Citat:
Ursprungligen postat av
assurbanipal999
Du har fan rätt popeye! Om dessa idioter på FB slutar sprida panik kommer hela världen att återgå till vanligt liv. Lysande! Kommer du fram till sånt helt själv eller är det nån som hjälper dej med dessa magiskt smarta påstående?
Nämnde jag Flashback? Mitt inlägg var mer generellt.
Inte ens de värsta pandemierna genom historien så som t.ex Spanska sjukan dödade fler än ett fåtal trots avsaknad av modern sjukvård eller kunskap om hygien (plus utedass och trångboddhet och fattigdom även i Sverige).
Att det dör lite gamla människor av Corona istället för stroke eller vanlig influensa (viss överdödlighet pga att det sprids lätt) är ändå ingen orsak till att förstöra generationers liv så som det görs nu.
Inte heller är det skäl nog att låta Kina (som spred panik för att sedan påstå att dom utrotat sjukdomen helt efter att ha visat total lockdown i en obetydlig stad som föregångsexempel för världen) köpa upp alla våra överlevande företag för att sedan utpressa väst då vi börjat genomskåda den nya Sidenvägen-taktiken för att ta över världen ekonomiskt... Tror man det är man bra jävla naiv och dåligt insatt i världspolitiken i allmänhet och Kinas ambitioner och taktiker i synnerhet.
Att sociala medier sprider panik som gör att politiker populistiskt tar i med meningslösa metoder i excess för att verka handlingskraftiga är PATETISKT. Det bär mig emot, men jag måste ändå lyfta en smula på hatten åt det svenska systemet och politiker samt tjänstemän som ändå tagit det med lite ro och skiter i foliehattarna som skriker om lockdown. Nu är det ju de svenska lagarna om självständiga myndigheter som har störst förtjänst till vår "coolhet" men ändå...
Återigen: PANIKEN ÄR PATETISK. Återgå till vardagen för helvete.