2020-05-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det tror jeg de har. Store deler av familien velger å avstå fra medier har jeg hørt. De forholder seg til det som kommer fra TH, Holden og bistandsadvokatene. Noen få benytter seg av mediene for fremme sine tanker om uskyld, andre har sagt veldig pene ting om AE. Men de er mer perifere.

Er ikke også dette merkelig? At de har vært tause hele veien, men nå kommer de med en rekke uttalelser via den nye bistandsadvokaten. Jeg skjønner at de er i sorg over sin mor og derfor har ønsket å skjerme seg, men syns likevel det er spesielt.
Citera
2020-05-29, 19:45
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det tror jeg de har. Store deler av familien velger å avstå fra medier har jeg hørt. De forholder seg til det som kommer fra TH, Holden og bistandsadvokatene. Noen få benytter seg av mediene for fremme sine tanker om uskyld, andre har sagt veldig pene ting om AE. Men de er mer perifere.

Har du felles bekjente med familien? eller holder til i nabolaget? siden du hører saker...
Citera
2020-05-29, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ja,nå ser jeg hvor du ville med dette,og det er godt tenkt!
Da lurer jeg litt på hvordan det er praktisk å dele andeler i aksjer ,obligasjoner osv. rakk ikke få denne erfaringen så langt. Blir det ikke sånn at det kun går utover TH sin andel tro?
Jeg har ikke mye greie på selskap, stiftelser, aksjer og andeler. Men hvis mange av THs aksjeandeler i flere selskap o.l. måtte bli solgt for at AE skulle få det beløpet som en advokat ville komme frem til at AE hadde krav på ved skilsmisse, så ville jo noen andre måtte kjøpe mange av THs aksjer/andeler i de selskapene o.l. Det kan eventuelt ha vært ugunstig for en eller flere andre hvis det skulle komme nye aksjonærer i ett eller flere av de selskapene o.l. Jeg har ikke satt meg inn i detaljer om eierandelene i de selskapene o.l. som TH er medeier i.

"50 % eierandel
Eier man mer enn 50 % av aksjene kan man ha avgjørende innflytelse på valg av styret. Styret bestemmer bl.a. hvor mye som skal deles ut i utbytte til aksjonærene."
Flere detaljer her:
https://www.transaksjonsadvokater.no/selskapsrett/aksjonerer-eierandeler-og-rettigheter/
Senast redigerad av POlROT 2020-05-29 kl. 20:03.
Citera
2020-05-29, 20:03
Bannlyst
Citat:
Grøss,det en nesten så man kan tro de går igjen ja! Det er flest menn som bruker fysisk vold og dreper ja.Psykisk vold er ofte verre fra dysfunksjonelle kvinner.
Ja,de smiler (ikke ekte) mye og krever oppmerksomhet og beundring.Flinke til å snakke masse pent om seg selv. Man har også den stille typen,der Stille vann har dypest grunn -kommer til sin rett.

Ja, det er nesten så de går igjen. De er sint, og ønsker å plante negativ energi i form av sinne eller redsel, og de oppsøker, enten man vil eller ikke, akkurat som et gjenferd.
Ja, psykopater er jo forskjellige. Det er på en måte lettere med de som er trollete og åpen hele tiden, for de vet man hvor man har. Mens de med dypest grunn, som ligger å ulmer som en ulmebrann, der vet man ikke hva som kan skje.
Citera
2020-05-29, 20:11
Medlem
Citat:
Har du felles bekjente med familien? eller holder til i nabolaget? siden du hører saker...

Saken berører meg sterkt.
Citera
2020-05-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jo, men vi vet jo ikke om det er et partnerdrap, så da spiller det liten rolle hva som er den vanligste type drapsmann i partnerdrap.
Men det er faktisk det jeg har sagt også, at hvis det er TH som har gjort dette, og hvis drapet er planlagt, så er han så mørk narsissist det går an å bli.
- Men hvordan synes du da det passer inn med ryktene om at AEH ble skuffet over at TH hadde glemt bryllupsdagen, samtidig som hun ville ha skillsmisse?
- Hvis TH har vært så stygg med AEH, både psykisk og fysisk vold i 49 års ekteskap, hvorfor blir hun fremdeles skuffet over så små ting som en glemt brullupsdag?

