2020-05-30, 09:22
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Hans mobil var i Ljungskile 19.22-20.53, finns bilder på platstjänster i hans telefon i fup (s 141).

Hans egen berättelse var väl att han såg någon på perrongen i Ljungskile som han trodde var W, därför hoppade han av men upptäckte att det var fel. Efter det bestämde han sig för att åka tillbaka och då var det en timme till tåget skulle gå (det som enligt honom inte kom). Verkar som att han promenerat en liten bit runt stationen den stunden. Det jag inte får att stämma, är att det är 1.5 timme han varit där, själv säger han 1. Varför skiljer det en halvtimme? Det kanske bara är att han har dålig tidsuppfattning. Eller har han gömt telefonen någonstans och sedan stuckit iväg för att gömma något, sedan tillbaka och hämta telefonen, sedan knatat iväg på motorvägen...??
Jag har missuppfattat eller blandat ihop. Du har helt rätt! Läste J Rapps rapportering senare. Tack!
Citera
2020-05-30, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
.
Hade förhoppningar om att Tishko skulle prestera någon form av förklaring till denna händelse. Så blev inte fallet. När det vanliga tramset skalats bort hade han i stort sett inget att tillägga.

Det enda som stack ut något var påståendet att han inget ville säga för han ville inte hjälpa polisen. Detta uttalande verkar lite knepigt, med tanke på att han samtidigt påstår sig vara oskyldig.
Nej inte mkt som blev bra för Tishko ,eller målsäganden,som han ansåg sig vara,jag satte lite i halsen där.
Kunde omöjligt vara hans blod, i hela lägenheten,han har inte haft blodvite på år,Jo förutom när han skar sig på lampan
Citera
2020-05-30, 09:30
Medlem
Novotars avatar
Läste rapporteringen fr Bohuslänningen igår, där frågade en (Yvonne) om Ts föräldrar var där? Svar: T och hans advokater,
alltså INTE? Nån annan som vet?
Citera
2020-05-30, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
Finns det någon här i tråden som deltar i sökandet? Önskar jag bodde närmre Uddevalla så jag kunde hjälpa till!!

Jag och min sambo skall!
Citera
2020-05-30, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han och ”Ludde”

Ja han har i princip ljugit hela dan. Skamlöst och obehindrat. Givit flera motstridiga svar, blivit påkommen med lögner (bl.a förnekat skador i polisbil, Snapchat)

Men det grövsta var nog ändå att han utnämnde sig själv till målsägare i målet och Ws enda familj. Det var ett särdeles fult och malplacerat uttalande.
Det sista du skriver. Jag ropade högt av harm när jag läste det. Vad fan sitter skräpet och säger!? Vi var nog många som studsade där, inkl rätten, åhörare och familj. Han drar sig inte för något. Och han gör sitt bästa för att framstå som en okunnig skitstövel, men han begriper det inte ens.
Citera
2020-05-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Vart hittar man smsen? Finns dem med i fupen? Läste igenom den o har inte sett ngt.

Sorry för sent svar, de ligger i det andra protokollet, trådstart under "Diverse SMS:"
Citera
2020-05-30, 09:37
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är svabbat i och runt. Men i ramarna är det tomt. Och den där snedställningen som också är tom på blod. Vilken gåta! Den som kommer på detta är ett geni! Har stirrat på detta i timmar och det känns inte som en tvättkorg. inte en ipad eller surfplatta heller. Det är nåt annat. Nåt ihåligt med ram... typ...

Det är inte så enkelt att det är svabbat först, sedan har GM ställt en av sopkorgarna från köket på det till synes rena golvet under tiden städningen fortsatt. Allt eftersom sophinken fylls glider den runt och/eller flyttas lite vilket ger mönstret. Sådana ställ har en ram under. Mätte, ramen under är 14x18 cm på sådana.
Citera
2020-05-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Hur i helvet* har man inte kollat i olika skåp vad som finns och gör det nio dagar senare? Ponera om hon levt och han gömt henne där, skulle ju ändå inte hitta henne. Värdelöst.

En av nissarna förklarade det där på Efterlyst-klippet. Jag minns inte exakt hur han sa men att det var helt enligt rutin att polisen först genomsöker bostaden ytligt och dokumenterar hur allt står/ser ut etc. Och sedan när det är klart, går hela kavalleriet in och vänder upp och ner och ut och in på allt.

Edit: Minns inte om de där och då redan antagit att hon inte var vid liv och då ser procedurerna annorlunda ut.
Citera
2020-05-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
vad var det för kroppsdel som hittades i garderoben?

i fupen står det om en väska och ett föremål inlindat i folie och brun tejp..
och i material listan ang tejpen så står det "var lindat runt huvudet"

wtf, var det Wilmas huvud i garderobs väskan?
Ja Fittsill. Det var huvudet. Hur kan du ha missat det fram tills nu?
Citera
2020-05-30, 09:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Funderar över följande som Tishko sa idag under förhöret när det gäller den påträffade kroppsdelen.
- Jag har tänkt på det ett halvår, hur kan mina grejer ha hamnat där. På 20 sekunder kan mina avtryck ha hamnat där, säger han.

Har han vetat om fyndet så länge som ett halvår? Trodde åklagaren och polisen höll lite på den infon vid förhör? Har jag missat mågot?

Jo du har rätt. Det är ett konstigt uttalande. Hur visste han redan ett halvår sedan att hans "grejer" fanns överallt i en väska med hennes huvud i? Däremot är det kanske inte ett bevis på mord. Men märkligt är det.
Citera
2020-05-30, 09:56
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Nej inte mkt som blev bra för Tishko ,eller målsäganden,som han ansåg sig vara,jag satte lite i halsen där.
Kunde omöjligt vara hans blod, i hela lägenheten,han har inte haft blodvite på år,Jo förutom när han skar sig på lampan
Att han anser sig vara ”målsäganden” säger ALLT om hans syn på sig själv. Hahaha 🤭.
I am the Maestro! Dessutom var det helt OK att det var slut - vilket HAN gjort.
Jag har inte sett ngt blod hemma?
W smällde igen dörren o gick.
Så - han springer efter, ingen W.
Köper dricka cig och tar tåget, hoppar av i Ljungskile tror sig se henne etc etc Pudelns kärna: så under denna tid har W gått tillbaka t lgh någon har där mördat henne, skurit av huvudet, folie, tejp, gömt i hans kabinväska MED hennes gosedjur o pass + lite av hans grejer, (vilket hon alltid bär m sig i handväskan) bytt duschdraperi, skurat hela lgh, slängt mopp, tryckt ned kuddinnehåll i toa, fått fatt i plastkasse/soppåse m T namn med o slängt i brännbart på gården. Tar med sig resten av kroppen därifrån! Låst! BINGO!
Inget hänt här hehehe 😂
Citera
2020-05-30, 09:58
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Många skriver att GM ska ha lagt Wilma på sängen. Av blodspårsbilderna verkar det inte vara lika mycket blod i sovrummet som mellan vardagsrum till toa. Det verkar inte vara blod på lakanen. Mamman säger på s575 i FUP:

"sängen var inte bäddad och det nya rosa färgade överkastet saknades. Täcket i sängen låg "ihopkorvat""

Jag tror att GM har släpat henne på eller burit henne i överkastet. Hur skulle det annars bli en hel profilbild av blod på överkastet?

Någon skrev att överkastet inte bedömdes vara tvättat. Är det något som framgår i FUP eller en trådteori? Kan blodbesudlingar och blodspår överleva exempelvis en snabbtvätt? Vet ju att blodfläckar kan vara svåra att få bort i tvätten i vanliga fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in