2020-05-29, 20:09
Medlem
Då har skolan sent omsider bestämt sig för att vår dotter ska få gå om året för att hon varit borta under våren.

Dom vet att det är riskgrupp i familjen.

Lite segt för nu kommer jag behöva hitta en privatskola som man betalar för som man kan övertala till en start i rätt klass nästa år...
Citera
2020-05-29, 20:09
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
A. skriver "Sverige har inte gjort något".
B svarar (jag) "Sverige har gjort mycket".
C skriver (du) -godag yxskaft: "Vad har Sverige gjort för bra?"

Drogerna får du själv svara på.
Att du inte lärt dig något under drygt tre månader är illa. Förhoppningsvis är du inte representativ. Här får du i vart fall lite att plugga in:

Att ha lärt folk att tvätta händerna har säkerligen varit bland det bästa. Då försvann också årets influensa på nolltid.
Att folk inte tar i hand och har annat kroppskontakt är bra.
Att folk håller avstånd är bra.
Att äldre och folk i riskgrupper undviker folk i störta mån är bra.
Att bl.a. butiker påminner folk att hålla avstånd är bra. Att de tillhandahåller handsprit är bra.
Att större folksamlingar är förbjudet är bra.
Att folk uppmanas att inte göra längre resor är bra.
Att ut- och utreseförbud ha rått är bra.

Bara ett axplock. Svar till A. det har gjort saker. Svar till C. Några bra saker, bland flera.

Fast ingen har skrivit det du säger.

Du sitter och hittar på en massa skit?

Det du skiter ur dig som bra är bara petitesser som är totalt irrelevanta.

Du vet, jag pissade på en buske igår.

Det var även bra.
Citera
2020-05-29, 20:10
Medlem
Värt att krascha hela världens ekonomi och stoppa landet i ett halvår för 5000 döda.... och nästan alla var groteskt överviktiga mongon med redan dålig hälsa (typ invandrare med ett ben från irak efter krigen) eller 90-åringar på boenden.

Dags att öppna upp samhället igen.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santi2018
Haha bekväm sits???? Herregud, du har ingen aning om hur det funkar när någon dör va?
Gulligt ändå att du tror att läkaren trycker på en covid-knapp och sen är det klart.

Först och främst ska ett dödsorsaksintyg skrivas av en läkare inom 3 veckor!!! Resten orkar jag inte ens förklara men du kan ju googla. om du vet hur man gör.
Jag har redogjort för processen i tidigare inlägg här på FB. Dessutom ganska detaljerat. Du kan ju googla...
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Värt att krascha hela världens ekonomi och stoppa landet i ett halvår för 5000 döda.... och nästan alla var groteskt överviktiga mongon med redan dålig hälsa (typ invandrare med ett ben från irak efter krigen) eller 90-åringar på boenden.

Det har dött mer än 5000 i hela världen.
Citera
2020-05-29, 20:11
Medlem
Dagens lilla ljusglimt

Att ge höga doser med blodförtunnande till patienter som är svårt sjuka i covid-19 verkar ha bidragit till att färre dör. Sverige är bland de första länderna att ge den nya behandlingen.

– Det är bidragande faktor och en liten pusselbit i att kunna förbättra för dem som är svårt sjuka, säger Mika Skeppholm, överläkare och kardiolog på Danderyds sjukhus

Man såg ganska tidigt i studier från Kina att det skulle kunna finnas en nytta av att behandla med blodförtunnande medicin.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/ny-behandling-kan-ha-bidragit-till-farre-doda-i-covid-19/
Citera
2020-05-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Det låter som om du sitter på dokumentation om sakernas förhållande (med oerhört saftiga uttalanden; ''slaktdjur'', ''palliativavfall'', ''taktik'' etc. etc.); du kan väl dela med dig?

Sjukvården tar helst inte äldre fall. Jag har inte sett någon covidpatien över 70 år på mitt jobb. Så om 3000 gamlingar dött av Covid19, hur har de dött? Tas de inte till sjukhus betraktas de ju som döende eller eventuellt döende. Jag har ingen magisk insikt, men jag jobbar i coronavården och har följt krisen hela våren. Jag kan bara tänka mig hård sållning och opiater på äldreboendena. Dödshjälp. Opiater hämmar andningen, men nåt måste man ju ge. Ja du förstår.
Citera
2020-05-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vi får börja med kastmärken, eller ett chip?

Socialdemokraterna har väl vana vid uppmärkning, -38 fick väl en folkgrupp ett J i passen, så rutinen finns ju.
Citera
2020-05-29, 20:13
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii

Psst.. Samhället är lika vidöppet som en gratishoras ben. Utomlands har de suttit i riktig karantän, vi lider av något så fånigt som ”virustristess”. Ingen har hindrat dig från att jobba eller gå ut och supa jordnöten mellan öronen i bitar så vad fan gnälls det över?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det har dött mer än 5000 i hela världen.
Ja, men endast 5000 i Sverige. Det är knappast några enorma siffror världen över heller. Det dör över 3 miljoner BARN i svält varje år.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Fast ingen har skrivit det du säger.

Du sitter och hittar på en massa skit?

Det du skiter ur dig som bra är bara petitesser som är totalt irrelevanta.

Du vet, jag pissade på en buske igår.

Det var även bra.

Trådnisse: "Inget har gjorts"

Jag har svarat.
Citera
2020-05-29, 20:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja, man måste vara en dåre att lyssna på dig som säger emot dig själv med dina påståenden.

Lika mycket som dina 3000 i slutet av Juni. Vi är på 4350 idag en månad tidigare än vad du sket ut dig.

Det är väl knappast att säga emot sig själv. Jag skrev ju att jag står för vad jag sagt. Att jag skulle ha exakt rätt var ju inget jag trodde. Det är rätt härad i alla fall.

Jag fick ju helt rätt i att det är få under 70 som dör i covid-19. 90 % är över 70 enligt senaste uppgiften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in