Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Italien påpekar det många dumsvenskar inte fattar, Italiensk sjukvård var bättre förbered och har bättre ranking än svensk sjukvård.
Sverige är ett land som pga massinvandring och miljömögel snabbt är på väg åt fel håll. Kommuner och landsting har länge gått mot haveri, Corona har bara ökat på hastigheten i resan mot samhällskollaps.
- Invandringen har varit en gigantisk katastrof för hela Västeuropa. Vi borde ha lärt oss från historien att kolonialism inte är önskvärt.
Däremot undrar jag vad du anser vara "miljömögel". Ifall du syftar på åtgärder för att rädda miljön, så protesterar jag kraftigt. Ifall du däremot försöker kritisera falska miljövänner, såsom Miljöpartiet, så ställer jag mig bakom kritiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Nämnda företeelser har dränerat hela riket på resurser. Smittspridning är en annan femma, smittan han inte ta fart i Malmö före det social distansering började att praktiseras.
- Nu borde det vara uppenbart för svenskarna, att svenskarna offrar sina liv som en följd av att Sveriges resurser har använts till att svälja muslimska länders växande överbefolkning.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Dränerat resurser?
- Menar du seriöst att invandringen inte ha dränerat samhällets resurser? Till vilken nytta har vi öst pengar över bosättare från andra världsdelar? Ifall syftet hade varit att rädda människor från nöd, så hade det varit mycket bättre att investera i preventivmedel till fattiga länder. Fattigdomen i Världen hade kunnat vara avskaffad idag, ifall fattiga länders groteska befolkningsökning hade stoppats.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Staten har ju betalat ut miljarder till företag och regioner.
- Sverige behöver dessa företag för att samhället ska fungera.
Däremot hade Sverige klarat sig ypperligt utan kolonisatörer från andra världsdelar.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Man har ett och samma arbetslag som arbetar runt patienten. Om en i laget, kohorten bär smittan smittas bara en patient. Roterar personalen runt bland alla patienter är snart varje patient smittad.
Sedan bör man naturligtvis använda skyddsutrustning och testa personal frekvent.
Om kohortvård:
https://www.icuregswe.org/om-sir/nyheter/isolering-pa-sjukhus/
- Tack för förklaring och länk!
Har kohortvård fungerat bra? Har man lyckats hindra att osynlig smittspridning letar sig fram till patienter i riskgrupperna?
För att förhindra massdöden i äldreomsorgen, vad anser du skulle ha varit den bästa åtgärden? Kohortvård åt alla, eller minimerad smittspridning i samhället?