2020-05-29, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Av respekt för privatperson och efterlevande tror jag att man dementerar när vederbörande felaktigt och frekvent utmålas som gärningsman.

Snarare att det faller under förtal av avliden.

Förtal och förolämpning - Åklagarmyndigheten
Källa: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/handbocker/fortal-och-forolampning.pdf&ved=2ahUKEwiPo7fR09jpAhUxi8MKHX8D AtAQFjAFegQIBBAB&usg=AOvVaw0Tbss8GCxa4-KWVawfQrfi
Citera
2020-05-29, 10:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hans Melander skrev till mig förra v att det troligtvis blir i mitten av juni o det hoppas jag.

Konstigt att du nämner detta först nu då, efter att åklagarmyndigheten informerat att det kommer ske under juni månad.

I call bullshit. Du hittar på dina kontakter.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-05-29 kl. 10:49.
Citera
2020-05-29, 10:40
Medlem
spacesubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Snarare att det faller under förtal av avliden.

Förtal och förolämpning - Åklagarmyndigheten
Källa: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/handbocker/fortal-och-forolampning.pdf&ved=2ahUKEwiPo7fR09jpAhUxi8MKHX8D AtAQFjAFegQIBBAB&usg=AOvVaw0Tbss8GCxa4-KWVawfQrfi

Ja och vid det här laget tangerar vi nog det, om inte Engström är gärningsmannen.
Vad är det med folk som tror att de kommer presentera Sydafrika o walkie talkies, poliser m fl 😂
Citera
2020-05-29, 10:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Ja och vid det här laget tangerar vi nog det, om inte Engström är gärningsmannen.
Vad är det med folk som tror att de kommer presentera Sydafrika o walkie talkies, poliser m fl 😂

Vad det är med dom? Forskning visar att människor som lockas av konspirationsteorier har en hjärna som inte fungerar på samma sätt som andras.

Ett överdrivet sammankopplade av faktorer. Man ser samband som inte nödvändigtvis är verkliga samband. Misstro på tillfälligheter.

Vilken sorts hjärna som är smartast är öppet för tolkning. Dock brukar konspirationsteoretiker inte vara vinnare i livet, det kan ju peka på något.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-05-29 kl. 10:48.
Citera
2020-05-29, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Konstigt att du nämner detta först nu då, efter att åklagarmyndigheten informerat att det kommer ske under juni månad. I call bullshit

Du har väl fattat själv att det blir i juni? Vill du se mailet från måndag förra v? O sen var inte upplysningen direkt till dig
;-)
Senast redigerad av Cianneli 2020-05-29 kl. 10:52.
Citera
2020-05-29, 10:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Du har väl fattat själv att det blir i juni?

Ja när åklarmyndigheten säger juni så förstår jag juni, precis som du. Men jag väljer att inte hitta på att PU sagt det till mig förra veckan.
Citera
2020-05-29, 10:53
Medlem
spacesubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja när åklarmyndigheten säger juni så förstår jag juni, precis som du. Men jag väljer att inte hitta på att PU sagt det till mig förra veckan.

Vilken sjuk besvikelse som väntar dem 😬
Citera
2020-05-29, 11:01
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Om saker o ting inte ändrats på senare år så är det en väl bevarad norsk statshemlighet om det finns NATO-kärnvapen på norsk mark. Har för mig att av politikerna så var det bara statsministern o ev. försvarsministern som fick kännedom om hur det låg till.

Du är fullständigt oseriös. NO understödjer NATOs/USAs kärnvapenstrategi och gör det på alla sätt utom på land i NO. Sluta larva dig nu.
Citera
2020-05-29, 11:32
Medlem
Skönt att snart är alla spekulationer över gällande mordet och vi kan gå vidare. Skandiamannen— kändes helt orimlig som mördare för några år sedan men nu finns bevis(en). Gåtan om vem som sköt Palme har hela tiden varit det absolut enklaste svaret och ingen har kunnat komma på detta på över 30 år, nästan lite komiskt.
Citera
2020-05-29, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Det blir en dubbelpipig mediahändelse med detta och Theutenbergs bok
runt den 15 juni.

Tror du det finns nåt gemensamt mellan vad de presenterar? Typ samma förklaringsmodell till varför mordet hände?
Citera
2020-05-29, 11:44
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darker
Nej!
Svartkrut (Kinapuff) anvädns inte i en .357 magnum!
Det är en riktigt stor skillnad i brinnhastighet på svartkrut och pistolkrutet.
Ren osanning att påstå något sådant!
Nej, det är inte samma sorts krut. Det påstod jag inte heller. Vad jag skrev var att krutmängden är av samma storleksordning. Viktangivelsen syftade bara till förståelse för vad en gammal smällare faktiskt var. Det finns en anledning att smällare förbjöds.

Varken du eller jag har audio-mätningar på kinapuff jämfört med .357 Magnum. Vi kan anta att en .357 låter mycket mer, men vi vet faktiskt inte. Det är poängen.
Citera
2020-05-29, 11:47
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En osedvanligt korkad jämförelse då ingen påstår att SE och vapensamlaren gemensamt och i samråd mördade Olof Palme. Dessutom så behöver man inte nödvändigtvis vara vän med eller ens känna någon som man delar skytteklubb med.
Korkad... spegel spegel? Den tog tydligen.

Det är SE-kramare som hävdar att allt är klappat och klart eftersom SE var bekant/vän med en vapensamlare. Jag förstår inte hur man kan dra slutsatsen att SE skulle fått låna en .357:a av sin bridge-kompis, med du kan säkert reda ut det för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in