Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Vem vill död??? JJag vet inte vad som är det rätta. Jag har inga som helst expertkunskaper. Vi har en ny sjukdom och har inte haft en pandemi i modern tid. Jag vänder mig mot dem som ser allt i svart-vitt, som kräver absoluta svar i alla frågor kring detta.
Detta absurda "tävlingstänk" är absurt. Först/ sist. vinnare/ förlorare. Och där Sverige utpekas som ett land som inte gjort något.
Begågna fel? Absolut. Finns knappt något land som inte begår fel eller inte varit helt förberett. Men här finns aga nyanser. Vi är ju på FB. Svart-vitt. Skit i att försöka nyanser. Skit i att fördöma hatare som vill Tegnells död.
Bra inlägg. Tyvärr är det nog fler än vad man skulle önska sig i den mikro-värld som den här tråden utgör, varav en del kanske har lite begränsningar i sin begåvning, som nästan gottar sig åt att Sverige presenterar vad man tycker är relativt höga tal klockan två varje dag, och sedan kastar sig över tangentbordet för att ojja sig över det ”pågående folkmordet”.
Det saknas tyvärr ofta analyser, reflektioner eller logiskt tänkande och när någon dristar sig till att göra något sådant så blir denne påhoppad som ”vänstermupp”, förnekare eller alarmist.
Kanske naivt att hoppas att en tråd här inne som inte behandlar skvaller skulle kunna bli bra, och mer än en ventil för ett fåtal individers Sverigehat, dåliga självförtroende eller frustrationer. Men hoppet är ju det sista som överger oss, så en strimma finns väl ändå kvar att det ordnar upp sig med tiden. Såväl Sverige som resten av världen har mest sannolikt ett år eller så kvar med detta virus så vi har (tyvärr) gott om tid att diskutera hur det går för oss alla utefter flera parametrar och vad som blev rätt och mindre bra. Då vet vi bättre till nästa gång.