allt var hemma vilken tid hon uppgett att SD stack därifrån. JG vet man inte var man har.
Citera
2020-05-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
om nu SD har planerat detta mord så väl att han har utfört det klädd som en sjuksköterska på en intensivvårdsavdelning där de vårdar covid patienter så har han säkert sett till att torka av tvättmaskinen ordentligt om han tvättat blodiga kläder där. Mer och mer tyder på att polisen planterat bevis på tvättmaskinen.

Oj, det var en vågad teori som jag har svårt att hålla med om.
Citera
2020-05-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
om nu SD har planerat detta mord så väl att han har utfört det klädd som en sjuksköterska på en intensivvårdsavdelning där de vårdar covid patienter så har han säkert sett till att torka av tvättmaskinen ordentligt om han tvättat blodiga kläder där. Mer och mer tyder på att polisen planterat bevis på tvättmaskinen.

Tror du att även polisen "lekt gömma nyckel" som hittades vid städningen av SD:s hus (som SD sagt till någon av flickorna)?
Citera
2020-05-30, 09:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja, det ser jag också som troligt. I det sammanhanget skulle jag gärna vilja veta om det var på avspolningsplatsen JGs hund reagerat och JG fått en avhyvling av SD för det.
Jag skulle gärna vilja veta om det var första gången JG:s hund sprang lös på SD:s tomt?
I annat fall är det rätt konstigt att JG fick en åthutning för det.

Kanske hade den aldrig varit lös förut men nu kanske JG misstänkte SD och därför släppte lös hunden.
Citera
2020-05-30, 09:56
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Att risken finns att gubbarna har kokat ihop om tidpunkten. Säger inte att det är så men man skulle undra var kvinnan befann sig i den sena stunden och om hon trots allt var hemma vilken tid hon uppgett att SD stack därifrån. JG vet man inte var man har.
Läs LI förhör så har du svaret ( hon var hemma)
Citera
2020-05-30, 09:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Jag har också lyssnat på larmsamtalet och tycker tvärtom att operatören visar ett e n a s t å e n d e tålamod. Det lär väl knappast vara första fnurran på tråden i godtycklig utomäktenskaplig kärleksrelation som rapporteras aktuell månad, vecka eller ens dag.
Vem tror du är mördaren?
SD eller HD?
Eller JG?
Eller möjligen MH?
Citera
2020-05-30, 10:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Det ena behöver inte utesluta det andra.

Edit: Fast tror mer på att det var någon LW kände sedan tidigare, ej SD dock som ju av allt döma har alibi.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-30 kl. 10:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in