Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Snyggt gjort och väldigt intressant. Helt rätt person att intervjua! Gillar verkligen upplägget. Jag har alltid gillat alla band som Graav/Sandström varit och är en del av. Kanske inte Lönndom så mycket dock. Nya Ehlder-plattan är ju dock guld.
En undran bara.
Tror du inte att många artister exkluderar sig själva när det hela släpps i ”Nordisk radio” med anknytning till Nordfront? Folk lär lyssna ändå, men jag tror säkert att en hel del band/artister som hade varit sjukt intressant att höra i podden tackar nej pga risken att klassas som något de inte är. Du/ni som gör Urkult kanske redan haft tankar och samtal om detta.
Tack!
Jo det är ju något vi förstås har diskuterat och vi har ju även försökt kontakta musiker som vi har personlig koppling till, med resultatet att de uttryck tveksamhet med tanke på Nordisk Radio och kopplingen till Nordiska motståndsrörelsen.
Min förhoppning är ju att Graavehlder på något sätt kan visa vägen att det inte är hela världen att låta sig intervjuas av oss, utan tvärtom att det kan bli en ganska bra intervju och förhoppningen är ju att fler musiker ska följa efter.
För tanken är ju att Urkult ska vara en ren kulturpodd, dvs inte något politiskt allt, som även de som kanske inte är nationella ska kunna lyssna på och tycka är bra.