Det er slike små detaljer jeg synes er merkelig.
Man går hele tiden og håper på at man skal få tilbake den personen man trodde man giftet seg med. Noen ganger kan de glimte til, for å holde oppe håpet, men så viser de seg å være de samme gamle, om og om igjen. Det at hun tenkte på skilsmisse og samtidig ble skuffet over at han glemte bryllupsdagen er typisk for forvirringen man føler og som gjør at man ikke kommer seg ut.
Citera
2020-05-29, 20:38
Medlem
Citat:

Eller bare full of shit ?
Citera
2020-05-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Eller bare full of shit ?

Hva mener du han har skrevet som strider mot ditt verdigrunnlag ?
Citera
2020-05-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
21 anrop og oppkall fra AEHs mobil denne dagen. La oss prøve å lage en mest mulig komplett oversikt.

Her er min foreløpige oversikt. Tekst i innrykk er sentrale hendelser i tidslinjen, De andre er anrop/sms til og fra AEHs mobil som er beskrevet i media. Kom gjerne med flere innspill.

nn:nn (like før 8:45) Anrop fra lønningsansvarlig Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop til sønn TEH. Besvart
09:48 Anrop fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:48-10:06 anrop fra TEH. Ikke besvart
10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart

13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer fasttelefon, snakker med TH spør om han vet hvor AE er
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
Det var ganske mange og hyppige anrop fra TH til AE den dagen, men i tiden som gikk mellom anropet kl 11.17 og anropet kl 13.06 var det ingen anrop fra han. Hva kan ha vært årsaken? Kanskje han satt opptatt i et møte og ikke kunne ringe i den perioden.
Citera
2020-05-29, 20:48
Medlem
Romerikes Blad går nå ut med opplysninger om hvor THs blod ble funnet:
Politiet fant dråper av THs blod på to steder i huset - og på en gjenstand som tilhører AEH.
Artikkel som krever abonnement.
https://www.rb.no/her-fant-politiet-tom-hagens-blod/s/5-43-1318308
Citera
2020-05-29, 20:49
Medlem
Noen som vet med sikkerhet om TH forsøkte å ringe fasttelefonen etter han kom på jobb - eller er det fortsatt et ubesvart spørsmål? Kan ikke ha vært spesielt bekymret om han ikke forsøkte. Som flere her på forumet har vært inne på; akkurat som han visste det ikke var noe vits og at anropene til mobil kun var for å vise at han har prøvd å nå henne...

Hvis tidslinjen med klokkeslett for anropene stemmer, så er det et opphold på nesten to timer fra kl 1113 til 1306. Gikk han i dette tidsrommet og ventet på anrop tilbake fra henne, før han plutselig ble bekymret igjen og ringte på nytt med få minutters mellomrom? Mye som skurrer...

Politiet har vel stilt TH spørsmål om de slettede anropene. Ikke blitt lekket noe angående hvordan TH har svart på det?

Hvis AEH snakket med sønnen kl.0914, hvorfor har han forsøkt å ringe henne igjen allerede kl. 0948? Mulig det er blitt skrevet noe om før, men ikke fått det med meg.

Burde ikke TH sett mobilen hennes ligge på bordet like ved inngangen allerede da han kom hjem fra jobb? På det tidspunktet visste han ikke at det hadde skjedd henne noe, og hadde i utgangspunktet ikke noe behov for å stresse/haste inn.

Synes det er interessant å høre andre sine teorier på de samme spørsmålene:-)
Citera
2020-05-29, 21:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Man går hele tiden og håper på at man skal få tilbake den personen man trodde man giftet seg med. Noen ganger kan de glimte til, for å holde oppe håpet, men så viser de seg å være de samme gamle, om og om igjen. Det at hun tenkte på skilsmisse og samtidig ble skuffet over at han glemte bryllupsdagen er typisk for forvirringen man føler og som gjør at man ikke kommer seg ut.
Ja, att gå o hoppas på det där viset i femtio år utan att fatta bättre... Kanske barnen var trötta på att deras mamma var ett korkat, ryggradslöst mähä? Kan det vara anledningen till att dom håller käften om att deras pappa mördade henne? Eller handlar det bara om arvspengar och girighet? Fina barn där som bara tänker på pengar....

Jag undrar hur ofta dom fick se henne slagen gul o blå? En gång i veckan, en gång om året? Det skrivs om blodspår över hela huset. Blodvite ger synliga märken på den misshandlade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in