2020-05-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy90
Kaminen var på?

- Det är november, det är väldigt kallt.

Du hade städat i lägenheten?

- Lite grann.

Hade han inte tömt hela jävla dammsugarpåsen? För mig innebär "städa lite" att ev. plocka undan använda glas eller kaffekoppar och ställa i diskon eller ev. diska dem.
"det var väldigt kallt"

Därför hade han öppet fönster och balkongdörr - så det kunde dra och bli ännu kallare. Logiskt.
Citera
2020-05-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Lägg inte dina ord i min mun, jag tittar inte på amerikanska serier.
Så vad är en svensk advokats uppgift om det inte är för att hjälpa sin klient?

Advokatens roll, något kortfattat, är att tillvarata den tilltalades intressen och se till att processen sköts korrekt. Inte att avbryta TT om han råkar säga något galet.
Citera
2020-05-29, 14:32
Medlem
Browndawgs avatar
Kommer media få vara i salen när fynd (huvudet) diskuteras? Tänkte om det dyker upp på storbild, då lär man väl utrymma lokalen före.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
T har inget samvete.

Åklagare jobbar helt rätt, med att ”vagga honom i trygghet och förståelse” för att sedan sätta dit honom.

Kan inte förklara bättre jämt nu 😅

Jag tror han kommer visa känslor nu.. hans samvete och allt som han bär där kommer knäcka honom. Tror inte killen är psykopat som många verkar tro här.
Citera
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Lägg inte dina ord i min mun, jag tittar inte på amerikanska serier.
Så vad är en svensk advokats uppgift om det inte är för att hjälpa sin klient?
Tycker det förklaras bra här: https://advokatmassi.se/2017/04/10/hur-kan-man-som-forsvarsadvokat-forsvara-en-terrorist/

Citat:
Försvararens roll är att granska den bevisningen. Är bevisningen hållbar? Robust? Finns det brister i bevisningen? Kan det finnas alternativa gärningsmän som man inte tagit hänsyn till i utredningen? Kan det finnas alternativa händelseförlopp?

Det är min uppfattning att försvarsadvokaten skall ses som en lagens väktare. Utan försvarsadvokatens insats finns det risk för att vi istället får bristfälliga, godtyckliga och direkt felaktiga domar. Försvarsadvokaten tillser att domstolen får ett underlag som belysts ur alla tänkbara vinklar. Om bevisningen är dålig är det givetvis viktigt att domstolen får kännedom om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
JOHANNA RAPP
3 min
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vR05w/liverapportering-fran-wilmarattegangen?pinnedEntry=330605
Lördag söndag har vi hört att du inte öppnade dörren till anhöriga?

- Först tänkte jag att jag inte var hemma, men det var jag.
detta var bästa kommentaren hittills,önskar jag kunde skratta åt hans dumhet,om allt bara inte vore så tragiskt,makabert! Han har verkligen ingen avsikt att hjälpa till!
Citera
2020-05-29, 14:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
"det var väldigt kallt"

Därför hade han öppet fönster och balkongdörr - så det kunde dra och bli ännu kallare. Logiskt.

Han skyller nog det på cannabisröken. Vädring och sen värme med kaminen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Kommer media få vara i salen när fynd (huvudet) diskuteras? Tänkte om det dyker upp på storbild, då lär man väl utrymma lokalen före.
Ja precis, allt sånt är sekretess
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Advokatens roll, något kortfattat, är att tillvarata den tilltalades intressen och se till att processen sköts korrekt. Inte att avbryta TT om han råkar säga något galet.
Ja, exakt.

Advokaten kan avbryta åklagaren om hen ställer ledande frågor, tar upp ovidkommande bevisning, ifrågasätta protokoll/källor och liknande.

Men inte skrika hearsay eller objection som på TV.
Citera
2020-05-29, 14:34
Medlem
Citat:
Kaminen var på?

- Lite grann.

Hade han inte tömt hela jävla dammsugarpåsen? För mig innebär "städa lite" att ev. plocka undan använda glas eller kaffekoppar och ställa i diskon eller ev. diska dem.

Ja, och att det är så kallt i november så man behöver ha på kaminen inomhus i lägenheten men inte ha på sig nån jacka när man går ut för att leta efter någon på obestämd tid...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
detta var bästa kommentaren hittills,önskar jag kunde skratta åt hans dumhet,om allt bara inte vore så tragiskt,makabert! Han har verkligen ingen avsikt att hjälpa till!
Han kanske var hemma i musikens värld, cannabisen har gjort att han blivit helt dum i huvudet.
😀
Citera
Medlem
Citat:
Kaminen var på?

- Lite grann.

Notera att han säger. "Det är väldigt kallt", och att det är därför han måste ha kaminen på. Samtidigt lämnade han lgh för att åka till Göteborg, utan jacka, för det "behövs inte"?! Logiken fallerar ju totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in